5 דברים שכל מי שכותב '5 דברים ש..' חייב לדעת

הפוסט הכי יומרני שכתבתי בחיים, אבל אם לא מנסים לא מצליחים, לא? אז איך מצליחים לגרום לאנשים ללחוץ דווקא על הפוסט שלכם, בפיד האינסופי שלהם? או במילים אחרות, 5 דברים, שכל מי שכותב 5 דברים ש.. חייב לדעת.
5 דרכים שיגרמו לגולשים ללחוץ על התוכן שלכם

לתת לכותרת את הכבוד ואת הזמן שמגיע לה

כשאני כותב סיפור או תסריט, אני מתחיל בכותרת או בשם הספר או הסרט, אחר כך ממשיך לתקציר, אחר כך לתקציר מורחב, אחר כך לטריטמנט (תיאור הסצנות או הפרקים), ואחר כך לכתיבה עצמה, ובסוף חוזר ומתקן את התקציר ואת הכותרת אם צריך.

בתוכן שיווקי באינטרנט עובדים בדיוק הפוך. יש לך נושא מרתק, חשוב או פרקטי (או כולם יחד) לפוסט הבא שלך? בלי כותרת שתפציץ, אף אחד לא יקרא את הפוסט. Buzzfeed כותבים 25 כותרות שונות לכל פוסט, ושולחים את לחמם על פני המים. הכותרת שמשיגה הכי הרבה הקלקות, היא הכותרת הנבחרת. 

קשה לי להאמין שיש לך את הזמן או את האפשרות לעשות בדיקה כזאת, אבל תמיד יש לך את האפשרות לכתוב את התוכן ורק בסוף לחזור לכותרת, ככה שהיא תקבל ממך את הכבוד ואת הזמן המגיע לה. 

 

לתת דוגמאות ולא להתפלצן

תעשו טובה לקוראים שלכם ואל תשתמשו במושגים שהם לא מכירים בלי להסביר אותם (בטח לא במושגים שאתם לא מכירים). יש מושג לא ברור, שחשוב לכם לכתוב אותו כדי להסביר נקודה או נושא בפוסט? ד-ו-ג-מ-א-ו-ת!

לדוגמא, כשאני כותב סעיף שמסביר למה חשוב לכתוב דוגמאות כשכותבים תוכן שאמור להיות פרקטי, כמו '5/7/10 דברים ש…', אני אתן דוגמא מתוכן שכתבתי ללקוח גדול מתחום הקנאביס הרפואי, שרצה מאוד לחזק את המושג 'הדירות הטיפול', ולהדהד אותו לקוראים שלו.

מה הייתה הבעיה? לא היה לי מושג מה זה 'הדירות הטיפול', וגם כשחיפשתי באינטרנט, לא מצאתי שום דבר! כן, כן, נתקלתי במקרה הנדיר הזה שכותבי תוכן נתקלים בו אחד למיליון.. כתבתי על משהו שעוד לא כתבו עליו (לפחות לא בארץ).

מישהו שנותן דוגמא

לא לסטות מהנושא

אז כתבת פוסט על '5 דברים שכל מי שכותב 5 דברים ש.. חייב לדעת', ותוך כדי הכתיבה נתת דוגמא, למשל, למושג שלא הכרת כשכתבת תוכן ללקוח, ופתאום מצאת את עצמך מבלבל את השכל במשך שלוש פסקאות רק כדי להסביר את הדוגמא על הדומא? 

סיכוי גדול שאיבדת את הקוראים שלך.

מישהי שכבר מזמן איבדה עניין

המטרה של דוגמא היא להמחיש משהו עבור הקורא, ולא להוציא אותו מהקריאה ולהכניס אותו לקריאה חדשה. יש לך דוגמא לנושא אחר שנראה לך רלוונטי עבור הקורא ושהיית רוצה להרחיב את הדיבור עליו? בדיוק בשביל זה קברניטי האינטרנט בראו את ה – Link. זה לגמרי עובד.

לבדוק את הטקסט במצב מובייל

אף אחד לא קורא בדסקטופ, טוב, אולי 'אף אחד' זה קצת מוגזם.. אבל אנחנו בדרך לשם. עובדים עם אלמנטור או עם כל בילדר אחר ב – WordPress או ב – Wix? יש לכם אפשרות לעבוד על מצב מובייל, ולראות איך התוכן ייראה במסכים הקטנים, תוך כדי הטמעה במערכת.

אין לכם את האפשרות הזאת? לא נורא. כל מה שצריך לעשות זה להעלות את הפוסט לאוויר, לפתוח אותו בחלון נפרד, וללחוץ על כפתור חמוד שנקרא F12. כשלוחצים עליו התוכן נראה ככה:

צילום מסך - מצב מובייל

אחר כך אפשר לערוך אותו מחדש, ככה שיתאים למובייל.

תמונות

כן, גם כאן תקבלו את אותה עצה. תשלבו תמונות, עדיף אחרי כל פסקה, עדיף מקוריות, הכי טוב שיהיו מהחיים, ועוד יותר טוב שיהיו מסקרנות.

זהו, צאו לדרך ובהצלחה!

ארז פולק

ארז פולק

תסריטאי ומחזאי, בוגר מצטיין של מסלול תסריטאות של בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה - סם שפיגל. יצירותיו עוסקות בשאלת הזהות של האדם בתוך החברה וביחסי הגומלין שבין הפרט כמערכת שפועלת בתוך מערכת של מערכות לבין המערכות האנושיות השונות כמו - בתי חולים, צבא, משטרה, זוגיות, משפחה ועוד. המחזה 'המשחק' עלה במסגרת פסטיבל 'תאטרון קצר' של צוותא והוא זמין לצפייה ביוטיוב. בקרוב יראה אור ספרו הראשון - 'הנחמה שמעבר לאבסורד'.

מעניין? רוצה לקרוא עוד?

כתיבת תוכן AI
כתיבת תוכן

כתיבת תוכן בעזרת בינה מלאכותית

בעוד שבינה מלאכותית וכלים אוטומטיים יכולים להועיל רבות בכתיבת תוכן, ההתקשרות עם איש מקצוע אשר יודע לעבוד עם כלי – AI ולייצר תוכן מותאם לכוונת המשתמש יכולה לשדרג את איכות התוכן בצורה משמעותית, להבטיח שהוא קולע לכוונת המשתמש, ולהבדיל את האתר שלך מהתחרות.

ייעוץ-לכותבים

דוגמא לכתיבת דיאלוג הכנה לכתיבת מחזה או תסריט

כמה פעמים קרה שכתבת לוגליין, סינופסיס, טריטמנט ואפילו הגדלת וביצעת תחקיר דמות, אבל ברגע שהתיישבת לכתוב את התסריט / מחזה – הבנת שהדמויות שלך לא מסוגלות לדבר אחת עם השנייה בלי לשפוך האשמות, לריב ולצאת מהחדר? זה קורה כי המחזה/ תסריט לא יכול להיות המקום הראשון בו הדמויות שלך נפגשות לשיחה.

דוגמא לתחקיר דמות

התבקשתי לכתוב תסריט עבור המוזיאון הימי בחיפה שעוסק בהתפתחות הנמלים בישראל. אחרי דין ודברים על מזמיני העבודה הוחלט כי שלד התסריט יבנה סביב גיבורה שתעבור ממקום למקום ותלמד משהו על עצמה דרך התפתחות הנמלים בישראל. בעצתי הסכימו מזמיני העבודה לאפיין את הגיבורה הבאה: חני (58), מדענית שגילתה את הדרך לנוע בזמן. היא עושה זאת תוך שהיא שואלת את השאלות הנכונות. בכל פעם שהיא שואלת שאלה 'נכונה' היא נעה בזמן אל עבר היעד הבא במסע אותו אני התוויתי לה מראש. היא לא יכולה להגיע לשום מקום אחר חוץ מלנמלי ישראל. בתור אלוהי הגיבורה ניסיתי לכפות עליה את סיפור המסע, אלא שהיא הערימה קשיים. חזרתי אל שולחן העבודה והחלטתי לבצע איתה תחקיר דמות.

מלך ישראל
סדרות מומלצות בנטפליקס

מלך ישראל: דוקו ריאליטי שחותר תחת הדמוקרטיה הישראלית

מוקדש לסוכן הביון האמירקאי שניטר את הטקסט שלפניך בעקבות שימוש במילים שמזכירות את המתקפה האיראנית ואת האפשרות למלחמה בין ישראל לבין איראן. דע לך שהאלגוריתם נשא את מילותי אליך ופקח את עיניך על מנת שתראה את הדברים הבאים כהוויתם.

התורה כולה סיפורו של משה
סדרות מומלצות בנטפליקס

התורה כולה: סיפורו של משה – על קורבן האדם

הסדרה מכניסה אותך לעולם התורה באופן ויזואלי, ויש בה דברים מעניינים מאוד אבל גם כמה דברים מהותיים שהסדרה מפספסת ושאני רוצה להשלים עבורך. לא אספיק להשלים את כולם במקום אחד ואני לא רוצה להקדיש את חיי בכתיבת כל הדברים שחסרים, כי כמה שלא אכתוב תמיד אוכל למצוא עוד, אבל את הדבר המהותי ביותר אותו הסדרה פספסה חשוב לי למסור לך, וזה – קורבן האדם.

רוצה שהתוכן שלך ייצר המרות?

אני כאן כדי שהתוכן שלך יעבוד בשבילך

small_c_popup.png

Let's have a chat

Learn how we helped 100 top brands gain success.