כתיבת תוכן איכותי: 5 דרכים לבחור נכון

יש לך ארגון עם שאיפות גדולות וברור לך שאתר האינטרנט שלך הוא כרטיס הביקור שלך, היסודות עליו ייבנה המותג כולו. הבעיה היא שהפער בין השאיפות שלך לבין איכות כותבי התוכן בשוק הישראלי הם גדולים, גדולים מדי. אז איך אפשר לבחור כותב תוכן איכותי לאתר אינטרנט של חברה שמכבדת את עצמה?
טיפים לבחירת כותב תוכן

בקצרה:

  • מיקרו קופי טוב הוא לא בהכרח כותב תוכן
  • סוכניות תוכן גדולות משקיעות בעיקר בתוכן זול ומהיר
  • כותבים זולים במיוחד צריכים לעורר חשד
  • כותב תוכן איכותי חייב להכיר את עולם ה – SEO
  • והעיקר לא לשעמם כלל

בין מיקרו קופי לכותב תוכן

בארה"ב ובאירופה יש הבדל ברור בין כותבי תוכן (content) לבין קופירייטרים ומומחי מיקרו קופי. הסיכוי למצוא כותב תוכן שהוא גם מיקרו קופי טוב ולהיפך הוא נמוך מאוד. הסיבה די ברורה כשחושבים על זה, מיקרו קופי הם אנשים של מסרים קצרים וקולעים וכותבי תוכן הם אנשים של הרחבות והסברים. זה הכל. מצאת מיקרו קופי שנותן גם שירותי תוכן? אני ממליץ לחשוב פעמיים לפני ששמים את שני הביצים בסך אחד. כן, חשוב מאוד ששני הכותבים יעבדו בשיתוף פעולה תחת ניהול מותג אחד, שהכתיבה תהיה ברוח המותג וכולי, אבל זה לא אומר שהעבודה צריכה להיעשות על ידי אותו אדם.

סוכנויות תוכן גדולות מספקות תוכן מהיר וזול

אני אומר את זה באופן כללי כמובן, אבל אני עומד מאחורי הדברים האלה ואפשר לבדוק אותי בדרך פשוטה מאוד: אפשר פשוט לכתוב 'כתיבת תוכן' בגוגל, להיכנס לכל אחת מהתוצאות הראשונות ולבדוק האם החברה מספקת שירותי 'כתיבת תוכן SEO'. אם התשובה היא כן אז המשמעות היא שהחברה בעצם מספקת תוכן מהיר וזול שכל המטרה שלו היא ליצור תוכן עם מילות מפתח כדי שגוגל יתייחס לאתר (הבעיה היא שגוגל כבר לא עובד ככה, אבל זה כבר לפוסט אחר). אין לי בעיה עם תוכן SEO, גם אני יודע לספק תוכן כזה. הבעיה היא שהוא שואב המון זמן ואנרגיות מהחברות הללו, מהסיבה הפשוטה שיש הרבה יותר אתרים של עסקים קטנים שצריכים תוכן זול ומיידי, מאתרים של חברות גדולות שצריכות תוכן איכותי בתדירות קבועה. הפתרון הוא למצוא כותב תוכן איכותי שעובד רק עם חברות וארגונים ושזו ההתמקצעות שלו.

כותבי תוכן זולים צריכים לעורר בך חשד

הצעות מחיר זולות מדי מעידות על כמה דברים. קודם כל הצעה כזאת מעידה על כך שהכותב לא מעריך את עצמו מספיק כדי לבקש את מה שמגיע לו, או שהוא חושב שהמחיר שהוא מציע אכן מגיע ואז אנחנו כבר בבעיה מסוג אחר. אני מייעד את התוכן הזה לחברות ולארגונים שיש להם את האמצעים ואת היכולת לשלם יותר מ – 20 אגורות למילה עבור תוכן איכותי, כי בסופו של דבר וכמו בכל דבר – על איכות צריך לשלם יותר.

כותב תוכן איכותי חייב לדעת SEO

ואני לא אומר שהוא צריך להיות מקדם אתרים (למרות שזה לא מזיק בכלל), אני רק אומר שחשוב שכותב התוכן שלך יידע להתאים את התוכן שהוא כותב לצרכי קידום האתר. נכון ל – 2022, עולם קידום האתרים הולך יותר ויותר לעולמות התוכן. קישורים איכותיים זה חשוב, אבל בלי תוכן איכותי אין לאתר שלך סיכוי להתברג בתוצאות הראשונות בגוגל. בתור כותב תוכן שהוא גם מקדם אתרים אורגני, אני יודע לקחת את ההמלצות שאני מקבל מחברת הקידום איתה הארגון שלך עובד ולבצע מחקר משלי על מנת להתאים את התוכן שאני כותב לאו דווקא למה שכבר יש בגוגל, אלא למה שאני מזהה שצריך להיות וחסר. את הנושאים מנהלי הדיגיטל של הארגון שלך יקבעו כמובן יחד עם חברת הקידום שאיתה אתם עובדים, אני לא משנה את הנושאים שאני מקבל ואני עובד כמובן לפי בריפים כמו שכתוב בספר. אבל יחד עם זאת, אני יודע לתת לתוכן שלך את הערך המוסף שיכול להקפיץ את האתר שלך לתוצאות הראשונות בגוגל, וזה בדיוק המקום בו כותב תוכן איכותי צריך לדעת להמציא את עצמו כל פעם מחדש, זה המקום בו אנחנו יכולים לפרוח.

והעיקר (והעיקר) לא לשעמם (לא לשעמם) כלל

בתפקידי הקודם כמקדם אתרים נאלצתי לקרוא תכנים של כותבי תוכן SEO (זולים), והמאמץ הכי גדול שלי באותם ימי העבודה הישנים נושנים היה – לא הירדם. תוכן משעמם זה דבר נורא, תוכן שלא נותן לקורא ערך מוסף זה דבר נורא, תוכן שלא מניע לפעולה זה דבר נורא, תוכן שהולך סחור – סחור ולא מגיע לנקודה זה דבר נורא, תוכן משוכתב מאתרים אחרים בצורה בוטה זה דבר נורא… אני יכול להמשיך ככה עוד חמישה עמודים, אבל הבנו את הנקודה. כותב תוכן איכותי יודע לעבוד עם מקורות, אבל לא להפוך אותם לפרה קדושה, אלא לקחת מהם את מה שהוא צריך ולכתוב את הדברים בעצמו. בשביל תוכן שבלוני ומשעמם לא צריך את כותבי התוכן, אפשר לקחת אלגוריתם שיעשה את העבודה במקומנו.

צריך תוכן איכותי לחברה או לארגון שלך? מגניב, בשביל זה אני פה. מזמין אותך ליצור איתי קשר ונקשקש לנו על תוכן ועל מה שמסביב.

ארז פולק

ארז פולק

תסריטאי ומחזאי, בוגר מצטיין של מסלול תסריטאות של בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה - סם שפיגל. יצירותיו עוסקות בשאלת הזהות של האדם בתוך החברה וביחסי הגומלין שבין הפרט כמערכת שפועלת בתוך מערכת של מערכות לבין המערכות האנושיות השונות כמו - בתי חולים, צבא, משטרה, זוגיות, משפחה ועוד. המחזה 'המשחק' עלה במסגרת פסטיבל 'תאטרון קצר' של צוותא והוא זמין לצפייה ביוטיוב. בקרוב יראה אור ספרו הראשון - 'הנחמה שמעבר לאבסורד'.

מעניין? רוצה לקרוא עוד?

מלך ישראל
סדרות מומלצות בנטפליקס

מלך ישראל: דוקו ריאליטי שחותר תחת הדמוקרטיה הישראלית

מוקדש לסוכן הביון האמירקאי שניטר את הטקסט שלפניך בעקבות שימוש במילים שמזכירות את המתקפה האיראנית ואת האפשרות למלחמה בין ישראל לבין איראן. דע לך שהאלגוריתם נשא את מילותי אליך ופקח את עיניך על מנת שתראה את הדברים הבאים כהוויתם.

התורה כולה סיפורו של משה
סדרות מומלצות בנטפליקס

התורה כולה: סיפורו של משה – על קורבן האדם

הסדרה מכניסה אותך לעולם התורה באופן ויזואלי, ויש בה דברים מעניינים מאוד אבל גם כמה דברים מהותיים שהסדרה מפספסת ושאני רוצה להשלים עבורך. לא אספיק להשלים את כולם במקום אחד ואני לא רוצה להקדיש את חיי בכתיבת כל הדברים שחסרים, כי כמה שלא אכתוב תמיד אוכל למצוא עוד, אבל את הדבר המהותי ביותר אותו הסדרה פספסה חשוב לי למסור לך, וזה – קורבן האדם.

התורה כולה פרק 2
סדרות מומלצות בנטפליקס

התורה כולה פרק 2: ביקורת עצמית בתוך החושך הגדול

את פוסט הזה אני יושב לכתוב במדרגות שבין רחוב הנטקה לרחוב האורן בחיפה, בשעה רבע לתשע במוצאי שבת, כשמאות מפגינים עושים את דרכם חזרה ממרכז חורב הביתה. לא הייתי איתם בהפגנה, אני גר קרוב ופשוט רציתי למצוא מקום שקט לכתוב בו את ההמלצה. בבית לא שקט כרגע, והמולת הקרע בעם ישראל מהווה, באופן פרדוקסלי ואולי גם פלאי, מקום שקט ומכיל יותר מאשר הבית.

התורה כולה - פרק 1
אני (את/ה) זה הדבר החשוב בעולם

התורה כולה: סיפורו של משה – פרק 1

"התורה כולה" מנסה להציג את סיפור חייו של משה ואת יציאת מצרים מפרספקטיבות שונות, כולל הזווית האסלאמית המופיעה בקוראן. הסדרה מעלה תובנות מעניינות לגבי תהליך ההתפתחות של משה ונוגעת בנושאים כמו רצון חופשי וזכויות נשים. הסדרה מעוררת מחשבה ומהווה נקודת מבט ייחודית על אחד הסיפורים המשמעותיים ביותר בתנ"ך. בעיקון לא מתאימה לצפייה עם ילדים, אבל אני צופה עם שלי.

סדרות מומלצות בנטפליקס

גם אלוהים צריך לפרוק כמו אדם (סנדלר) SPACEMAN

מאחורי כל אלה עומד צורך תמידי לפרוק, לתור אחר אהבה עצמית חמקמקה. ואם לא אהבה אז לפחות אהדה, ואם לא אהדה אז לפחות סיבולת, ואם לא סיבולת אז לפחות שלא נסבול.

אני (את/ה) זה הדבר החשוב בעולם

שיר השירים אשר לשלמם: החבר'ה הטובים שלא מפספסים הפגנה וישרפו כולם

להורים שלנו לא היה שום דבר. מהאדמה הם בנו את עצמם, קמו מאפר. אנחנו בני שישים עכשיו, שבעים עכשיו, יתומים מאם, יתומים מאב. נתנו לכם חיים טובים ואתם מזלזלים. יושבים אצל פסיכולוגים בספה ומתבכיינים על כן חיבוקים – לא חיבוקים. שם למעלה יושב גנב על כסא מלוכה ועל ראשו כובע להבה. שלחנו יד וקיבלנו כוויה.

רוצה שהתוכן שלך ייצר המרות?

אני כאן כדי שהתוכן שלך יעבוד בשבילך

small_c_popup.png

Let's have a chat

Learn how we helped 100 top brands gain success.