לתת לכותרת את הכבוד ואת הזמן שמגיע לה
כשאני כותב סיפור או תסריט, אני מתחיל בכותרת או בשם הספר או הסרט, אחר כך ממשיך לתקציר, אחר כך לתקציר מורחב, אחר כך לטריטמנט (תיאור הסצנות או הפרקים), ואחר כך לכתיבה עצמה, ובסוף חוזר ומתקן את התקציר ואת הכותרת אם צריך.
בתוכן שיווקי באינטרנט עובדים בדיוק הפוך. יש לך נושא מרתק, חשוב או פרקטי (או כולם יחד) לפוסט הבא שלך? בלי כותרת שתפציץ, אף אחד לא יקרא את הפוסט. Buzzfeed כותבים 25 כותרות שונות לכל פוסט, ושולחים את לחמם על פני המים. הכותרת שמשיגה הכי הרבה הקלקות, היא הכותרת הנבחרת.
קשה לי להאמין שיש לך את הזמן או את האפשרות לעשות בדיקה כזאת, אבל תמיד יש לך את האפשרות לכתוב את התוכן ורק בסוף לחזור לכותרת, ככה שהיא תקבל ממך את הכבוד ואת הזמן המגיע לה.
לתת דוגמאות ולא להתפלצן
תעשו טובה לקוראים שלכם ואל תשתמשו במושגים שהם לא מכירים בלי להסביר אותם (בטח לא במושגים שאתם לא מכירים). יש מושג לא ברור, שחשוב לכם לכתוב אותו כדי להסביר נקודה או נושא בפוסט? ד-ו-ג-מ-א-ו-ת!
לדוגמא, כשאני כותב סעיף שמסביר למה חשוב לכתוב דוגמאות כשכותבים תוכן שאמור להיות פרקטי, כמו '5/7/10 דברים ש…', אני אתן דוגמא מתוכן שכתבתי ללקוח גדול מתחום הקנאביס הרפואי, שרצה מאוד לחזק את המושג 'הדירות הטיפול', ולהדהד אותו לקוראים שלו.
מה הייתה הבעיה? לא היה לי מושג מה זה 'הדירות הטיפול', וגם כשחיפשתי באינטרנט, לא מצאתי שום דבר! כן, כן, נתקלתי במקרה הנדיר הזה שכותבי תוכן נתקלים בו אחד למיליון.. כתבתי על משהו שעוד לא כתבו עליו (לפחות לא בארץ).
לא לסטות מהנושא
אז כתבת פוסט על '5 דברים שכל מי שכותב 5 דברים ש.. חייב לדעת', ותוך כדי הכתיבה נתת דוגמא, למשל, למושג שלא הכרת כשכתבת תוכן ללקוח, ופתאום מצאת את עצמך מבלבל את השכל במשך שלוש פסקאות רק כדי להסביר את הדוגמא על הדומא?
סיכוי גדול שאיבדת את הקוראים שלך.
המטרה של דוגמא היא להמחיש משהו עבור הקורא, ולא להוציא אותו מהקריאה ולהכניס אותו לקריאה חדשה. יש לך דוגמא לנושא אחר שנראה לך רלוונטי עבור הקורא ושהיית רוצה להרחיב את הדיבור עליו? בדיוק בשביל זה קברניטי האינטרנט בראו את ה – Link. זה לגמרי עובד.
לבדוק את הטקסט במצב מובייל
אף אחד לא קורא בדסקטופ, טוב, אולי 'אף אחד' זה קצת מוגזם.. אבל אנחנו בדרך לשם. עובדים עם אלמנטור או עם כל בילדר אחר ב – WordPress או ב – Wix? יש לכם אפשרות לעבוד על מצב מובייל, ולראות איך התוכן ייראה במסכים הקטנים, תוך כדי הטמעה במערכת.
אין לכם את האפשרות הזאת? לא נורא. כל מה שצריך לעשות זה להעלות את הפוסט לאוויר, לפתוח אותו בחלון נפרד, וללחוץ על כפתור חמוד שנקרא F12. כשלוחצים עליו התוכן נראה ככה:
אחר כך אפשר לערוך אותו מחדש, ככה שיתאים למובייל.
תמונות
כן, גם כאן תקבלו את אותה עצה. תשלבו תמונות, עדיף אחרי כל פסקה, עדיף מקוריות, הכי טוב שיהיו מהחיים, ועוד יותר טוב שיהיו מסקרנות.
זהו, צאו לדרך ובהצלחה!