להיות כותב תוכן

כותב תוכן הוא סופר צללים שמקבל הערכה ישירה על הדברים שהוא כותב, סוג כזה של הערכה שאנשים כותבים נרתעים ממנו כי יש איזה קול פנימי שגורם להם להאמין שלא באמת מגיע להם לקבל אותו - ולדבר הזה קוראים כסף.
להיות כותב תוכן

הסיכוי שאנשים יקראו את הספר שלך, בואי נודה, הוא לא גבוה. שבע שנים עברו מאז שסיימתי בהצטיינות את מסלול התסריטאות בסם שפיגל. 

לא חשבתי שאני אסיים מצטיין, וכשקראו לי לבמה הרגשתי שאני עומד למות מהתקף לב. באותה שנה החליטו בבית הספר לערוך טקס הוקרה לרבקה מיכאלי, שרגע לפניי עמדה על הבמה וקיבלה פרס מפעל חיים עטוף בתמונותיה של ריבקל׳ה שהפכו אותה מסבתה חביבה שליוותה אותי דרך מסך הטלוויזיה של שנות ה – 90׳ – לסמל סקס.

זכורה לי במיוחד תמונה אחת של ריבקל׳ה, בשחור לבן, לבושה שמלת ערב קלילה וחשופה, כובע צרפתי עם נוצה וסיגריה תלויה על פיה כשעיניה מביטות בי כמו שרק עיניים שרוצות שאספק איזו תאווה סמויה מסוגלות להביט בי. 

שקעתי בארץ הכיסא ועליתי לשמי מילות השבח שבקעו מפי שור, מנהל בית הספר האגדי, ומפיותיהם של אחרים שאת שמם ותפקידם אינני זוכר. בסופו של דבר תם הטקס, לקול תשואות הקהל שחזה במחזה אבסורד בו ריבקל׳ה מיכאלי הפכה מולם לברידג׳יט ברדו, שריחפה לה אל מחוץ לבמה ונעלמה בחושך. 

הפסקת פרסומות קצרה עבור אנשים שמתקשים לסלוח לעצמם או לאחרים ומחפשים ספר שיעזור להם לעשות את זה>>

הנחמה שעבר לאבסורד - רומן פסיכולוגי

אחרונים הוכרזו התסריטאים המצטיינים (2 שנות לימודים), שלפניהם הוכרזו הבנים והבנות הביולוגיים של בית הספר – תלמידי המסלול המלא (5 שנות לימודים) ותלמידי מסלול הפקה (3 שנות לימודים). 

הזוכה בפרס ההצטיינות לפיתוח תסריט לסרט עלילתי באורך מלא: אסיה לבטוב. טוב, היא טובה אסיה, והיא כתבה סרט מגניב ומצחיק, ועם השנים אבנר ברנהיימר הגדול לקח אותה תחת חסותו והיום היא תסריטאית עובדת שעושה חיל. 

הזוכה בפרס פיתוח תסריט לסדרה: דניאל גורי דה לימא. ברור, האיש מוכשר בכל כך הרבה רמות שאני בכלל לא יודע איפה להתחיל. הוא מצייר, מנגן, עושה ראפ וכותב בדרך שיכולה לגרום ללב שלך לנזול ולטפטף בדיוק למקומות הנכונים. העולם הפנימי של דניאל הוא עולם פנטזיה, מלא בדמויות שהגיעו מעולם הדמויות של שר הטבעות. הקטע המטריף עם הכתיבה של דניאל הוא שהעולם הפנימי שלו לא נופל משר הטבעות. אם הוא היה חי במקום שיודע להעריך אמנים, דניאל כנראה היה גדול מספרי סיפורי הפנטזיה של דורנו. 

והזוכה בפרס ההצטיינות של מגמת התסריטאות של סם שפיגל לשנת 2017 הוא… 

ארז פולק סריטאי

אצו רצו להן השנים. מחזה קצר שכתבתי ב – 2018 נבחר להשתתף בפסטיבל המחזות הקצרים של צוותא, מחזה קצר נוסף שכתבתי זכה בתחרות ותורגם לערבית ולצרפתית, הפקתי פסטיבל מחזות קצרים ברמת גן, ומפיקה בכירה מאוד שהאמינה בסדרה שכתבתי יחד עם חבר קרוב מהלימודים – שהפך מאז לאיש מוכר ומוערך מאוד בתעשייה – ושבאותה תקופה סדרת הטלוויזיה הראשונה שהוא כתב כבר הופקה. 

כמה כסף הרווחתי מכתיבה יצירתית כל השנים האלה? משהו כמו 10,000 שקל. כמה הרווחתי מכתיבת תוכן? מספיק כדי שיחד עם משכורת של אשתי, אחות במכבי, קנינו בית בשכונת רוממה בחיפה ואוטו חדש. 

 

רוצה לדעת איך? 0524864998

ארז פולק

ארז פולק

מקדם אתרים אורגני ותסריטאי בוגר מצטיין של מסלול תסריטאות של בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה - סם שפיגל. בשנים האחרונות קידמתי עשרות אתרי אינטרנט ויצרתי תסריטי תדמית עבור חברות רבות בארץ ובחו"ל.

מעניין? רוצה לקרוא עוד?

כתיבת תוכן AI
כתיבת תוכן

כתיבת תוכן בעזרת בינה מלאכותית

בעוד שבינה מלאכותית וכלים אוטומטיים יכולים להועיל רבות בכתיבת תוכן, ההתקשרות עם איש מקצוע אשר יודע לעבוד עם כלי – AI ולייצר תוכן מותאם לכוונת המשתמש יכולה לשדרג את איכות התוכן בצורה משמעותית, להבטיח שהוא קולע לכוונת המשתמש, ולהבדיל את האתר שלך מהתחרות.

ייעוץ-לכותבים

דוגמא לכתיבת דיאלוג הכנה לכתיבת מחזה או תסריט

כמה פעמים קרה שכתבת לוגליין, סינופסיס, טריטמנט ואפילו הגדלת וביצעת תחקיר דמות, אבל ברגע שהתיישבת לכתוב את התסריט / מחזה – הבנת שהדמויות שלך לא מסוגלות לדבר אחת עם השנייה בלי לשפוך האשמות, לריב ולצאת מהחדר? זה קורה כי המחזה/ תסריט לא יכול להיות המקום הראשון בו הדמויות שלך נפגשות לשיחה.

דוגמא לתחקיר דמות

התבקשתי לכתוב תסריט עבור המוזיאון הימי בחיפה שעוסק בהתפתחות הנמלים בישראל. אחרי דין ודברים על מזמיני העבודה הוחלט כי שלד התסריט יבנה סביב גיבורה שתעבור ממקום למקום ותלמד משהו על עצמה דרך התפתחות הנמלים בישראל. בעצתי הסכימו מזמיני העבודה לאפיין את הגיבורה הבאה: חני (58), מדענית שגילתה את הדרך לנוע בזמן. היא עושה זאת תוך שהיא שואלת את השאלות הנכונות. בכל פעם שהיא שואלת שאלה 'נכונה' היא נעה בזמן אל עבר היעד הבא במסע אותו אני התוויתי לה מראש. היא לא יכולה להגיע לשום מקום אחר חוץ מלנמלי ישראל. בתור אלוהי הגיבורה ניסיתי לכפות עליה את סיפור המסע, אלא שהיא הערימה קשיים. חזרתי אל שולחן העבודה והחלטתי לבצע איתה תחקיר דמות.

מלך ישראל
סדרות מומלצות בנטפליקס

מלך ישראל: דוקו ריאליטי שחותר תחת הדמוקרטיה הישראלית

מוקדש לסוכן הביון האמירקאי שניטר את הטקסט שלפניך בעקבות שימוש במילים שמזכירות את המתקפה האיראנית ואת האפשרות למלחמה בין ישראל לבין איראן. דע לך שהאלגוריתם נשא את מילותי אליך ופקח את עיניך על מנת שתראה את הדברים הבאים כהוויתם.

התורה כולה סיפורו של משה
סדרות מומלצות בנטפליקס

התורה כולה: סיפורו של משה – על קורבן האדם

הסדרה מכניסה אותך לעולם התורה באופן ויזואלי, ויש בה דברים מעניינים מאוד אבל גם כמה דברים מהותיים שהסדרה מפספסת ושאני רוצה להשלים עבורך. לא אספיק להשלים את כולם במקום אחד ואני לא רוצה להקדיש את חיי בכתיבת כל הדברים שחסרים, כי כמה שלא אכתוב תמיד אוכל למצוא עוד, אבל את הדבר המהותי ביותר אותו הסדרה פספסה חשוב לי למסור לך, וזה – קורבן האדם.

רוצה שהתוכן שלך ייצר המרות?

אני כאן כדי שהתוכן שלך יעבוד בשבילך

small_c_popup.png

Let's have a chat

Learn how we helped 100 top brands gain success.