ריק ומורטי: אם כבר גאונות אז עד הסוף

ריק ומורטי היא אחד מיצירות המופת שיש לטלוויזיה להציע, לדעתי - בכל הזמנים. אז איך מסעות הזויים בחלל של סבא ונכד יכולים לשנות את תפיסת העולם שלכם מקצה לקצה? ההמלצה המלאה ממש כאן.
ריק ומורטי בנטפליקס

למי זה מתאים: לבני אדם אבל כנראה שגם לחייזרים שאוהבים איכות.

באיזה מצב צבירה לצפות: והגיתם בו יומם ולילה מה שנקרא.

ממה להיזהר: מעצמכם – זו יצירת מופת, אבל צריך לפעמים לתת לה זמן להתעכל.

ציון כולל: 5 מתוך 5.

מילה על העלילה

ריק ומורטי הם סבא ונכד, טייקאוף די שקוף ל – 'חזרה לעתיד', אבל כאן פחות או יותר נגמרת האנלוגיה. בכל פרק ריק סוחב את מורטי למסע חדש ומטורלל בחלל, כדי להילחם בחייזרים, להציל איזה כוכב מלא ביצורים מוזרים ועוד כל מיני סיבות הזויות שאף אחד לא התאמץ יותר מדי כדי להמציא. הסיבה היא שהסיבות למסע לא באמת משנות, העולם שבחוץ לא באמת משנה, מה שבאמת משנה זה הדרך ושני הגיבורים שיוצאים אליה בכל פרק מחדש.

 

מה הופך את ריק ומורטי ליצירת מופת שחובה לראות?

'ריק ומורטי' הפך להיות הדבר הזה שאם לא ראיתם אז כנראה שאתם לא שייכים למועדון מסוים, ויש לזה סיבה טובה. מה שהופך את ריק ומורטי ליצירת מופת זה בדיוק מה שהופך כל סדרות ה – שפיץ האחרות ששינו את הדרך שבה אנחנו צופים בטלוויזיה למה שהן – פילוסופיה. בדיוק כמו סיננפלנד, הסימפסונס והסופרנוס, ריק ומורטי לוקחים נושאים פילוסופיים אפיסטימולוגיים (אפיסטימולוגיה: תורה ההכרה, או במילים אחרות, הפילוסופיה של הבפנים שלנו – מה זה נפש) ומלשבים אותם בתוך נושאים פילוסופיים אונטולוגיים (אונטולוגיה: תורת היש, או במילים אחרות, הפילוסופיה של כל מה שבחוץ – אטומים, מלוקולות, חלל וכאלה). אז מי שפילוסופיה מעניינת אותו, ומי שהיא מעניינת אותו ועוד לא יודע את זה, יכול למצוא בריק ומורטי, כמו שאמרתי, סוג של תנ"ך שיעשה לכם מבוא לפילוסופיה, וייקח אותה למקומות שלא חשבתם שהיא תגיע.

ממה להיזהר?

לא יודע אם אני צריך לציין את זה, אבל ליתר ביטחון – ריק ומורטי היא סדרה מצוירת אבל היא לא לילדים. יש הרבה דם, יש הרבה מין, יש גם סמים ואלכוהול, יש מוות, בקיצור – יש את כל מה שאנחנו המבגורים אוהבים לראות בטלוויזיה, והכל עשוי בטעם טוב ועם סיבה, ולא סתם גסות לשם הגסות, אבל את הילדים תרחיקו מזה בינתיים.

אם אהבת את ההמלצה ואם יש לך חיבה לרומנים פסיכולוגיים עמוקים, לחיצה על התמונה הבאה תעשה לך את היום >>

הנחמה שעבר לאבסורד - רומן פסיכולוגי

לעוד סדרות מומלצות בנטפליקס>>

ארז פולק

ארז פולק

תסריטאי ומחזאי, בוגר מצטיין של מסלול תסריטאות של בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה - סם שפיגל. יצירותיו עוסקות בשאלת הזהות של האדם בתוך החברה וביחסי הגומלין שבין הפרט כמערכת שפועלת בתוך מערכת של מערכות לבין המערכות האנושיות השונות כמו - בתי חולים, צבא, משטרה, זוגיות, משפחה ועוד. המחזה 'המשחק' עלה במסגרת פסטיבל 'תאטרון קצר' של צוותא והוא זמין לצפייה ביוטיוב. בקרוב יראה אור ספרו הראשון - 'הנחמה שמעבר לאבסורד'.

מעניין? רוצה לקרוא עוד?

התורה כולה פרק 2
סדרות מומלצות בנטפליקס

התורה כולה פרק 2: ביקורת עצמית בתוך החושך הגדול

את פוסט הזה אני יושב לכתוב במדרגות שבין רחוב הנטקה לרחוב האורן בחיפה, בשעה רבע לתשע במוצאי שבת, כשמאות מפגינים עושים את דרכם חזרה ממרכז חורב הביתה. לא הייתי איתם בהפגנה, אני גר קרוב ופשוט רציתי למצוא מקום שקט לכתוב בו את ההמלצה. בבית לא שקט כרגע, והמולת הקרע בעם ישראל מהווה, באופן פרדוקסלי ואולי גם פלאי, מקום שקט ומכיל יותר מאשר הבית.

התורה כולה - פרק 1
אני (את/ה) זה הדבר החשוב בעולם

התורה כולה: סיפורו של משה – פרק 1

"התורה כולה" מנסה להציג את סיפור חייו של משה ואת יציאת מצרים מפרספקטיבות שונות, כולל הזווית האסלאמית המופיעה בקוראן. הסדרה מעלה תובנות מעניינות לגבי תהליך ההתפתחות של משה ונוגעת בנושאים כמו רצון חופשי וזכויות נשים. הסדרה מעוררת מחשבה ומהווה נקודת מבט ייחודית על אחד הסיפורים המשמעותיים ביותר בתנ"ך. בעיקון לא מתאימה לצפייה עם ילדים, אבל אני צופה עם שלי.

סדרות מומלצות בנטפליקס

גם אלוהים צריך לפרוק כמו אדם (סנדלר) SPACEMAN

מאחורי כל אלה עומד צורך תמידי לפרוק, לתור אחר אהבה עצמית חמקמקה. ואם לא אהבה אז לפחות אהדה, ואם לא אהדה אז לפחות סיבולת, ואם לא סיבולת אז לפחות שלא נסבול.

אני (את/ה) זה הדבר החשוב בעולם

שיר השירים אשר לשלמם: החבר'ה הטובים שלא מפספסים הפגנה וישרפו כולם

להורים שלנו לא היה שום דבר. מהאדמה הם בנו את עצמם, קמו מאפר. אנחנו בני שישים עכשיו, שבעים עכשיו, יתומים מאם, יתומים מאב. נתנו לכם חיים טובים ואתם מזלזלים. יושבים אצל פסיכולוגים בספה ומתבכיינים על כן חיבוקים – לא חיבוקים. שם למעלה יושב גנב על כסא מלוכה ועל ראשו כובע להבה. שלחנו יד וקיבלנו כוויה.

ייעוץ-לכותבים

מה צריך לעשות?

בתור עורך תסריט ומנחה סדנאות כתיבה וחדרי כותבים, וכנציג של איגוד התסריטאים, כותבים רבים שואלים אותי שאלות רבות שמסתירות שאלה גדולה אחת: מה צריך לעשות כדי שמה שכתבתי יצליח? אם השאלה הזו מטרידה גם אותך, אז אני מאמין שהגעת למקום הנכון.

אני (את/ה) זה הדבר החשוב בעולם

בואי נקח לנו יום (אני מתגעגע אלייך)

אני רואה שלא טוב לך בימים האחרונים ואני פוחד להאשים את עצמי בזה, אז אני שומר על מרחק. אני שונא את האינטסטינקט המחורבן והמקולל הזה. מה אם לא היינו צריכים לעבוד עכשיו? אם היינו לוקחים לנו יום ושוכבים כל היום, לא עושים כלום – רק שוכבים כל היום?

רוצה שהתוכן שלך ייצר המרות?

אני כאן כדי שהתוכן שלך יעבוד בשבילך

small_c_popup.png

Let's have a chat

Learn how we helped 100 top brands gain success.