יש לך אתר אינטרנט שמספק שירותים או ייעוץ רפואי? אני לא צריך לספר לך שהדרך שלך לחשוף את האתר שלך לעולם עוברת בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל. כדי להגיע למקומות האלו, לא מספיק להעביר את הידע שלך ביחס לנושא X, אלא להעביר את הידע שלך בדרך שתתאים למה שהמשתמש מצפה למצוא. כאן בדיוק נכנס לתמונה עבודת המחקר של כותב תוכן איכותי ומקדם אתרים.
ההבדל בין כתיבה לאתר רפואי לכתיבה לאתרים אחרים
בשנים האחרונות אני עובד עם חברה גדולה בתחום הקנאביס הרפואי שנכנסה לשוק הישראלי. מהעבודה עם החברה הזו למדתי את ההבדל בין אתרי אינטרנט של חברות מתחום הרפואה והפראמה לבין אתרי אינטרנט בתחומים הנלווים כמו רפואה משלימה ושילוב מוצרים מהטבע בטיפול.
אני לא מתכוון להבדלים מבחינה מדעית, אינני מדען ואני נמשך יותר לפסילוסופיה של המדע (ושל הטכנולוגיה בזכות פרוספור יוסף אגסי הגאון). על אף המגרעה הזו שלי, למדתי לא מעט מעבודת הכתיבה לתחום הקנאביס הרפואי. בעיקר למדתי שבאזורי הלוויין של הטיפול הרפואי יש לי יותר מרחב תמרון מצד אחד, ומצד שני עליי לנקוט משנה זהירות ולא להציג את המידע אותו אני כותב כמידע רפואי / טיפולי, אלא כמידע משלים.
סמכות האתר הרפואי משפיעה על המיקומים הפוטנציאליים
סמכות אתר (DA) זה שם נרדף לאוסף הנתונים שעל בסיסם מנועי החיפוש מחליטים איזה ציון לתת לאתר שלך בתחום כזה או אחר. הסמכות הזו נקבעת תוך התייחסות למדדים שונים שגוגל כמובן לא מפרסמים, אבל יש מספיק חברות פרטיות כמו ahrefs למשל, שמתשמשים בנתונים משלהם כדי לתת לך הערכה בנוגע לסמכות האתר שלך בגוגל. רמת הדיוק שלהם גבוהה מאוד.
כשאנחנו מדברים על אתר בתחום הרפואה, אחד המדדים החשובים ביותר לקביעת סמכות האתר הוא זהות האדם שאחראי על התוכן. כן, ברור לגוגל שמעט מאוד רופאים בכירים בעלי קליניקה פרטית יושבים וכותבים את תוכן האתר שלהם בעצמם (יש לכם דברים חשובים יותר לעשות), אבל האחריות על התוכן היא בסופו של דבר על הכותב עצמו. אנחנו יכולים לראות את זה יפה באתר של כללית, בו שם הכותב מצוין תחת כל מאמר:
הסיבה לזה היא YMYL שהם ראשי תיבות של Your Money or Your Life. מה שזה בעצם אומר זה שגוגל לא משחקים עם החיים של המשתמשים שלהם ולא עם הכסף שלהם. כאן אנחנו כבר מגיעים לתחומים כואבים ורציניים באמת, ומי שמקבל קדימות בתוצאות החיפוש בגוגל יהיו אנשים בעלי סמכות. איך בונים את זה? במידה ועסקת בתחום הרפואה במוסד כזה או אחר בארץ, סביר להניח שהשם שלך מופיע באתר של אותו מוסד רפואי. בנוסף, כל רופא בישראל רשום בפנקס הרופאים של משרד הבריאות, וגוגל יודעים לזחול לאתרים האלו ולאמת את הזהות שלך בעצמם. מה שאני מציע זה פשוט להקל על החיים של גוגל ולכתוב עמוד אודות שיכיל את השם ואת הרזומה שלך בקצרה ואפילו יקשר לכרטיס הדיגיטלי שלך בפנקס הרופאים.
מה כותב תוכן איכותי יכול לתת לאתר הרפואי שלך?
קודם כל את ההבנה שאני ככותב תוכן ממש לא העניין פה, אלא האתר שלך והשירותים שהוא מציע. השיח סביב עולם הרפואה בין כותבי תוכן הוא של 'מה אני צריך את הכאב ראש הזה?', וכותבי תוכן רבים מעדיפים שלא להיכנס לכתיבת תכנים לאתרים בתחום הרפואה כי הם מעדיפים לכתוב תכנים מהירים וזולים ולא לשבור את הראש עם מחקר רק כדי לכתוב מאמר. אני מטבעי אדם סקרן ומחקר לא מפחיד אותי, מה גם שאני יודע שצריך שניים לטנגו ואני לא אתבייש לקבוע איתך ראיונות כדי לייצר תוכן מקורי ואיכותי שיביא את האתר שלך למקומות הראשונים בגוגל.
רוצה לקדם את האתר הרפואי שלך בעזרת תוכן איכותי ולהביא אותו למקומות הראשונים בגוגל? אני כאן כדי לעזור לך לבנות אסטרטגייה נכונה לאתר שלך ולמצוא את הדרך הנכונה לחשוף את האתר שלך לכמה שיותר אנשים. אשמח לדבר >>