כנופיית ברמינגהאם: הצד השני של הסופרנוס

משפחת שלבי היא אחת המשפחות המרתקות ביותר שאתם תמצאו בטלוויזיה שלכם, בסדרה שיש בה הכל - אהבה, מתח, פמניזם, פאשיזם, קומוניזם, גבורה, חולשה ושאלות קשות על העולם של תחילת המאה ה - 20 וגם של היום. לא תוכלו לעזוב אותה, ובשורות הבאות תגלו בדיוק למה.
Peaky Blinders

למי זה מתאים: למי שאוהב דמויות גדולות מהחיים ושיש לו מספיק זמן להתמכרות קשה.

באיזה מצב צבירה לצפות: מתי שאתם רוצים, אבל לא על הדרך.

ממה להיזהר: לא לפחד מכל הפרטים בהתחלה, זה יסתדר לכם מהר מאוד וזה גם לא מאוד משנה.

ציון כולל: 5 מתוך 5.

מילה על העלילה

משפחה שלבי היא המשפחה ששולטת בעולם ההימורים של העיר ברמינגהאם בתחילת המאה ה – 20, קצת אחרי סיום מלחמת העולם הראשונה. המשפחה עומדת לפני צומת דרכים – היא נאלצת להתמודד מול משפחות גדולות שמאיימות על השלטון שלה בעיר. כדי לעשות את זה וכדי להרחיב את פעילות העסקים, המשפחה בוחרת ביוני שלבי – לא האח הבכור וגם לא הדודה ששלטה בעסקי המשפחה בזמן שהבנים הרגו חיילים גרמנים בתעלות בצרפת. הבחירה בטומי מתגלה כצעד שמעיף את המשפחה לגבהים עליהם אף אחד מהם לא חלם, אבל לבחירה בו יש גם מחירים לא קטנים.

למה לא תוכלו להפסיק

משפחת שלבי היא מסוג המשפחות שכיף לאהוב מרחוק ולשמוח שיש לך את המשפחה הרגילה שלך. אתם לא תוכלו להפסיק בגלל טומי, מנהיג עם שאיפות מטורפות ועם אמונה בעצמו, אבל גם עם פתיל התאהבות קצר לפחות כמו של בנצי מאסקימולימון. טומי אוהב, וכשהוא אוהב קשה מאוד שלא לאהוב יחד אתו, וכשההתקדמות האישית שלו פוגשת את האהבה, ההתנגשות מרגישה לפעמים כמו סופר – נובה שאי אפשר להוריד ממנה את העיניים. 

אתם לא תוכלו להפסיק בגלל פולי הדודה המבוגרת, החכמה והחושנית שמשחקת עם קלפים גרועים שהעולם השוביניסטי של תחילת המאה העשרים נותן לה, ובכל זאת מוציאה מהם את המיטב בלי לוותר על עצמה, על ההנאות שלה ועל האינטרסים שלה ושל המשפחה. 

אתם לא תוכלו להפסיק לראות את הסדרה בגלל ארתור, האח הגדול של טומי שלא מצליח להתגבר על הפוסט טראומה של מלחמת העולם ושמנסה להישאר רלוונטי למרות הדיכאון העמוק, האלימות שפורצת ממנו והקנאה שהוא מפתח לאחיו הצעיר. אתם לא תוכלו להפסיק לצפות בסדרה גם בגלל דמויות עם תפקיד קטן יחסית – כמו …. נוכל יהודי שמדבר פילוסופיה שיכולה לקרוע אתכם מבפנים ורדי אחרי להפיל אתכם לרצפה עם אקדח שהוא מכוון למושא הרצאתו לראש. 

ממה להיזהר

הרבה אנשים נבהלים מהפרק הראשון ועוזבים את הסדרה המופתית הזאת עוד לפני שהם התחילו להיכנס לעניינים. אל תיבהלו מכל הפרטים שזורקים עליכם בהתחלה, בסוף זה הכל מתכנס למתח ורגשות והסדרה הזאת יש יותר מתח ממה שיש באונה הקדמית של הרלן קובן ויותר רגש ממה שיש במיתרי הקול של אדל, לפני השינוי.

 

אם אהבת את ההמלצה ואם יש לך חיבה לרומנים פסיכולוגיים עמוקים, לחיצה על התמונה הבאה תעשה לך את היום >>

הנחמה שעבר לאבסורד - רומן פסיכולוגי

לעוד המלצות בנטפליקס>>

ארז פולק

ארז פולק

תסריטאי ומחזאי, בוגר מצטיין של מסלול תסריטאות של בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה - סם שפיגל. יצירותיו עוסקות בשאלת הזהות של האדם בתוך החברה וביחסי הגומלין שבין הפרט כמערכת שפועלת בתוך מערכת של מערכות לבין המערכות האנושיות השונות כמו - בתי חולים, צבא, משטרה, זוגיות, משפחה ועוד. המחזה 'המשחק' עלה במסגרת פסטיבל 'תאטרון קצר' של צוותא והוא זמין לצפייה ביוטיוב. בקרוב יראה אור ספרו הראשון - 'הנחמה שמעבר לאבסורד'.

מעניין? רוצה לקרוא עוד?

כתיבת תוכן AI
כתיבת תוכן

כתיבת תוכן בעזרת בינה מלאכותית

בעוד שבינה מלאכותית וכלים אוטומטיים יכולים להועיל רבות בכתיבת תוכן, ההתקשרות עם איש מקצוע אשר יודע לעבוד עם כלי – AI ולייצר תוכן מותאם לכוונת המשתמש יכולה לשדרג את איכות התוכן בצורה משמעותית, להבטיח שהוא קולע לכוונת המשתמש, ולהבדיל את האתר שלך מהתחרות.

ייעוץ-לכותבים

דוגמא לכתיבת דיאלוג הכנה לכתיבת מחזה או תסריט

כמה פעמים קרה שכתבת לוגליין, סינופסיס, טריטמנט ואפילו הגדלת וביצעת תחקיר דמות, אבל ברגע שהתיישבת לכתוב את התסריט / מחזה – הבנת שהדמויות שלך לא מסוגלות לדבר אחת עם השנייה בלי לשפוך האשמות, לריב ולצאת מהחדר? זה קורה כי המחזה/ תסריט לא יכול להיות המקום הראשון בו הדמויות שלך נפגשות לשיחה.

דוגמא לתחקיר דמות

התבקשתי לכתוב תסריט עבור המוזיאון הימי בחיפה שעוסק בהתפתחות הנמלים בישראל. אחרי דין ודברים על מזמיני העבודה הוחלט כי שלד התסריט יבנה סביב גיבורה שתעבור ממקום למקום ותלמד משהו על עצמה דרך התפתחות הנמלים בישראל. בעצתי הסכימו מזמיני העבודה לאפיין את הגיבורה הבאה: חני (58), מדענית שגילתה את הדרך לנוע בזמן. היא עושה זאת תוך שהיא שואלת את השאלות הנכונות. בכל פעם שהיא שואלת שאלה 'נכונה' היא נעה בזמן אל עבר היעד הבא במסע אותו אני התוויתי לה מראש. היא לא יכולה להגיע לשום מקום אחר חוץ מלנמלי ישראל. בתור אלוהי הגיבורה ניסיתי לכפות עליה את סיפור המסע, אלא שהיא הערימה קשיים. חזרתי אל שולחן העבודה והחלטתי לבצע איתה תחקיר דמות.

מלך ישראל
סדרות מומלצות בנטפליקס

מלך ישראל: דוקו ריאליטי שחותר תחת הדמוקרטיה הישראלית

מוקדש לסוכן הביון האמירקאי שניטר את הטקסט שלפניך בעקבות שימוש במילים שמזכירות את המתקפה האיראנית ואת האפשרות למלחמה בין ישראל לבין איראן. דע לך שהאלגוריתם נשא את מילותי אליך ופקח את עיניך על מנת שתראה את הדברים הבאים כהוויתם.

התורה כולה סיפורו של משה
סדרות מומלצות בנטפליקס

התורה כולה: סיפורו של משה – על קורבן האדם

הסדרה מכניסה אותך לעולם התורה באופן ויזואלי, ויש בה דברים מעניינים מאוד אבל גם כמה דברים מהותיים שהסדרה מפספסת ושאני רוצה להשלים עבורך. לא אספיק להשלים את כולם במקום אחד ואני לא רוצה להקדיש את חיי בכתיבת כל הדברים שחסרים, כי כמה שלא אכתוב תמיד אוכל למצוא עוד, אבל את הדבר המהותי ביותר אותו הסדרה פספסה חשוב לי למסור לך, וזה – קורבן האדם.

רוצה שהתוכן שלך ייצר המרות?

אני כאן כדי שהתוכן שלך יעבוד בשבילך

small_c_popup.png

Let's have a chat

Learn how we helped 100 top brands gain success.