5 כללים לכתיבת פוסטים לפייסבוק

השמועות על מותו של הפייסבוק היו מוקדמות מדי. מי שחשב שהרשת החברתית הענקית דועכת, יופתע לגלות שבשנת 2020, פייסבוק ממשיכה לגדול, למרות הפופולריות הגוברת של TikTok ושל – Instagram. איך אפשר לנצל את כמות המשתמשים העצומה הזו על מנת לקדם את העסק שלך? 

בשנת 2020, למעלה מ -2.45 מיליארד משתמשים נכנסו לפייסבוק מדי חודש. הכלי המרכזי בו עליך ללמוד להשתמש בקידום עמוד או פרופיל הפייסבוק שלך, הוא פוסטים. אבל רגע לפני שהיד שלך נשלחת לסמארטפון ומתחילה לכתוב את הפוסט הבא, כדאי לקרוא את השורות הבאות ולהבין איך אפשר לכתוב פוסט שבאמת יעזור לך לקדם את העסק.

איך כתיבת פוסטים לפייסבוק יכולה לסייע לעסק שלך?

פייסבוק אולי מתחרה עם רשתות חברתיות אחרות על קהלים שונים, אבל היא הייתה ונשארה הפלטפורמה החברתית מספר אחת עבור עסקים. פרסום פוסטים בעמוד הפייסבוק שלך חשוב מבחינה שיווקית, תדמיתית, מיתוגית, קידומית, ואפילו עסקית.

פוסט טוב יכול להוביל להמרה שיכולה להוביל למכירה. פוסטים בפייסבוק הם הדרך שלך להגיע לקהל היעד שלך באופן אקטיבי, ולא לחכות שהם יגיעו לאתר שלך בחיפושים אורגניים בגוגל בלבד.

מה הם כללי האצבע לפוסט מוצלח בפייסבוק?

איפה קהל היעד שלך נמצא בזמן פרסום הפוסט? בבית? בעבודה? בנסיעה? חשוב להכיר את קהל היעד שלך ולהבין מה הזמן הנכון לפרסום הפוסט ומה ההנעה לפעולה. אם זו שעה בה קהל היעד שלך נמצא בדרכים והפוסט בפייסבוק אמור להוביל אותם למאמר לא קצר בבלוג, עדיף לחכות עם פרסום הפוסט לשעות הבוקר המאוחרות (השעות בהם אנשים אומרים שהם עובדים, אבל הם בעצם קוראים מיילים וכתבות 🤫).

לשאול שאלות זה בעצם להפוך את הקורא למעורב ואת התוכן לאינטראקטיבי. אבל כששואלים שאלה חשוב להיות ישיר ולהימנע משאלות פתוחות. מתן אפשרות לבחירה קלה של תשובות תביא לתגובות ומעורבות רבות יותר.

הפיד הוא אין סופי ורוב האנשים נוטים לדפדף במהירות בין פוסטים, כך שהסיכוי שהם יקראו פוסטים ארוכים שווה לסיכוי שדונלד טרמפ יצטרף לגרינפיס. לכן, האורך האופטימלי עליו אני ממליץ הוא של 80-160 תווים לפוסט.

הומור הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם התוכן. אם יש לך אותו, הפוסטים שלך כבר יעשו את העבודה מעצמם, אם לא, עדיף שלא להתעכב על הסעיף הזה ולהמשיך הלאה. טיפ לכתיבה מצחיקה: סוד הקומדיה הוא בפער בין הציפייה של הקורא לבין מה שהוא מקבל בפועל. אחד מכותבי הפוסטים המצחיקים המוכשרים ביותר בארץ הוא המוזיקאי, התסרטאי והמחזאי, יונתן בלומנפלד. דוגמה מעמוד הפייסבוק של גאון הדור:

כולנו משתמשים ברשתות החברתיות, ואני לא מתכוון לרמוז שברגעים האלה אנחנו מצליחים באורח פלא להחזיר לאחור את גלגלי האבולוציה, אבל מניסיון אישי של כתיבת מאות פוסטים לפייסבוק, אני יודע שאנשים מונעים לפעולה רק כשאומרים להם בדיוק, אבל בדיוק מה לעשות. אם מטרת הפוסט שלך היא למשוך את הקורא לאתר לקבלת מידע נוסף, כתוב זאת בבירור. דוגמה:

בסופו של דבר, כל המטרה של כתיבת פוסט היא להניע לפעולה ולייצר 'המרה'. יש לא מעט פוסטים טובים מאוד בפייסבוק, שנותנים מידע נהדר, אבל בשורה התחתונה – הם משאירים את הלקוח הפוטנציאלי בעמוד הפייסבוק ולא מזמינים אותו למקום החשוב באמת, שהוא אתר האינטרנט או פלטפורמת מכירה אחרת בה כותב הפוסט משתמש. סיימת לכתוב את הפוסט המושלם? מעולה, עכשיו כל מה שנשאר זה לשלב לינק. טיפ לגבי לינקים לפייסבוק: תמיד עדיף להשתמש במקצר כתובות URL. יש לא מעט כאלה ברשת ואין שום צורך להשתמש באתרי הפרימיום. אתרים חינמיים כמו https://www.katzr.net/ ו – https://did.li/ מקצרים את כתובת ה – URL מעולה.

המטרה בכתיבת פוסטים לפייסבוק, היא כאמור, למשוך תנועה לאתר. כדי להשיג את המטרה החשובה הזו, עליך לתת לקוראים סיבה ללחוץ על הקישור לאתר שלך. אזהרה: לא לתת לקוראים את כל המידע בפוסט שלך, כי אז הם לא צריכים ללחוץ על הקישור שלך. כל מה שצריך זה לתת להם מספיק כדי לפתות אותם לנקוט בפעולה.

זה נכון לא רק לכתיבת פוסטים בפייסבוק, אלא גם לתחומים אחרים כמו קידום אתרים, כתיבת לאינסטגרם, ללינקדאין ובעצם לכל פלטפמורה שהיא. אנשים מגיבים ונוטים לשתף יותר כאשר הפוסט עוסק במשהו חיובי. אף אחד לא אוהב נלי שלילית! הפריטים שמקבלים הכי הרבה שיתופים בפייסבוק נוטים להיות אותם דברים חיוביים, מעוררי השראה ו / או מצחיקים. אנשים עשויים להסכים עם הרגשות השליליים שלך – אבל הם יעכבו את הלייק, התגובות והמניות משום שהם לא רוצים להיתפס כשליליים. באופן אישי נפלתי בפח השלילי כמה פעמים. ובואי אגיד לך שאמנם זה עשוי לבטא את רגשותיך כרגע, אבל זה גורם לך להיראות כמו אידיוט בטווח הארוך.

תמונות הן הדבר החם במדיה החברתית. אם לוקחים בחשבון את המהירות בה האצבע של הגולש הממוצע גוללת את הפיד שלו, לא צריך לעשות דוקטורט כדי להבין שרק אלמנטים ויזואליים בולטים יגרמו לו לעצור דווקא על הפוסט שלך. דוגמה לשימוש באלמנט ויזואלי, מתוך פרויקט חדרי הכותבים אותו אני מנחה מטעם איגוד התסריטאים, פוסט שמעביר את כל התוכן הכתוב בצורה שתופסת את העין:

באיזו תדירות מומלץ לפרסם פוסטים בפייסבוק?

שאלת מיליון הלייקים הזו מעסיקה חוקרים רבים בשנים האחרונות. אין לכך תשובה חד משמעית, אבל מרבית המחקרים בנוגע לתדירות פרסום פוסטים בפייסבוק, מסכימים כי פרסום פוסט פעם ביום הוא המצב האופטימלי, כשההמלצה היא לא לחרוג מעבר לשני פוסטים ליום. לכל הפחות, עליך לפרסם בדפי הפייסבוק שלך 3 פעמים בשבוע.

מה חשוב לדעת לפני שמעלים פוסט לאוויר?

כל פוסט חדש שעולה בעמוד הפייסבוק שלך, אומר בעצם לעוקבים שלך שהחשבון פעיל, עדכני, רלוונטי ומעבר לזה – שאכפת לך מהעוקבים שלך. לכל פוסט יש תאריך, פוסטים ישנים, או יותר נכון, מחסור בפוסטים חדשים בעמוד הפייסבוק שלך, יגרמו לעוקבים שלך לשער כי העמוד שלך כבר לא פעיל או לא רלוונטי. 

מומלץ ליצור גאנט פוסטים לפייסבוק מראש ולתזמן את העלאת הפוסטים, כך שהפעילות שלך בפייסבוק תהיה תדירה. 

ניתן לתזמן את העלאת הפוסטים לעמוד הפייסבוק שלך, כך שהעמוד ימשיך להיות פעיל כל הזמן. זו דרך נהדרת להפוך את עמוד הפייסבוק שלך לכלי עבודה לכל דבר ובעצם לתת לו לעבוד בשבילך. כדי לתזמן פוסטים בפייסבוק יש לבצע מספר פעולות פשוטות:

להיכנס ל - Pages בתפריט:

לבחור את העמוד המבוקש (במידה ויש לך כמה עמודים) ולבחור ב - Publishing Tools

לכתוב את טקסט הפוסט בתיבה, להוסיף תמונה או וידאו וללחוץ על החץ הקטן ליד הכפתור Publish:

לבחור תאריך ושעה לפרסום הפוסט וללכת לשתות קפה או בירה, תלוי בשעה:

מה המחיר של כתיבת פוסטים לפייסבוק?

יש כותבי תוכן רבים המציעים שירות כתיבת פוסטים לפייסבוק. באופן כללי, רצוי שמי שכותב את הפוסטים לפייסבוק יהיה אותו כותב תוכן שכותב את מאמרי התוכן לאתר האינטרנט שלך, את הטקסטים לדיוורים (ניוזלטרים), את התסריטים לסרטונים בעמוד היוטיוב שלך ובכל פלטפורמת תוכן אחרת בה העסק שלך מקודם ומפורסם. 

רוב כותבי התוכן המקצועיים והמנוסים יסבירו לך שהעדיפות היא 'לתקוף' בכל החזיתות בו זמנית. מאמר תוכן לבלוג שלך הוא אירוע שצריך לחגוג ולקדם בכל הפלטפורמות העומדות לרשותך. כותב התוכן שמלווה את הפרויקט, ינסח טקסים מתאימים לכל פלטפורמה בנפרד ויגביר את האפקט של הבלוג באתר שלך, כלומר של אתר האיטרנט שלך וכמובן של העסק שלך. 

ישנם מקרים בהם כתיבת פוסטים לפייסבוק נעשית בנפרד מכתיבה לאתר אינטרנט (בקידום אירועים, מופעים, הצגות, הרצאות וכו'). במקרה כזה, כותב תוכן הגון יבקש בדרך כלל כשליש מעלות כתיבת מאמר תוכן סטנדרטי (בין 450 – 650 מילה).

 

רוצה לדעת עוד על כתיבת תוכן? חזור לעמוד הבית >>

ארז פולק

ארז פולק

תסריטאי ומחזאי, בוגר מצטיין של מסלול תסריטאות של בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה - סם שפיגל. יצירותיו עוסקות בשאלת הזהות של האדם בתוך החברה וביחסי הגומלין שבין הפרט כמערכת שפועלת בתוך מערכת של מערכות לבין המערכות האנושיות השונות כמו - בתי חולים, צבא, משטרה, זוגיות, משפחה ועוד. המחזה 'המשחק' עלה במסגרת פסטיבל 'תאטרון קצר' של צוותא והוא זמין לצפייה ביוטיוב. בקרוב יראה אור ספרו הראשון - 'הנחמה שמעבר לאבסורד'.

מעניין? רוצה לקרוא עוד?

לחבר בין הרצון האישי לחמדנות בדרך לחיי הרמוניה

בשיחה זו עסקנו במורכבות חיי הכתיבה ובאתגרי האיזון בין היצירה האישית לחיים האישיים והמשפחתיים. דנו בצורך לטפח אהבה למעשי ידינו מבלי לגלוש לסגידה, בחשיבות ההקשבה וההרפיה, ובשאיפה להרמוניה בין הגוף, הנפש והרוח. מתוך הרעיונות הללו, גיבשנו תפילות בוקר ולילה ייחודיות לבעלי מלאכת הכתב – הורים ובני זוג העוסקים בכתיבה – שמטרתן לחזק את תחושת ההרמוניה בשלושת העולמות, ולהזכיר שהיצירה והחיים עצמם שזורים זה בזה בדרך שמבקשת איזון ושקט פנימי.

סדרות מומלצות בנטפליקס

כאוס: פרשנות צפייה תאולוגית קיומית

אום פלסטין אל חג'אזי מקדישה את חייה לסיוע הומניטרי לאנשים מוכי גורל. היא לא מאשימה את בני עמה ולא את בני עמי בצרות שבאות עליה, עיניה פקוחות ויראת שמיים מרחפת מעל ראשה. הפחד משתק, אך היא יכולה לו. היא חיה את חייה כמחאה כנגד המציאות, מחאה כנגד האלים. היא צועדת במסלול שנקבע מראש עבור אנשים מסוגה, מסלול ההתנקשות.

כאוס: פרק 1

למי זה מתאים: לך. באיזה מצב צבירה לצפות: יהיה אשר יהיה. ממה להיזהר: מהפחד עצמו. ציון כללי: 4 מתוך

בואו נדבר על ציוניזם

אדם נמדד במבחן התוצאה. התוצאה נקבעת על ידי סיבה ונסיבה. לסיבה ונסיבה אחת יכולות להיות

רוצה שהתוכן שלך ייצר המרות?

אני כאן כדי שהתוכן שלך יעבוד בשבילך

small_c_popup.png

Let's have a chat

Learn how we helped 100 top brands gain success.