איך לבחור כותב תוכן לחברות וארגונים?

כתיבת תוכן

חבר שלי, שהוא מנכ"ל של אחת מחברות הקידום המובילות בארץ, מדבר איתי מדי פעם על הדרישה של הלקוחות שלו לתוכן איכותי במחיר של 'תוכן SEO' (מטבע לשון בעולמות השיווק שמתחייסת לתוכן זול ולא איכותי שכל המטרה שלו היא כמות בלי שום דגש על איכות).

דיברנו על זה יש המון דרישה לתוכן, (כשאני אומר הרבה אני מתכוון לכל אתר אינטרנט שהבעלים שלו החליט להגיע הזמן לחשוף אותו לעולם. בניית אתרי אינטרנט היא חובה לכל מי שרוצה נוכחות דיגיטלית, אבל אתר בלי תוכן לא באמת קיים, ולא משנה כמה קישורים יחברו לו או כמה תמונות יעלו בו) ושהלקוחות, ובעיקר הלקוחות הפרטיים, הולכים כאן קצת לאיבוד. חבר שלי עובד עם כותב תוכן שגובה ממנו 15 אגורות למילה, החבר גובה עוד 10 אגורות למילה מהלקוח על התיווך ועל ניהול התוכן באתר, כך שהלקוח משלם בסופו של דבר 25 אגורות למילה. נעשה חישוב מהיר: מעמוד תוכן של 1000 מילים כותב התוכן שעובד עם חבר שלי מרוויח 250 ש"ח. 

כמה מאמרים כאלה הוא כותב ביום? הרבה, בין ארבעה לחמישה מאמרים. וזה לא כי מדובר בכותב תוכן גרידי, אלא כי מדובר באתרים קטנים שצריכים 'בוסט' ראשוני של תוכן לאתר בזמן מאוד מצומצם כדי שהם יוכלו להתחרות באתרים של חברות וארגונים גדולים. זה הסיכוי היחיד שיש להם. אז האם כותב תוכן כזה יתאים לכתיבת תוכן לאתר של ארגונים וחברות? התשובה היא בדרך כלל – לא. אני אומר את זה מתוך ניסיון של לקוחות שאיתם אני עובד. 

אני אתן דוגמא מהזמן האחרון. מנהלת שיווק של חברת ריצוף גדולה פנתה אליי כדי שאני אכתוב תוכן לאתר של החברה. היא קיבלה ממני הצעת מחיר שנראתה לה גבוהה מדי והחליטה לפנות לכותב תוכן זול יותר. אחרי ניסיון היא חזרה אליי ואישרה את הצעת המחיר שלי בכפוף לטקסט ניסיון – שהיה מוצלח מאוד מבחינתה. אחרי שעבדנו יחד תקופה שאלתי אותה למה היא חזרה אליי והיא ענתה לי בכנות שהחברה ניסתה לחסוך ושהם לא חשבו לעומק על איכות התוכן. היא סיפרה לי שהעבודה מול כותב התוכן שאותו הם ניסו הייתה מתסכלת מאוד, שהוא שלח טקסט מכאני שנראה כמו שיעתוק לא מאוד מוצלח של כל טקסט אחר שנמצא בעמוד הראשון ביחס לנושא שעליו היא ביקשה ממנו לכתוב.

אני מודע ליתרונות וגם למגבלות שלי, אני אוהב מאוד להעמיק בתוכן ואני לא מכונת כתיבה. את הסטאז' שלי בתוך מכונת ירייה של תוכן בינוני סיימתי לפני כמה שנים טובות כשהחלטתי להפסיק להיות כותב תוכן בחברת קידום שדרשה ממני לספק 5000 מילה ביום, ובמקום זה לפתוח עסק ולעבוד עם חברות גדולות שמחפשות כותב תוכן שיספק להן תוכן שיווקי ו/או מקצועי איכותי.

רוצה לדבר על התוכן באתר החברה שלך? אפשר ליצור איתי קשר ואני אשמח לשוחח >>

ארז פולק

ארז פולק

תסריטאי ומחזאי, בוגר מצטיין של מסלול תסריטאות של בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה - סם שפיגל. יצירותיו עוסקות בשאלת הזהות של האדם בתוך החברה וביחסי הגומלין שבין הפרט כמערכת שפועלת בתוך מערכת של מערכות לבין המערכות האנושיות השונות כמו - בתי חולים, צבא, משטרה, זוגיות, משפחה ועוד. המחזה 'המשחק' עלה במסגרת פסטיבל 'תאטרון קצר' של צוותא והוא זמין לצפייה ביוטיוב. בקרוב יראה אור ספרו הראשון - 'הנחמה שמעבר לאבסורד'.

מעניין? רוצה לקרוא עוד?

סדרות מומלצות בנטפליקס

להשאיר את העולם מאחור: עולמה של שונאת אדם

אני רוצה לדבר אתך רגע על דמות בסרט מותחן פסיכולוגי עם אלמנטים פנטסטיים שפתח לי את הראש לכיווני מחשבה חדשים. ג'וליה רוברטס משחקת בסרט חדש שזמין לצפייה בנטפליקס – להשאיר את העולם מאחור.

כתיבת תוכן AI
כתיבת תוכן

כתיבת תוכן בעזרת בינה מלאכותית

בעוד שבינה מלאכותית וכלים אוטומטיים יכולים להועיל רבות בכתיבת תוכן, ההתקשרות עם איש מקצוע אשר יודע לעבוד עם כלי – AI ולייצר תוכן מותאם לכוונת המשתמש יכולה לשדרג את איכות התוכן בצורה משמעותית, להבטיח שהוא קולע לכוונת המשתמש, ולהבדיל את האתר שלך מהתחרות.

ייעוץ-לכותבים

דוגמא לכתיבת דיאלוג הכנה לכתיבת מחזה או תסריט

כמה פעמים קרה שכתבת לוגליין, סינופסיס, טריטמנט ואפילו הגדלת וביצעת תחקיר דמות, אבל ברגע שהתיישבת לכתוב את התסריט / מחזה – הבנת שהדמויות שלך לא מסוגלות לדבר אחת עם השנייה בלי לשפוך האשמות, לריב ולצאת מהחדר? זה קורה כי המחזה/ תסריט לא יכול להיות המקום הראשון בו הדמויות שלך נפגשות לשיחה.

רוצה שהתוכן שלך ייצר המרות?

אני כאן כדי שהתוכן שלך יעבוד בשבילך

small_c_popup.png

Let's have a chat

Learn how we helped 100 top brands gain success.