ייעוץ לכותבים: להכיר את מנגנון היצירה האישי שלך

כאן תמצא/י מידע על ייעוץ אישי לכותבים בדרך להכרת מערכת היצירתיות שלך, כך שנוכל להבין יחד איך מערכת היצירתיות האישית שלך עובדת, מאיזה מקום מגיעה היצירה שלך ומה כיוון ההתפתחות שלה. התהליך הזה יעזור לך להבין את עצמך ככותב/ת טוב יותר ולפתח 'עמוד שדרה יצירתי' לבחירת הפרויקטים הבאים שלך ולסינון הערות.
מגנון היצירה שלך

מה כולל השירות: ייעוץ וליווי כותבים בדרך למציאת קול אישי ויחודי תוך הכרת מערכת היצירה הפרטית שלך.

למה אני האיש המתאים: בשלוש השנים אחרונות אני מנחה את חדר הכותבים של איגוד התסריטאים ומלווה כותבים כמוך בדרך למציאת הקול האישי שלהם. החיפוש אחר הקול האישי שלי עזר לי לסיים בהצטיינות את לימודי התסריטאות בסם שפיגל, לכתוב מחזות שזכו בפרסים, ליזום ולהפיק פסטיבל עצמאי ולייצר שיתופי פעולה עם קרנות הקולנוע ועם גופים גדולים ומוכרים – כמו מכון ויצמן.

טיפ קטן לפני שמתחילים: אומנות גדולה אפשר לעשות גם במקומות הצנועים ביותר.

@screenwriting.tra לכתיבה יש כוח. יש לה את הכוח לרפא יש לה את הכוח לתקן את הכוח לדייק אבל כדי להפעיל את הכוח הזה אנחנו צריכים כל אחד מאיתנו וכל אחד מאיתנו להבין . את מנגנון היצירה הפרטי שלו ושלה. בסרטון הבא אני אסביר איך עושים את זה. #כתיבהיוצרת #כתיבהאישית #כתיבהמרפאת ♬ original sound – Screenwriting trainer

להכיר את מנגנון היצירה ולפתח עמוד שדרה יצירתי

המטרה שלי היא להזמין אמנים לפגישות ייעוץ שבהן אני אעזור לכל אחד ואחת מכם להכיר את מנגנון היצירה הפרטי שלכם ולהבין איך הוא עובד, כך שתוכלו להפסיק להיות תלויים בכל הערה שאתם מקבלים על היצירה וכדי שתוכלו לפתח 'עמוד שדרה' ביחס למקום ולדרך שממנה אתם יוצרים – לטוב לרע. אני רוצה לעזור לכם לפתח ביטחון ביחס למנגנון היצירה שלכם ולפתוח לכם את הראש לאפשרות של 'התפתחות בריאה' של מערכת היצירה הפרטית שלכם, שבדומה לכל מערכת, צריכה זמן ופעולות נכונות לצורך התפתחות אבולוציונית ללא מוטציות מיותרות.

המסר שלי ליוצרים – כבד את היצירה שלך

אולי הגעת אליי דרך חיפוש בגוגל ואולי דרך הסרטונים הקצרים שהעליתי ליוטיוב, לפייסבוק ולטיקטוק. מה הייתה המטרה של הסרטונים האלו ולמה אני מספר לך את זה? רציתי לייצר סרטונים קצרים עם המסר – 'כבד את היצירה שלך'.

רציתי שהסרטונים האלו יגעו בכאב של אמנים שמרגישים שהיצירה שלהם לא מספיק טובה (תחושה שנובעת מתוך תסכול גדול נוכח ההצפה האדירה והכמות הבלתי נתפסת של יוצרים שמנסים לתת מקום ליצירה שלהם בעולם). המערכת החיצונית, בתי הספר לקולנוע וכו', לא בנויים לתת מענה לצורך הדחוף ביותר של יוצרים בתקופה הזאת – הצורך להכיר את המערכת היצירתית שלך.

@screenwriting.tra כתיבה יוצאת מתוך כאוס מתוך תוהו ובוהו מתוך מקום לא מזוקק אבל מאוד ראשוני ומאוד טבעי. בסרטון הבא אני מדבר על מערכת היצירה שלנו בצורה טבעית וכמעט לא מזוקקת. התוכן הוא גולמי בכוונה עם מעט מאוד עריכות, כי אני רוצה שתראו את המקום הזה ולא רק תסתכלו על מישהו שמדבר עליו. #כתיבהיוצרת ♬ original sound – Screenwriting trainer

להאיר את הדרך לעבר האותנטיות

כולם מכירים בחשיבות האותנטיות ביצירה, אבל אף אחד לא אומר לך איך להגיע אליה. מורים לקולנוע ולספרות שולחים את הסטודנטים שלהם לחיים ואומרים להם "התנסו עד שתקלפו מעצמכם את הבוסר.", כשמעל הכל ניצב לו עגל הזהב בדמות 'מבנה הסיפור', בו אסור לגעת ושעליו אין לערער – פסל שמסנוור את היוצרים הצעירים ולוקח את כל המקום לעצמו.

מבנה או אותנטיות – מה יותר חשוב?

נכון, מבנה זה חשוב, אבל בשלב הראשון חשוב יותר להכיר את מנגנון היצירה שלך ולא לדכא אותו, גם אם זה אומר שהמבנה צריך לזוז הצדה, עד שהיוצר יכיר את מנגנון היצירה שלו לעומק ויבין איך המנגנון הזה פועל ומה הוא מנסה להגיד לו – ליוצר – באמצעות היצירה.

נעים להכיר – מנגנון היצירה שלך מחכה לך

אני מזמין אותך להירשם לסדנת לעריכה עצמית, או למלא את הטופס שמופיע בהמשך לקביעת פגישת ייעוץ אישי. הגיע הזמן להכיר את מנגנון היצירה שלך ולצאת מעבדות מבנית לחירות אומנותית.

ארז פולק

ארז פולק

תסריטאי ומחזאי, בוגר מצטיין של מסלול תסריטאות של בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה - סם שפיגל. יצירותיו עוסקות בשאלת הזהות של האדם בתוך החברה וביחסי הגומלין שבין הפרט כמערכת שפועלת בתוך מערכת של מערכות לבין המערכות האנושיות השונות כמו - בתי חולים, צבא, משטרה, זוגיות, משפחה ועוד. המחזה 'המשחק' עלה במסגרת פסטיבל 'תאטרון קצר' של צוותא והוא זמין לצפייה ביוטיוב. בקרוב יראה אור ספרו הראשון - 'הנחמה שמעבר לאבסורד'.

מעניין? רוצה לקרוא עוד?

מלך ישראל
סדרות מומלצות בנטפליקס

מלך ישראל: דוקו ריאליטי שחותר תחת הדמוקרטיה הישראלית

מוקדש לסוכן הביון האמירקאי שניטר את הטקסט שלפניך בעקבות שימוש במילים שמזכירות את המתקפה האיראנית ואת האפשרות למלחמה בין ישראל לבין איראן. דע לך שהאלגוריתם נשא את מילותי אליך ופקח את עיניך על מנת שתראה את הדברים הבאים כהוויתם.

התורה כולה סיפורו של משה
סדרות מומלצות בנטפליקס

התורה כולה: סיפורו של משה – על קורבן האדם

הסדרה מכניסה אותך לעולם התורה באופן ויזואלי, ויש בה דברים מעניינים מאוד אבל גם כמה דברים מהותיים שהסדרה מפספסת ושאני רוצה להשלים עבורך. לא אספיק להשלים את כולם במקום אחד ואני לא רוצה להקדיש את חיי בכתיבת כל הדברים שחסרים, כי כמה שלא אכתוב תמיד אוכל למצוא עוד, אבל את הדבר המהותי ביותר אותו הסדרה פספסה חשוב לי למסור לך, וזה – קורבן האדם.

התורה כולה פרק 2
סדרות מומלצות בנטפליקס

התורה כולה פרק 2: ביקורת עצמית בתוך החושך הגדול

את פוסט הזה אני יושב לכתוב במדרגות שבין רחוב הנטקה לרחוב האורן בחיפה, בשעה רבע לתשע במוצאי שבת, כשמאות מפגינים עושים את דרכם חזרה ממרכז חורב הביתה. לא הייתי איתם בהפגנה, אני גר קרוב ופשוט רציתי למצוא מקום שקט לכתוב בו את ההמלצה. בבית לא שקט כרגע, והמולת הקרע בעם ישראל מהווה, באופן פרדוקסלי ואולי גם פלאי, מקום שקט ומכיל יותר מאשר הבית.

התורה כולה - פרק 1
אני (את/ה) זה הדבר החשוב בעולם

התורה כולה: סיפורו של משה – פרק 1

"התורה כולה" מנסה להציג את סיפור חייו של משה ואת יציאת מצרים מפרספקטיבות שונות, כולל הזווית האסלאמית המופיעה בקוראן. הסדרה מעלה תובנות מעניינות לגבי תהליך ההתפתחות של משה ונוגעת בנושאים כמו רצון חופשי וזכויות נשים. הסדרה מעוררת מחשבה ומהווה נקודת מבט ייחודית על אחד הסיפורים המשמעותיים ביותר בתנ"ך. בעיקון לא מתאימה לצפייה עם ילדים, אבל אני צופה עם שלי.

סדרות מומלצות בנטפליקס

גם אלוהים צריך לפרוק כמו אדם (סנדלר) SPACEMAN

מאחורי כל אלה עומד צורך תמידי לפרוק, לתור אחר אהבה עצמית חמקמקה. ואם לא אהבה אז לפחות אהדה, ואם לא אהדה אז לפחות סיבולת, ואם לא סיבולת אז לפחות שלא נסבול.

אני (את/ה) זה הדבר החשוב בעולם

שיר השירים אשר לשלמם: החבר'ה הטובים שלא מפספסים הפגנה וישרפו כולם

להורים שלנו לא היה שום דבר. מהאדמה הם בנו את עצמם, קמו מאפר. אנחנו בני שישים עכשיו, שבעים עכשיו, יתומים מאם, יתומים מאב. נתנו לכם חיים טובים ואתם מזלזלים. יושבים אצל פסיכולוגים בספה ומתבכיינים על כן חיבוקים – לא חיבוקים. שם למעלה יושב גנב על כסא מלוכה ועל ראשו כובע להבה. שלחנו יד וקיבלנו כוויה.

רוצה שהתוכן שלך ייצר המרות?

אני כאן כדי שהתוכן שלך יעבוד בשבילך

small_c_popup.png

Let's have a chat

Learn how we helped 100 top brands gain success.