אף אחד לא רוצה להיות בני

אני מסתכל על ההפגנות שלכם, על כל התסכול הזה שלכם ואני מת מצחוק.

אני נוסע לידכם כל שבת, רואה את השלטים הנאיביים שלכם, מנסים לשכנע את עצמכם שאתם צודקים, כי אתם יודעים שאלינו לא תצליחו להגיע.

אני מסתכל עליכם וכל מה שעובר לי בראש זה שאין לכם מושג. אתם מנסים לשכנע אותנו שהוא אנושי, שאלוהים לא נגע בו, שהוא סתם מניאק שעושה מה שבא לו.

גם אתכם אני רואה. את אלה שעומדים עם שלטים אחרים, בצד השני של הכביש, מנסים להגן עליו, מורחים למתוסכלים את האמת הקשה בפנים.

אני מסתכל עליכם וחושב לעצמי שגם לכם אין מושג.
מה אתם מנסים לעשות? להילחם איתם בכלים שלהם? למה? מה כל כך חשוב לכם למצוא חן בעיניהם?

הם זרקו לנו נרטיב ואתם תופסים אותו, במקום לזרוק להם אותו חזרה לפנים ולהגיד את האמת.

אתם עומדים שם, כמו ילדים קטנים שנתפסו בשקר ושמנסים לצאת ממנו בכל מחיר.

אנשים מבוגרים שעשו דברים בחיים שלהם, עומדים בצומת ומחזיקים את הנרטיב של הצד השני בלי לדעת שכל מה שהם עושים זה לשרת את המטרה של המתוסכלים האלה.

אתם יודעים מה הבעיה עם השקר? הבעיה היא שמשקרים, אי אפשר להיות נחושים. ככל שנמשיך לשקר להם יותר, ככל שנמשיך לשקר לעצמנו יותר, ככה רק נחזק את הצד השני, רק נגביר את הנחישות שלו.

האמת היא הרבה יותר פשוטה מכל הנרטיבים האלה שהצד השני מנסה לזרוק עלינו, ושאתם, האנשים שגדלתי איתם, בולעים בשקיקה.
האמת היא שאנחנו לא חושבים שאלוהים נגע בו,
האמת היא שלא כל כך אכפת לנו איך הוא מדבר אנגלית,
האמת היא שלא מעניין אותנו מהשלום שהוא עשה עם האמירויות ועם השגרירויות שהוא הביא לבירה. ההישגים האלה הם רק תחמושת שעוזרת לנו לקחת את הוויכוחים שלנו אתכם למקום שהיינו רוצים שהם יהיו בו.

האמת היא שכשאני אומר 'מי יכול להחליף אותו?' אני בעצם אומר 'מי הייתי רוצה להיות אם לא הוא?'
אנחנו יודעים שהוא מניאק שעושה את מה שצריך כדי להישאר בשלטון,
אנחנו יודעים שהאינטרסים שלו באים לפני האינטרסים של המדינה,
אנחנו יודעים שהוא משחק את המשחק שלכם הרבה יותר טוב מכם,
אנחנו ידענו שהוא לא ייתן לאיש שלכם להחליף אותו.
לא ידענו איך הוא יעשה את זה, אבל בואו נהיה כנים, גם אתם לא באמת חשבתם שהוא ייתן לו את זה, נכון?

אני אוהב אותו ואני אמשיך לאהוב אותו,
למה?
כי האמת היא שהוא מנ**ק שהכל הולך לו, וזה בדיוק מה שאני, בדיוק מה שאנחנו רוצים להיות.

ארז פולק

ארז פולק

תסריטאי ומחזאי, בוגר מצטיין של מסלול תסריטאות של בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה - סם שפיגל. יצירותיו עוסקות בשאלת הזהות של האדם בתוך החברה וביחסי הגומלין שבין הפרט כמערכת שפועלת בתוך מערכת של מערכות לבין המערכות האנושיות השונות כמו - בתי חולים, צבא, משטרה, זוגיות, משפחה ועוד. המחזה 'המשחק' עלה במסגרת פסטיבל 'תאטרון קצר' של צוותא והוא זמין לצפייה ביוטיוב. בקרוב יראה אור ספרו הראשון - 'הנחמה שמעבר לאבסורד'.

מעניין? רוצה לקרוא עוד?

לחבר בין הרצון האישי לחמדנות בדרך לחיי הרמוניה

בשיחה זו עסקנו במורכבות חיי הכתיבה ובאתגרי האיזון בין היצירה האישית לחיים האישיים והמשפחתיים. דנו בצורך לטפח אהבה למעשי ידינו מבלי לגלוש לסגידה, בחשיבות ההקשבה וההרפיה, ובשאיפה להרמוניה בין הגוף, הנפש והרוח. מתוך הרעיונות הללו, גיבשנו תפילות בוקר ולילה ייחודיות לבעלי מלאכת הכתב – הורים ובני זוג העוסקים בכתיבה – שמטרתן לחזק את תחושת ההרמוניה בשלושת העולמות, ולהזכיר שהיצירה והחיים עצמם שזורים זה בזה בדרך שמבקשת איזון ושקט פנימי.

סדרות מומלצות בנטפליקס

כאוס: פרשנות צפייה תאולוגית קיומית

אום פלסטין אל חג'אזי מקדישה את חייה לסיוע הומניטרי לאנשים מוכי גורל. היא לא מאשימה את בני עמה ולא את בני עמי בצרות שבאות עליה, עיניה פקוחות ויראת שמיים מרחפת מעל ראשה. הפחד משתק, אך היא יכולה לו. היא חיה את חייה כמחאה כנגד המציאות, מחאה כנגד האלים. היא צועדת במסלול שנקבע מראש עבור אנשים מסוגה, מסלול ההתנקשות.

כאוס: פרק 1

למי זה מתאים: לך. באיזה מצב צבירה לצפות: יהיה אשר יהיה. ממה להיזהר: מהפחד עצמו. ציון כללי: 4 מתוך

בואו נדבר על ציוניזם

אדם נמדד במבחן התוצאה. התוצאה נקבעת על ידי סיבה ונסיבה. לסיבה ונסיבה אחת יכולות להיות

רוצה שהתוכן שלך ייצר המרות?

אני כאן כדי שהתוכן שלך יעבוד בשבילך

small_c_popup.png

Let's have a chat

Learn how we helped 100 top brands gain success.