כתיבת תוכן שיווקי לערוצים דיגיטליים

כותב תוכן שיווקי צריך לקחת בחשבון את ערוץ התוכן עבורו התוכן השיווקי נכתב ואת הפעולה הרצויה. כותב תוכן שיווקי עם ידע ב - SEO יגרום לתוכן שלך להגיע לכמות גדולה של גולשים בצרוה אורגנית, ולהניע אותם לפעולה. איך עושים את זה?

לתוכן שיווקי יש 15 שניות בלבד לתפוס את הקורא

ככה נראים נתוני האינטרנט העולמיים בכל יום:

הקוראים שלך יחליטו אם להמשיך לקרוא או לעבור לאתר אחר, תוך 15 שניות גג!

בכתיבת תוכן לא משאירים את הסיכומים לסוף. רוצה שיהיה לך סיכוי להשאיר את הקורא אצלך? תנסה להפוך את הקריאה לקלה עד כמה שניתן. איך עושים את זה? מפשטים את מה שרוצים להגיד ועושים את זה בצורת פירמידה. כותרת ראשית (H1) > כותרות משנה (H2) > תתי כותרות (H3) > כותרות סעיפים (H4) וכן הלאה.

מי קהל היעד עבורו התוכן השיווקי נכתב?

בכתיבת תוכן לאתר אינטרנט של משרד עורכי דין, קהל היעד העיקרי הוא בדרך כלל לקוחות פוטנציאליים של משרד עורכי הדין. האם זה אומר שהתוכן אמור להיות מכוון אך רק למי שמתעניין בשירותי המשרד? כדי לצבור סמכות בעיני גוגל, חשוב לשלב תוכן מקצועי, בו קולגות שלך למקצוע יוכלו להיעזר.

טיפ חשוב בנוגע לתוכן הוא שכל טקסט, גם האינפורמטיבי ביותר שניתן להעלות על הדעת, חייב להיות מותאם למנועי החיפוש מצד אחד (אחרת הוא לא יגיע לאנשים), והוא חייב להיות שיווקי ומניע לפעולה מצד שני (אחרת אנשים יגיעו אליו ולא יעשו אתו שום דבר).  

כותבים רבים מכל התחומים, בין אם מעולם הפרוזה ובין אם מעולמות השיווק והפרסום, עושים שוב ושוב את אותה טעות ומתחילים לכתוב לפני שהם מבינים מה הם רוצים להגיד ויותר חשוב, למי הם פונים. במקום ליפול בטעות הזו ולאבד קוראים עוד לפני שיצאת לדרך, חשוב לוודא למי מיועד התוכן, אילו שאלות קהל היעד שלך שואל באותו נושא, איזה מידע בדיוק הם מחפשים ואיך אפשר להעביר להם אותו בצורה הברורה ביותר. 

תוכן שיווקי סביל 👎 תוכן שיווקי פעיל 👌

אופציה אחת לכתוב משפט:

אני אישית לא סובל שכותבים תוכן בלשון סביל.

אופציה שנייה לאותו משפט בדיוק:

תוכן שנכתב בלשון סביל הוא בלתי נסבל בעיני. 

כתיבת תוכן בלשון פעיל מסייעת לך ליצור משפטים רהוטים, תמציתיים וישירים. כותבים בלשון פעיל מדברים ישירות אל הקורא ולא מדברים מעל לראש שלו. כותב תוכן יכול לכתוב "אתה יכול לעשות את זה", זה מעניין הרבה יותר מלכתוב "הדבר אפשרי בהחלט." במקום לכתוב "הזמנת מוצרים אונליין אצלנו באתר", כתוב "הזמן אונליין באתר שלנו."

תוכן קצר הוא תוכן שיווקי?

את המשפטים הארוכים אני משאיר לספרים, לתסריטים ולמחזות שלי (וגם בהם אני משתדל לקצר).אתר webpagefx.com ביצע בדיקה ומצא כי המבוגר הממוצע בארה"ב קורא ברמה של ילד בכיתה ז'-ט '. 

אז אנחנו לא בארה"ב והרמה פה אולי קצת יותר גבוהה, אבל כבעל עסק או כנותן שירות, אני ממליץ לך שלא לבסס את הקרדיט שאתה נותן לקוראים שלך על בסיס השערות. כל עוד אין מחקר דומה בארץ, אני לוקח את המקרה האמריקאי כנתון אליו אני מתייחס כשאני כותב תוכן שיווקי. 

איך אני עושה את זה בפועל? אני מתמקד בשימוש בשמות עצם ופעלים, אני נמנע משימוש במילים כמו "שוויון נפש" או "ערפול", כשאני רוצה לכתוב שמישהו או משהו הוא רגוע או מבולבל, אני פשוט כותב "רגוע", או "מבולבל".

שיווק עם תוכן שמדבר בגובה העיניים 👀

כשאני כותב תוכן שיווקי, אני תמיד מזכיר לעצמי שהאינטרנט מיועד לכולם. הוא לא מיועד רק למומחים טכניים והוא לא מיועד רק למטיבי לכת בתחום כזה או אחר. כשאני כותב תוכן אני תמיד משתדל לוודא שכל מה שאני כותב, בין אם התוכן מיועד לרופאים, לרוקחים, לטכנאי מחשבים או למדעני חלל, הוא תוכן מובן, גם למי שלא מהתחום. 

איך עושים את זה? הסוד מאחורי יצירת עניין בכתיבת תוכן שיווקי, כל סוג של תוכן כזה, הוא storytelling. אפשר וצריך למצוא את הסיפור מאחורי כל עמוד אודות, מאחורי כל עמוד מוצר, מאחורי כל עמוד בית. שילוב של סיפור טוב ושפה נגישה, יוצרים עניין ומעלים את הסיכוי להשאיר את הקורא שלך באתר.

Show don't tell

הדבר שאני נזהר ממנו כמו מאש כשאני כותב תוכן, הוא יציאה בהצהרות ודיבור בהכללות. איך אני עושה את זה? ענייניות וספציפיות. דוגמאות מעולם וציטוטים של מומחים בתחום, יכולים לעזור לקורא להבין את המסר בצורה טובה הרבה יותר מדיבור כללי או 'דיבור על'. 

איך אני יוצר ספציפיות כשאני כותב תוכן? 

במקום לכתוב: "זה צעצוע החתולים הטוב ביותר שתוכל לקנות", אני אכתוב: "יצרנו צעצוע גומי מעוצב לחתול, עשוי 100 אחוז גומי קשיח, עמיד בפני קרעים ובלאי ומתאים לכל סוגי החתוליo."  

תיאורי מוצר ספציפיים מסייעים לקידום אתר האינטרנט שלך ומעניקים ללקוחות את המידע הדרוש להם לצורך ביצוע רכישה.

התוכן השיווקי שאני כותב הוא קל לרפרוף

אחרי שנים של ניסיון בכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט גדולים, יצא לי להסתכל על לא מעט נתוני heatmaps, וראיתי בעצמי את מה שהמומחים יודעים כבר מזמן – רוב קוראי האינטרנט סורקים את הדף כדי למצוא את המידע שהם מחפשים. לא מצאו אותו? הלאה, לתוצאה הבאה בגוגל. אז איך אני יוצר תוכן קל לסריקה?

אני אף פעם לא מוותר על כותרת משנה

אם אשכחך כותרת H2, תשכח ימיני. כותרות משנה (H2) עוזרות לגוגל לסרוק את האתר ולהבין על מה אני כותב. לא עוד ספירת כמות הפעמים בה מופיע הביטוי המרכזי במאמר! כן לכותרות משנה שעושות לקורא (ולרובוט) סדר בעיניים!

אני עושה שימוש במספור וברשימת תבליטים 

במקום פסקאות כבדות, אני משתמש ברשימות עם תבליטים/ מספרים/ סעיפים.

אני משאיר שטח לבן בטקסט

לפעמים מה שלא כותבים חשוב לא פחות ממה שכן כותבים. 'שטח לבן' הוא אותו אותו מרחב ריק שמקיף את הפסקאות. כמויות נוחות של שטח לבן סביב טקסט הופכות את הטקסט לקריא ונעים בעיניים.

מיחזור מילים זה לא שיווקי

את המחזור אני משאיר למחזורית. יש לי את המילים המועדפות עליי, מילים שאני נוטה להשתמש בהן יותר ומילים שאני לא משתמש בהן בכלל. בסופו של דבר, ככותב תוכן מקצועי, אני לוקח את הנטייה שלי ככותב בחשבון, וכשאני קורא את הטקסט שוב (לפני שאני שולח לך אותו), אני מחפש את המילים שחוזרות על עצמן שוב ושוב (ושוב) ומוצא דרכים חדשות להביע את הרעיון שאני רוצה להעביר.

תוכן שיווקי איכותי מניע למספר פעולות

מעבר לעובדה שלינקים פנימיים עוזרים בקידום האתר, הטמעת קישורים למאמרי תוכן נוספים באתר שלך, יכול למשוך את הקוראים שלך לתכנים נוספים ולהשאיר אותם באתר לאורך זמן.

תוכן שיווקי בלי תמונות וסרטונים זה פסה

מעבר לזה שאני כותב תוכן, אני גם עורך וידאו בשעות הפנאי ואני מכיר את הערך של תמונה ושל סרטון וידאו באתר שלך. תמונה שווה אלף מילים? אז סרטון יכול להיות שווה אלף תמונות. מחקרים מראים כי 90 אחוז מהמידע המועבר למוח האנושי הוא חזותי. בני אדם מעבדים מידע חזותי ביעילות גבוהה יותר פי 60 אלף, מאשר מידע כתוב. 

ארז פולק

ארז פולק

תסריטאי ומחזאי, בוגר מצטיין של מסלול תסריטאות של בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה - סם שפיגל. יצירותיו עוסקות בשאלת הזהות של האדם בתוך החברה וביחסי הגומלין שבין הפרט כמערכת שפועלת בתוך מערכת של מערכות לבין המערכות האנושיות השונות כמו - בתי חולים, צבא, משטרה, זוגיות, משפחה ועוד. המחזה 'המשחק' עלה במסגרת פסטיבל 'תאטרון קצר' של צוותא והוא זמין לצפייה ביוטיוב. בקרוב יראה אור ספרו הראשון - 'הנחמה שמעבר לאבסורד'.

מעניין? רוצה לקרוא עוד?

התורה כולה פרק 2
סדרות מומלצות בנטפליקס

התורה כולה פרק 2: ביקורת עצמית בתוך החושך הגדול

את פוסט הזה אני יושב לכתוב במדרגות שבין רחוב הנטקה לרחוב האורן בחיפה, בשעה רבע לתשע במוצאי שבת, כשמאות מפגינים עושים את דרכם חזרה ממרכז חורב הביתה. לא הייתי איתם בהפגנה, אני גר קרוב ופשוט רציתי למצוא מקום שקט לכתוב בו את ההמלצה. בבית לא שקט כרגע, והמולת הקרע בעם ישראל מהווה, באופן פרדוקסלי ואולי גם פלאי, מקום שקט ומכיל יותר מאשר הבית.

התורה כולה - פרק 1
אני (את/ה) זה הדבר החשוב בעולם

התורה כולה: סיפורו של משה – פרק 1

"התורה כולה" מנסה להציג את סיפור חייו של משה ואת יציאת מצרים מפרספקטיבות שונות, כולל הזווית האסלאמית המופיעה בקוראן. הסדרה מעלה תובנות מעניינות לגבי תהליך ההתפתחות של משה ונוגעת בנושאים כמו רצון חופשי וזכויות נשים. הסדרה מעוררת מחשבה ומהווה נקודת מבט ייחודית על אחד הסיפורים המשמעותיים ביותר בתנ"ך. בעיקון לא מתאימה לצפייה עם ילדים, אבל אני צופה עם שלי.

סדרות מומלצות בנטפליקס

גם אלוהים צריך לפרוק כמו אדם (סנדלר) SPACEMAN

מאחורי כל אלה עומד צורך תמידי לפרוק, לתור אחר אהבה עצמית חמקמקה. ואם לא אהבה אז לפחות אהדה, ואם לא אהדה אז לפחות סיבולת, ואם לא סיבולת אז לפחות שלא נסבול.

אני (את/ה) זה הדבר החשוב בעולם

שיר השירים אשר לשלמם: החבר'ה הטובים שלא מפספסים הפגנה וישרפו כולם

להורים שלנו לא היה שום דבר. מהאדמה הם בנו את עצמם, קמו מאפר. אנחנו בני שישים עכשיו, שבעים עכשיו, יתומים מאם, יתומים מאב. נתנו לכם חיים טובים ואתם מזלזלים. יושבים אצל פסיכולוגים בספה ומתבכיינים על כן חיבוקים – לא חיבוקים. שם למעלה יושב גנב על כסא מלוכה ועל ראשו כובע להבה. שלחנו יד וקיבלנו כוויה.

ייעוץ-לכותבים

מה צריך לעשות?

בתור עורך תסריט ומנחה סדנאות כתיבה וחדרי כותבים, וכנציג של איגוד התסריטאים, כותבים רבים שואלים אותי שאלות רבות שמסתירות שאלה גדולה אחת: מה צריך לעשות כדי שמה שכתבתי יצליח? אם השאלה הזו מטרידה גם אותך, אז אני מאמין שהגעת למקום הנכון.

אני (את/ה) זה הדבר החשוב בעולם

בואי נקח לנו יום (אני מתגעגע אלייך)

אני רואה שלא טוב לך בימים האחרונים ואני פוחד להאשים את עצמי בזה, אז אני שומר על מרחק. אני שונא את האינטסטינקט המחורבן והמקולל הזה. מה אם לא היינו צריכים לעבוד עכשיו? אם היינו לוקחים לנו יום ושוכבים כל היום, לא עושים כלום – רק שוכבים כל היום?

רוצה שהתוכן שלך ייצר המרות?

אני כאן כדי שהתוכן שלך יעבוד בשבילך

small_c_popup.png

Let's have a chat

Learn how we helped 100 top brands gain success.