7 ספרים מומלצים בעברית שיחממו לכם את הלב

ברוכים הבאים למדריך המלצות הספרים שלנו, המוקדש במיוחד לספרות העברית העכשווית. במדריך זה, תמצאו אוסף מקיף של ספרים מומלצים בעברית שיצאו בהוצאה עצמית: מיצירות פורצות דרך ועד לספרים קלאסיים שעוצבו מחדש. אם אתם מחפשים חוויית קריאה מעמיקה, מרגשת, ומעשירה בעברית, אתם במקום הנכון.
Image for a blog post about recommended books, featuring the book 'Ai HaEfshar' by Dubi Zakhai. This image should depict a rich fantasy world where te

"מיתרי לבי" מאת יהודית צפורי

למי זה מתאים: ספר זה הוא מסע רגשי עמוק, מושלם לקוראים המחפשים סיפורים מרגשים שמשלבים אהבה, אבדון, והתמודדות אישית. עבור אוהבי הספרות המתבוננת פנימה ומחפשת אחר האור בקרב הנפש.

מילה על העלילה: "מיתרי לבי" הוא חיבור עשיר ברגשות, המציג את עולמה הפנימי של יהודית צפורי בצורה חשופה וכנה. הספר מזמין את הקורא להיכנס לעולם שבו גבולות האהבה נבחנים ונסקרים בעדינות, מתוך הבנה עמוקה של האתגרים האישיים והרגשיים שכל אחד עובר.

למה להיות מודעים: הספר טומן בחובו עומק רגשי שדורש מהקורא להקשיב לכל תו ונופך. זהו מסע לא פשוט שמוביל אל התוך ומחייב מעורבות ורגישות.

ציון כללי: 5 מתוך 5. צפורי מציעה חוויה ספרותית עשירה ומרגשת, שמשאירה את הקורא עם מחשבה ותחושה עמוקה גם לאחר הקריאה.

"מגול" מאת רון דהן

למי זה מתאים: ספר זה הוא חוויה ייחודית לאוהבי השילוב בין שירה לפרוזה, מיועד לקוראים המחפשים חוויה ספרותית רבת ממדים שמתעמקת במרקם האנושי.

מילה על העלילה: "מגול" הוא יצירה שמשלבת בין שירה לפרוזה, ובה דהן מצליח לספר סיפור שכולו רגשות וחוויות אנושיות. זהו ספר שנכתב מהלב ופונה אל הלב, מתאר את החיים בטווח הרחב שלהם, מהאושר הפתאומי ועד לעצב הגדול ביותר.

למה להיות מודעים: הספר טומן בחובו רגעים של עוצמה רגשית גבוהה שדורשים פתיחות נפש ומוכנות להתמודד עם רגשות עמוקים.

ציון כללי: 4.7 מתוך 5. דהן מציג כוח כתיבה שנדיר למצוא, עם יכולת מיוחדת למשוך את הקורא לעולמו הפנימי.

"אי האפשר" מאת דובי זכאי

למי זה מתאים: ספר זה מתאים במיוחד לאוהבי השילוב של טקסט ואיור, ולכאלה המחפשים חוויה ספרותית שאינה מוגבלת רק למילים.

מילה על העלילה: "אי האפשר" מביא את הקוראים לעולם פנטזיה עשיר, בו הטקסט והאיורים משלימים זה את זה כדי ליצור חוויה ספרותית עשירה ומרתקת. זכאי מנצל את כישוריו הרבים כסופר וכאמן כדי להציג סיפור קסום ומעורר מחשבה.

למה להיות מודעים: הספר מצריך קריאה פעילה ותשומת לב לפרטים הקטנים באיורים, מה שהופך אותו לחוויה ייחודית.

ציון כללי: 4.8 מתוך 5. זכאי מציע לקוראים יצירה שבה המילים והתמונות נוצרות דיאלוג מרתק, ומזמין את הקורא לצלול לעומקי הדמיון.

"שחרחורת" מאת איריס אליה כהן

למי זה מתאים: הספר מתאים למי שמחפש שירה מודרנית ומעמיקה, ולאלה המעריכים את היכולת לתאר רגשות ומחשבות בדרך חדשה ומרעננת.

מילה על העלילה: "שחרחורת" מציג שירים שמתמודדים עם נושאים כמו אהבה, חלום, והחיפוש אחר משמעות. כהן משתמשת במילים כדי ליצור עולם פנימי עשיר, שמזמין את הקורא להתבונן ולהתמקד ברגשות המורכבים שמאחורי המילים.

למה להיות מודעים: השירה בספר דורשת קריאה עמוקה ומחשבתית, ויש להתמקד במילים וברגשות שהן מעוררות.

ציון כללי: 5 מתוך 5. כהן מביאה את הקוראים לעולם של שירה מודרנית ומלאת רגש, המציעה חוויה אישית ומרגשת.

"נעורים" מאת רון דהן

למי זה מתאים: הספר מתאים לקוראים המחפשים שירה שמתעמקת בנושאי זהות, שייכות, ומורכבות המציאות האנושית.

מילה על העלילה: "נעורים" הוא אוסף שירים שבהם דהן חוקר את הרגעים המכריעים בחיי אדם. השירים מציגים את הנעורים כתקופה של חיפוש, גילוי, והתמודדות, ומאפשרים הצצה לתוך עולמו הפנימי של המשורר.

למה להיות מודעים: השירה של דהן דורשת קריאה מחשבתית, שמחייבת את הקורא להתעמק במילים ובתחושות שהן מעוררות.

ציון כללי: 4.6 מתוך 5. ספר שירה שמתאר בכנות ובעומק את החוויות והתחושות של תקופת הנעורים, ומביא את הקוראים לחוות אותן מחדש.

A-book-cover-design-for-a-romantic-novel-featuring-an-abstract-representation-of-love-and-romance.-The-cover-should-have-a-warm-color-palette-with

"כתוב באהבה" מאת מאיה קראוס-ברדה

למי זה מתאים: "כתוב באהבה" הוא מושלם לקוראים המחפשים סיפורים קצרים עם עומק רב, ולמי שאוהב לחוות את גלגל הרגשות האנושי במגוון פרספקטיבות.

מילה על העלילה: סדרת סיפורים קצרים שכל אחד מהם חושף פיסת חיים עם כל המתחים והרגשות שבהם. קראוס-ברדה מציגה עולם שבו דמויות שונות נתקלות באהבות, חלומות ואתגרים, תוך כדי שהיא משלבת חוויות חיים עם דמיון עשיר.

למה להיות מודעים: סיפורים אלה דורשים מהקורא פתיחות רגשית ומחשבתית, כאשר הם מתעדים חוויות אנושיות מרובות פנים.

ציון כללי: 4.9 מתוך 5. "כתוב באהבה" הוא מסע לתוך מעמקי הנפש האנושית, מציע חוויה ספרותית מורכבת ומעוררת מחשבה.

"בממלכת הכמעט" מאת יוני עפר

למי זה מתאים: ספר זה מומלץ לקוראים המחפשים סיפורים עם נגיעה של פנטזיה ודימיון פורה, שמעניקים מרחב למחשבה ולחוויה חדשה.

מילה על העלילה: "בממלכת הכמעט" מזמין את הקורא לעולם מלא בפנטזיה ודימיון, שבו הדמויות והסיפורים מתפתחים באופן בלתי צפוי. יוני עפר מביא את הקוראים לחוות סיפורים שלא ניתן לשכוח, משלב חוויות חיים עם רגעים של קסם.

למה להיות מודעים: הספר מאתגר את הקורא לחשוב מחוץ לקופסא ולהזדהות עם דמויות ועולמות שונים מהמציאות היומיומית.

ציון כללי: 4.7 מתוך 5. "בממלכת הכמעט" הוא ספר שמזמין את הקוראים להפליג לעולמות חדשים, מגוונים ומלאי דימיון.

ארז פולק

ארז פולק

תסריטאי ומחזאי, בוגר מצטיין של מסלול תסריטאות של בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה - סם שפיגל. יצירותיו עוסקות בשאלת הזהות של האדם בתוך החברה וביחסי הגומלין שבין הפרט כמערכת שפועלת בתוך מערכת של מערכות לבין המערכות האנושיות השונות כמו - בתי חולים, צבא, משטרה, זוגיות, משפחה ועוד. המחזה 'המשחק' עלה במסגרת פסטיבל 'תאטרון קצר' של צוותא והוא זמין לצפייה ביוטיוב. בקרוב יראה אור ספרו הראשון - 'הנחמה שמעבר לאבסורד'.

מעניין? רוצה לקרוא עוד?

התורה כולה פרק 2
סדרות מומלצות בנטפליקס

התורה כולה פרק 2: ביקורת עצמית בתוך החושך הגדול

את פוסט הזה אני יושב לכתוב במדרגות שבין רחוב הנטקה לרחוב האורן בחיפה, בשעה רבע לתשע במוצאי שבת, כשמאות מפגינים עושים את דרכם חזרה ממרכז חורב הביתה. לא הייתי איתם בהפגנה, אני גר קרוב ופשוט רציתי למצוא מקום שקט לכתוב בו את ההמלצה. בבית לא שקט כרגע, והמולת הקרע בעם ישראל מהווה, באופן פרדוקסלי ואולי גם פלאי, מקום שקט ומכיל יותר מאשר הבית.

התורה כולה - פרק 1
אני (את/ה) זה הדבר החשוב בעולם

התורה כולה: סיפורו של משה – פרק 1

"התורה כולה" מנסה להציג את סיפור חייו של משה ואת יציאת מצרים מפרספקטיבות שונות, כולל הזווית האסלאמית המופיעה בקוראן. הסדרה מעלה תובנות מעניינות לגבי תהליך ההתפתחות של משה ונוגעת בנושאים כמו רצון חופשי וזכויות נשים. הסדרה מעוררת מחשבה ומהווה נקודת מבט ייחודית על אחד הסיפורים המשמעותיים ביותר בתנ"ך. בעיקון לא מתאימה לצפייה עם ילדים, אבל אני צופה עם שלי.

סדרות מומלצות בנטפליקס

גם אלוהים צריך לפרוק כמו אדם (סנדלר) SPACEMAN

מאחורי כל אלה עומד צורך תמידי לפרוק, לתור אחר אהבה עצמית חמקמקה. ואם לא אהבה אז לפחות אהדה, ואם לא אהדה אז לפחות סיבולת, ואם לא סיבולת אז לפחות שלא נסבול.

אני (את/ה) זה הדבר החשוב בעולם

שיר השירים אשר לשלמם: החבר'ה הטובים שלא מפספסים הפגנה וישרפו כולם

להורים שלנו לא היה שום דבר. מהאדמה הם בנו את עצמם, קמו מאפר. אנחנו בני שישים עכשיו, שבעים עכשיו, יתומים מאם, יתומים מאב. נתנו לכם חיים טובים ואתם מזלזלים. יושבים אצל פסיכולוגים בספה ומתבכיינים על כן חיבוקים – לא חיבוקים. שם למעלה יושב גנב על כסא מלוכה ועל ראשו כובע להבה. שלחנו יד וקיבלנו כוויה.

ייעוץ-לכותבים

מה צריך לעשות?

בתור עורך תסריט ומנחה סדנאות כתיבה וחדרי כותבים, וכנציג של איגוד התסריטאים, כותבים רבים שואלים אותי שאלות רבות שמסתירות שאלה גדולה אחת: מה צריך לעשות כדי שמה שכתבתי יצליח? אם השאלה הזו מטרידה גם אותך, אז אני מאמין שהגעת למקום הנכון.

אני (את/ה) זה הדבר החשוב בעולם

בואי נקח לנו יום (אני מתגעגע אלייך)

אני רואה שלא טוב לך בימים האחרונים ואני פוחד להאשים את עצמי בזה, אז אני שומר על מרחק. אני שונא את האינטסטינקט המחורבן והמקולל הזה. מה אם לא היינו צריכים לעבוד עכשיו? אם היינו לוקחים לנו יום ושוכבים כל היום, לא עושים כלום – רק שוכבים כל היום?

רוצה שהתוכן שלך ייצר המרות?

אני כאן כדי שהתוכן שלך יעבוד בשבילך

small_c_popup.png

Let's have a chat

Learn how we helped 100 top brands gain success.