סדנה לכתיבת תוכן

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מטרת הסדנה לכתיבת תוכן

עולם כתיבת התוכן הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות ותחום כתיבת התוכן השיווקי הפך לתחום מבוקש בקרב חברות גדולות/ בעלי אתרי אינטרנט פרטיים וחברות SEO. 

כותבים רבים מנסים את מזלם בכתיבת תוכן, תוך שהם מסתמכים על יכולת הכתיבה ועל היצירתיות שלהם בלבד. העניין הוא שכתיבת תוכן שיווקי לאתרי אינטרנט שונה באופן מהותי מכתיבה אקדמית ומכתיבה יצירתית. 

היצירתיות נותנת לכותב תוכן מקצועי יתרון מסוים, כך גם אוריינות אקדמית וניסיון בכתיבת מאמרים עיתונאים ובלוגים אישיים, אך לעולם התוכן השיווקי הכתוב באינטרנט יש חוקים משלו, וכדי להצליח בעולם הזה חשוב להכיר אותם.

דרישות הסדנה לכתיבת תוכן

בתחילת הסדנה כל משתתף מתבקש לפתוח בלוג בכל פלטפורמה בה הוא בוחר, לצורך תרגול ולבניית תיק עבודות. הסדנה היא מעשית כך שנדרשת מעורבות פעילה של המשתתפים במהלך המפגשים ובין מפגש למפגש.

אופי הסדנה לכתיבת תוכן

הסדנה היא סדנה מעשית, בה המשתתפים לוקחים חלק פעיל במפגשים ומתרגלים את החומר הנלמד במהלך המפגש, בנוסף לתרגולים אותם המשתתפים מתבקשים לבצע בבית ולהגיש אותם לקראת המפגשים הבאים. 

על התרגולים הללו יינתנו משובים ודוגמאות מתוצרי המשתתפים יוצגו במפגש. המטרה היא להכין את המשתתפים לעבודה עם עורכי תוכן מקצועיים, לסוגי הביקורת אותה הם צפויים לקבל בעבודתם, הכרה של מושגי יסוד בעולם כתיבת התוכן והיכולת לערוך את התוכן בעצמם בצורה מקצועית ויעילה (ולא פחות חשוב, לשים את האגו בצד).

חלוקת הסדנה לכתיבת תוכן

הסדנה מחולקת לשלושה נושאים עיקריים המתפרסים על פני – 11 מפגשים:

נושא ראשון – כלים ראשונים להבנת עולם כתיבת התוכן לאתרי אינטרנט

מפגש ראשון: תוכן לאתרי אינטרנט, נעים להכיר 

במפגש הזה נציג את מבנה הסדנה, נכיר את תחום כתיבת התוכן לאתרי אינטרנט, נבין מה החשיבות של תוכן איכותי, נלמד מה הן המטרות השונות של כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט (תוכן שיווקי, תוכן קידומי, תוכן מיתוגי) ונבין מה ההבדלים בין סוגי התוכן הללו תוך דוגמאות, תרגול, דיון, ש.ב.

מפגש שני: מבנה התוכן באתר אינטרנט 

כותרת ראשית (איך בוחרים כותרת, כמה זמן ואנרגיה להשקיע בה?), כותרת משנה (מה התפקיד שלה במאמר התוכן ומה היא צריכה להכיל?), פסקת פתיחה (מה התפקיד שלה בטקסט ומה היא צריכה להכיל?), כותרות משנה ותתי כותרות לאורך הטקסט (מה החשיבות שלהם לקורא ולמנועי החיפוש ומה הם צריכים להכיל?). דגשים וטיפים לכתיבת תוכן באופן כללי (נכון כמעט לכל סוג תוכן) – דוגמאות, תרגול, דיון, ש.ב.

מפגש שלישי: דפים שונים, כתיבה שונה 

איזה סוגי דפים יש באתר אינטרנט ומה ההבדל ביניהם? איך יודעים מתי התוכן צריך להיות שיווקי יותר ומתי הוא צריך מקצועי יותר על פי סוג הדף אליו התוכן מכוון? האם דין עמוד הבית הוא כדין עמוד קטגוריה? האם דין עמוד נחיתה הוא כדין פוסט לבלוג? כמה מילים צריך לכתוב לכל סוג עמוד? דוגמאות, תרגול, דיון, ש.ב.

מפגש רביעי: איך עושים תחקיר? 

איך אפשר לכתוב על קנביס רפואי, פוליסות ביטוח וסדרות חדשות בטלוויזיה באותו יום כשכל מה שיש לך זה מחשב, חיבור לאינטרנט ושתי ידיים? איך אוספים מקורות מידע מהימנים לכתיבת תוכן בכל נושא? מה עושים כשאין מקורות מידע זמינים בנושא מסוים? דוגמאות, תרגול, דיון, ש.ב.

 

נושא שני – סוגי התוכן השונים וההבדל ביניהם

מפגש חמישי: כתיבת בלוגים לאתרי אינטרנט 

מה זה תוכן לבלוג ומה המטרה של התוכן באתרי אינטרנט של חברות גדולות, לקוחות פרטיים ואפילו באתרים שלכם? כמה אגרסיבי צריך להיות תוכן הבלוג מבחינה שיווקית ואיך מאזנים בין הצורך השיווקי למטרת הבלוג כמקור סמכות לידע? איך בוחרים נישה לפתיחת בלוג עצמאי לצורך תיק עבודות? 

מפגש שישי:  כתיבת תוכן מיתוגי 

מה החשיבות של תוכן מיתוגי לאתר אינטרנט? איך מוצאים נישה מיתוגית לכתיבה? מה ההבדל בין כתיבה מיתוגית נישתית לכתיבה מיתוגית בנושאים כלליים לאתרי אינטרנט? למה חברות גדולות יכולות להרשות לעצמן להתפזר עם תוכן מעולמות שונים ולקוחות קטנים לא? דוגמאות לתוכן מיתוגי, תרגול, דיון, ש.ב.

מפגש שביעי: כתיבת תוכן מקצועי 

מה זה תוכן מקצועי לאתר אינטרנט ומה החשיבות שלו? איזה סוגי תוכן מקצועי יש? איך כותבים תוכן מקצועי בלי לעשות דוקטורט? איך מתאימים את הטון, את השפה, את כמות המילים ואת סוג ואופי הכותרות לסוג התוכן המקצועי אותו כותבים? 

דוגמאות לתוכן מיתוגי, תרגול, דיון, ש.ב.

מפגש שמיני: כתיבת תוכן קידומי 

מה זה קידום אתרים? (היכרות בסיסית עם עולם ה – SEO), מה החשיבות של תוכן לקידום אתרים? איך נראה תוכן לקידום אתרים? חוקים בסיסיים לכתיבת תוכן לקידום אתרים. דוגמאות לתוכן מיתוגי, תרגול, דיון, ש.ב.

נושא שלישי – עבודה מול לקוחות

מפגש תשיעי: איך מתאימים את התוכן ללקוח? 

איך מבינים את השפה בה הלקוח רוצה שתכתבו? זה ההבדל בין שפה קלילה לשפה מקצועית ועד כמה מקצועית השפה שלכם צריכה להיות? האם כדאי לקחת כל עבודת כתיבה שהיא גם אם אין לכם שום רקע בתחום?

מפגש עשירי: איך עובדים עם בריף? 

נציג דוגמאות שונות לבריף, נלמד מה הדרישות של הלקוחות השונים, מה רמת המעורבות של כותב התוכן בתהליך, נבין מה זה שיחת אפיון עם לקוח ומה חשוב שתקחו אתכם מהשיחה הזאת ונראה מה ההבדל בין כתיבת תוכן ללקוח עם פרופיל וטון כתיבה מבוססים לבין כתיבה ללקוח שדורש מכם ליצור את הפרופיל והטון בעצמכם.

מפגש אחד עשר: איזה סוגי עבודות כתיבת תוכן קיימים ומה ההבדל ביניהם? 

האם כל כתיבת תוכן היא כתיבת מאמר תוכן? מה ההבדל בין כתיבת מאמר תוכן לבין עריכת מאמר תוכן? איך כותבים תוכן 'מיוחד' כמו תוכן להפצה בניוזלטר, ראיון עם מומחה, תוכן לעמוד נחיתה או תוכן לברושור? דוגמאות לתוכן מיתוגי, תרגול, דיון + טיפים לתמחור עבודות ולכניסה לשוק עבודות כתיבת התוכן.

למידע נוסף ולבירורים בנוגע למועדי הרשמה לסדנה, צור קשר באתר >>

מעניין? רוצה לקרוא עוד?

גם אני קרל - נטפליקס
סדרות מומלצות בנטפליקס

גם אני קרל: לני ריפנשטאהל בגרסה הליברלית

מה המצב גרמניה? מתי חזרתם לעשות סרטים דידקטיים עם מסר חד מימדי שצורח לך לתוך הפנים, ולא אמרתם? גם אני קרל? יכול לרגש, אבל לא כל אחד. המלצת צפייה שונה מבדרך כלל.

רחובות הפשע של מרסיי - נטפליקס
סדרות מומלצות בנטפליקס

רחובות הפשע של מרסיי – סרט אחד יותר מדי

אני אסכם את השערוריה מאחורי הסרט במשפט אחד, לפני שאני אנתח את הסרט עצמו: השמאל בצרפת חושב שהסרט מציג את המצב בצורה פשטנית מדי, הימין בצרפת חושב שכך בדיוק נראית המציאות. ומה לגבי הסרט עצמו? יכול היה להיות יופי של סדרה, במקום זה יצא ליוצרים שני סרטים בתוך סרט אחד/

שניים - עשר סדרה
סדרות מומלצות בנטפליקס

שניים עשר: חבר מושבעים מבלגיה והצרות שלהם מהבית

האם אישה שנאשמת בזה שרצתה את הבת שלה ואת חברתה הטובה עוד קודם לכן, באמת עשתה את זה? אולי יוצרי הסדרה שניים – עשר רצו שזו השאלה שתשאלו את עצמכם, אבל היא רחוקה מלהיות השאלה המעניינת בסדרה הזו. אז מה בכל זאת הופך אותה לכל כך מעניינת? תשובות בפנים.

הסיפור שלא סופר - נטפליקס
סדרות מומלצות בנטפליקס

הסיפור שלא סופר: סדרה מעולה על תרבות שוקעת

הסדרה התיעודית של נטפליקס, מתארת סיפורי ספורט קיצוניים בצורה שעוד לא ראית. יחד עם זאת, ואולי בלי לשים לב, היא מתארת את כל מה שמקולקל בתרבות הקפיטליסטית, ומראה איך אנשים עם רצון טוב, שרק רוצים להצליח, יכולים למצוא את עצמם בפסגה ובתהום – באותו זמן.

שטיסל עונה 3
סדרות מומלצות בנטפליקס

לאהוב את שטיסל ולהישאר בחיים

אני התאהבתי בשטיסל כבר בעונה הראשונה, וכאן אני מנסה להסביר את ההתאהבות ולתת את ההמלצה שלי למי שעוד לא צפה בעונה השלישית.

5 דרכים שיגרמו לגולשים ללחוץ על התוכן שלכם
ככה כותבים היום

5 דברים שכל מי שכותב '5 דברים ש..' חייב לדעת

הפוסט הכי יומרני שכתבתי בחיים, אבל אם לא מנסים לא מצליחים, לא? אז איך מצליחים לגרום לאנשים ללחוץ דווקא על הפוסט שלכם, בפיד האינסופי שלהם? או במילים אחרות, 5 דברים, שכל מי שכותב 5 דברים ש.. חייב לדעת.

רוצה שהתוכן שלך ייצר המרות?

אני כאן כדי שהתוכן שלך יעבוד בשבילך

small_c_popup.png

Let's have a chat

Learn how we helped 100 top brands gain success.