בקצרה:
- מיקרו קופי טוב הוא לא בהכרח כותב תוכן
- סוכניות תוכן גדולות משקיעות בעיקר בתוכן זול ומהיר
- כותבים זולים במיוחד צריכים לעורר חשד
- כותב תוכן איכותי חייב להכיר את עולם ה – SEO
- והעיקר לא לשעמם כלל
בין מיקרו קופי לכותב תוכן
בארה"ב ובאירופה יש הבדל ברור בין כותבי תוכן (content) לבין קופירייטרים ומומחי מיקרו קופי. הסיכוי למצוא כותב תוכן שהוא גם מיקרו קופי טוב ולהיפך הוא נמוך מאוד. הסיבה די ברורה כשחושבים על זה, מיקרו קופי הם אנשים של מסרים קצרים וקולעים וכותבי תוכן הם אנשים של הרחבות והסברים. זה הכל. מצאת מיקרו קופי שנותן גם שירותי תוכן? אני ממליץ לחשוב פעמיים לפני ששמים את שני הביצים בסך אחד. כן, חשוב מאוד ששני הכותבים יעבדו בשיתוף פעולה תחת ניהול מותג אחד, שהכתיבה תהיה ברוח המותג וכולי, אבל זה לא אומר שהעבודה צריכה להיעשות על ידי אותו אדם.
סוכנויות תוכן גדולות מספקות תוכן מהיר וזול
אני אומר את זה באופן כללי כמובן, אבל אני עומד מאחורי הדברים האלה ואפשר לבדוק אותי בדרך פשוטה מאוד: אפשר פשוט לכתוב 'כתיבת תוכן' בגוגל, להיכנס לכל אחת מהתוצאות הראשונות ולבדוק האם החברה מספקת שירותי 'כתיבת תוכן SEO'. אם התשובה היא כן אז המשמעות היא שהחברה בעצם מספקת תוכן מהיר וזול שכל המטרה שלו היא ליצור תוכן עם מילות מפתח כדי שגוגל יתייחס לאתר (הבעיה היא שגוגל כבר לא עובד ככה, אבל זה כבר לפוסט אחר). אין לי בעיה עם תוכן SEO, גם אני יודע לספק תוכן כזה. הבעיה היא שהוא שואב המון זמן ואנרגיות מהחברות הללו, מהסיבה הפשוטה שיש הרבה יותר אתרים של עסקים קטנים שצריכים תוכן זול ומיידי, מאתרים של חברות גדולות שצריכות תוכן איכותי בתדירות קבועה. הפתרון הוא למצוא כותב תוכן איכותי שעובד רק עם חברות וארגונים ושזו ההתמקצעות שלו.
כותבי תוכן זולים צריכים לעורר בך חשד
הצעות מחיר זולות מדי מעידות על כמה דברים. קודם כל הצעה כזאת מעידה על כך שהכותב לא מעריך את עצמו מספיק כדי לבקש את מה שמגיע לו, או שהוא חושב שהמחיר שהוא מציע אכן מגיע ואז אנחנו כבר בבעיה מסוג אחר. אני מייעד את התוכן הזה לחברות ולארגונים שיש להם את האמצעים ואת היכולת לשלם יותר מ – 20 אגורות למילה עבור תוכן איכותי, כי בסופו של דבר וכמו בכל דבר – על איכות צריך לשלם יותר.
כותב תוכן איכותי חייב לדעת SEO
ואני לא אומר שהוא צריך להיות מקדם אתרים (למרות שזה לא מזיק בכלל), אני רק אומר שחשוב שכותב התוכן שלך יידע להתאים את התוכן שהוא כותב לצרכי קידום האתר. נכון ל – 2022, עולם קידום האתרים הולך יותר ויותר לעולמות התוכן. קישורים איכותיים זה חשוב, אבל בלי תוכן איכותי אין לאתר שלך סיכוי להתברג בתוצאות הראשונות בגוגל. בתור כותב תוכן שהוא גם מקדם אתרים אורגני, אני יודע לקחת את ההמלצות שאני מקבל מחברת הקידום איתה הארגון שלך עובד ולבצע מחקר משלי על מנת להתאים את התוכן שאני כותב לאו דווקא למה שכבר יש בגוגל, אלא למה שאני מזהה שצריך להיות וחסר. את הנושאים מנהלי הדיגיטל של הארגון שלך יקבעו כמובן יחד עם חברת הקידום שאיתה אתם עובדים, אני לא משנה את הנושאים שאני מקבל ואני עובד כמובן לפי בריפים כמו שכתוב בספר. אבל יחד עם זאת, אני יודע לתת לתוכן שלך את הערך המוסף שיכול להקפיץ את האתר שלך לתוצאות הראשונות בגוגל, וזה בדיוק המקום בו כותב תוכן איכותי צריך לדעת להמציא את עצמו כל פעם מחדש, זה המקום בו אנחנו יכולים לפרוח.
והעיקר (והעיקר) לא לשעמם (לא לשעמם) כלל
בתפקידי הקודם כמקדם אתרים נאלצתי לקרוא תכנים של כותבי תוכן SEO (זולים), והמאמץ הכי גדול שלי באותם ימי העבודה הישנים נושנים היה – לא הירדם. תוכן משעמם זה דבר נורא, תוכן שלא נותן לקורא ערך מוסף זה דבר נורא, תוכן שלא מניע לפעולה זה דבר נורא, תוכן שהולך סחור – סחור ולא מגיע לנקודה זה דבר נורא, תוכן משוכתב מאתרים אחרים בצורה בוטה זה דבר נורא… אני יכול להמשיך ככה עוד חמישה עמודים, אבל הבנו את הנקודה. כותב תוכן איכותי יודע לעבוד עם מקורות, אבל לא להפוך אותם לפרה קדושה, אלא לקחת מהם את מה שהוא צריך ולכתוב את הדברים בעצמו. בשביל תוכן שבלוני ומשעמם לא צריך את כותבי התוכן, אפשר לקחת אלגוריתם שיעשה את העבודה במקומנו.
צריך תוכן איכותי לחברה או לארגון שלך? מגניב, בשביל זה אני פה. מזמין אותך ליצור איתי קשר ונקשקש לנו על תוכן ועל מה שמסביב.