הסיפור שלא סופר: סדרה מעולה על תרבות שוקעת

הסדרה התיעודית של נטפליקס, מתארת סיפורי ספורט קיצוניים בצורה שעוד לא ראית. יחד עם זאת, ואולי בלי לשים לב, היא מתארת את כל מה שמקולקל בתרבות הקפיטליסטית, ומראה איך אנשים עם רצון טוב, שרק רוצים להצליח, יכולים למצוא את עצמם בפסגה ובתהום - באותו זמן.
הסיפור שלא סופר - נטפליקס

מה מתחבא מאחורי אגרוף לפנים?

לפני שהתחלתי את קריירת הכתיבה שלי, עבדתי בבית חולים פסיכיאטרי כמאבטח. משמרות הלילה היו שקטות, היה לי מחשב וגישה לאינטרנט, אהבתי NBA, והחלטתי לנצל את ההזדמנות ולראות משחקים ב – LIVE.

במשך כל השנים שעבדתי שם, חיזקתי את האהבה שלי לליגת הכדורסל הטובה בעולם בלילה, והייתי עד ליחס המזעזע שמקבלים חולים פסיכיאטריים ביום. 

אני לא מדבר על אלימות, שהרימה את הראש מדי פעם, אני מדבר בעיקר על ההתייחסות לחולים פסיכיטריים כאל טיפשים, פרועים, פראיים, ולעיתים אפילו כלא אנושיים.

את התקרית של רון ארטסט, שחקן NBA שסובל מבעיות פסיכיאטריות ושמצא את עצמו מתחרה באחת הליגות התחרותיות ביותר בעולם, ראיתי בשידור חי. הוא נתן לאוהד אגרוף לפרצוף. הפרק בסדרה שמדבר על המקרה הזה, מראה איך האגרוף הזה שינה את מסלול הקריירה של ארטסט ושל חבריו לקבוצה.

מה עומד מאחורי האגרוף? למה אף אחד לא ראה את זה מגיע? איך ענייני גזע ומעמדות חברתיים גרמו לליגה לנקוט בצעדים ההזויים שהם נקטו לאחר התקרית? שווה לצפות ולהבין שהתהליכים שהביאו את דונלד טראמפ לנשיאות, נמצאים עמוק בתוך הגרון של כל חלקה טובה באמריקה, אפילו ב – NBA.

איפה היו ההורים שלהם, איפה?

המתאגרפת שפתחה את דלת עולם האגרוף עבור נשים, היא כריסטי מרטין. הפרק שעוסק בהתפתחות הקריירה שלה, יגרום לכם לאהוב אותה, אחר כך לשנוא אותה, אחר כך להבין אותה, ואז לכעוס על ההורים שלה וכנראה שגם על ההורים שלכם.

כריסטי התגלגלה לאימוני אגרוף בגיל מבוגר יחסית, כמו שכל צעיר וצעירה יכולים להתגלגל לחוגים להוצאת אנרגיה. היא גילתה שהיא יודעת לתת ובעיקר לקבל אגרופים, ומשם מתוארת הדרך שלה לפסגה.

הזהות המינית של כריסטי, הקשר שלה עם המאמן שלה, הדבקות ב – 'חלום', שמעולם לא היה לה, לפני שהיא דרכה באולם האגרוף, כל אלה הביאו את כריסטי לסחרור מטורף ששווה מאוד לראות. 

כריסטי מרטין היא הסיפור האמריקאי המובהק לסכנה הגדולה שהחברה האמריקאית האמריקניזציה הגולבלית, מפיצה בעולם באמצעות ציפיות בלתי סבירות בעליל מאינדיבידואלים כמו כריסטי, שלא מבינים איך הם מצאו את עצמם במקום הזה.

כן אמריקה? ככה אתם רוצים אותנו?

כל סיפור ספורט טוב מתחיל בגיבור או גיבורה עם כישרון שמלווה בפחד ובדים מהעבר. המשוואה האמריקאית להתגברות על פחדים, היא משוואה עם נעלם אחד: פחד + התגברות = הצלחה – X.

מה הוא הנעלם שצריך להוריד מההצלחה, כדי לגרום לספורטאי האמריקאי להתגבר על הפחד? ניחשתם נכון – זהות. מה הזהות שלנו? מה מגדיר אותנו? לאיזה חלק באישיות שלנו אנחנו צריכים להתחבר כדי להצליח?

על זה הסדרה מדברת. זו משוואה מעניינת, אבל צריך לקחת אותה בעירבון מוגבל. יש במשוואה הזו הרבה חורים, היא מפשטת מאוד את הדמויות ואת האירועים, נוטה לקחת צד, ומבטלת את הצדדים בהם היא בוחרת שלא לעסוק, כדי להדגיש נרטיב כזה או אחר.

בקיצור, מתאים לצפייה לצורך הנאה, אבל ממש לא מתאים למי שמחפש סדרה על ספורטאים שהצליחו כדי לקבל השראה.

 

אם אהבת את ההמלצה ואם יש לך חיבה לרומנים פסיכולוגיים עמוקים, לחיצה על התמונה הבאה תעשה לך את היום >>

הנחמה שעבר לאבסורד - רומן פסיכולוגי

 

להמלצות צפייה נוספות>>

ארז פולק

ארז פולק

תסריטאי ומחזאי, בוגר מצטיין של מסלול תסריטאות של בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה - סם שפיגל. יצירותיו עוסקות בשאלת הזהות של האדם בתוך החברה וביחסי הגומלין שבין הפרט כמערכת שפועלת בתוך מערכת של מערכות לבין המערכות האנושיות השונות כמו - בתי חולים, צבא, משטרה, זוגיות, משפחה ועוד. המחזה 'המשחק' עלה במסגרת פסטיבל 'תאטרון קצר' של צוותא והוא זמין לצפייה ביוטיוב. בקרוב יראה אור ספרו הראשון - 'הנחמה שמעבר לאבסורד'.

מעניין? רוצה לקרוא עוד?

סדרות מומלצות בנטפליקס

להשאיר את העולם מאחור: עולמה של שונאת אדם

אני רוצה לדבר אתך רגע על דמות בסרט מותחן פסיכולוגי עם אלמנטים פנטסטיים שפתח לי את הראש לכיווני מחשבה חדשים. ג'וליה רוברטס משחקת בסרט חדש שזמין לצפייה בנטפליקס – להשאיר את העולם מאחור.

כתיבת תוכן AI
כתיבת תוכן

כתיבת תוכן בעזרת בינה מלאכותית

בעוד שבינה מלאכותית וכלים אוטומטיים יכולים להועיל רבות בכתיבת תוכן, ההתקשרות עם איש מקצוע אשר יודע לעבוד עם כלי – AI ולייצר תוכן מותאם לכוונת המשתמש יכולה לשדרג את איכות התוכן בצורה משמעותית, להבטיח שהוא קולע לכוונת המשתמש, ולהבדיל את האתר שלך מהתחרות.

ייעוץ-לכותבים

דוגמא לכתיבת דיאלוג הכנה לכתיבת מחזה או תסריט

כמה פעמים קרה שכתבת לוגליין, סינופסיס, טריטמנט ואפילו הגדלת וביצעת תחקיר דמות, אבל ברגע שהתיישבת לכתוב את התסריט / מחזה – הבנת שהדמויות שלך לא מסוגלות לדבר אחת עם השנייה בלי לשפוך האשמות, לריב ולצאת מהחדר? זה קורה כי המחזה/ תסריט לא יכול להיות המקום הראשון בו הדמויות שלך נפגשות לשיחה.

רוצה שהתוכן שלך ייצר המרות?

אני כאן כדי שהתוכן שלך יעבוד בשבילך

small_c_popup.png

Let's have a chat

Learn how we helped 100 top brands gain success.