סדנה לכתיבת תוכן

מטרת הסדנה לכתיבת תוכן

עולם כתיבת התוכן הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות ותחום כתיבת התוכן השיווקי הפך לתחום מבוקש בקרב חברות גדולות/ בעלי אתרי אינטרנט פרטיים וחברות SEO. 

כותבים רבים מנסים את מזלם בכתיבת תוכן, תוך שהם מסתמכים על יכולת הכתיבה ועל היצירתיות שלהם בלבד. העניין הוא שכתיבת תוכן שיווקי לאתרי אינטרנט שונה באופן מהותי מכתיבה אקדמית ומכתיבה יצירתית. 

היצירתיות נותנת לכותב תוכן מקצועי יתרון מסוים, כך גם אוריינות אקדמית וניסיון בכתיבת מאמרים עיתונאים ובלוגים אישיים, אך לעולם התוכן השיווקי הכתוב באינטרנט יש חוקים משלו, וכדי להצליח בעולם הזה חשוב להכיר אותם.

דרישות הסדנה לכתיבת תוכן

בתחילת הסדנה כל משתתף מתבקש לפתוח בלוג בכל פלטפורמה בה הוא בוחר, לצורך תרגול ולבניית תיק עבודות. הסדנה היא מעשית כך שנדרשת מעורבות פעילה של המשתתפים במהלך המפגשים ובין מפגש למפגש.

אופי הסדנה לכתיבת תוכן

הסדנה היא סדנה מעשית, בה המשתתפים לוקחים חלק פעיל במפגשים ומתרגלים את החומר הנלמד במהלך המפגש, בנוסף לתרגולים אותם המשתתפים מתבקשים לבצע בבית ולהגיש אותם לקראת המפגשים הבאים. 

על התרגולים הללו יינתנו משובים ודוגמאות מתוצרי המשתתפים יוצגו במפגש. המטרה היא להכין את המשתתפים לעבודה עם עורכי תוכן מקצועיים, לסוגי הביקורת אותה הם צפויים לקבל בעבודתם, הכרה של מושגי יסוד בעולם כתיבת התוכן והיכולת לערוך את התוכן בעצמם בצורה מקצועית ויעילה (ולא פחות חשוב, לשים את האגו בצד).

חלוקת הסדנה לכתיבת תוכן

הסדנה מחולקת לשלושה נושאים עיקריים המתפרסים על פני – 11 מפגשים:

נושא ראשון – כלים ראשונים להבנת עולם כתיבת התוכן לאתרי אינטרנט

מפגש ראשון: תוכן לאתרי אינטרנט, נעים להכיר 

במפגש הזה נציג את מבנה הסדנה, נכיר את תחום כתיבת התוכן לאתרי אינטרנט, נבין מה החשיבות של תוכן איכותי, נלמד מה הן המטרות השונות של כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט (תוכן שיווקי, תוכן קידומי, תוכן מיתוגי) ונבין מה ההבדלים בין סוגי התוכן הללו תוך דוגמאות, תרגול, דיון, ש.ב.

מפגש שני: מבנה התוכן באתר אינטרנט 

כותרת ראשית (איך בוחרים כותרת, כמה זמן ואנרגיה להשקיע בה?), כותרת משנה (מה התפקיד שלה במאמר התוכן ומה היא צריכה להכיל?), פסקת פתיחה (מה התפקיד שלה בטקסט ומה היא צריכה להכיל?), כותרות משנה ותתי כותרות לאורך הטקסט (מה החשיבות שלהם לקורא ולמנועי החיפוש ומה הם צריכים להכיל?). דגשים וטיפים לכתיבת תוכן באופן כללי (נכון כמעט לכל סוג תוכן) – דוגמאות, תרגול, דיון, ש.ב.

מפגש שלישי: דפים שונים, כתיבה שונה 

איזה סוגי דפים יש באתר אינטרנט ומה ההבדל ביניהם? איך יודעים מתי התוכן צריך להיות שיווקי יותר ומתי הוא צריך מקצועי יותר על פי סוג הדף אליו התוכן מכוון? האם דין עמוד הבית הוא כדין עמוד קטגוריה? האם דין עמוד נחיתה הוא כדין פוסט לבלוג? כמה מילים צריך לכתוב לכל סוג עמוד? דוגמאות, תרגול, דיון, ש.ב.

מפגש רביעי: איך עושים תחקיר? 

איך אפשר לכתוב על קנביס רפואי, פוליסות ביטוח וסדרות חדשות בטלוויזיה באותו יום כשכל מה שיש לך זה מחשב, חיבור לאינטרנט ושתי ידיים? איך אוספים מקורות מידע מהימנים לכתיבת תוכן בכל נושא? מה עושים כשאין מקורות מידע זמינים בנושא מסוים? דוגמאות, תרגול, דיון, ש.ב.

 

נושא שני – סוגי התוכן השונים וההבדל ביניהם

מפגש חמישי: כתיבת בלוגים לאתרי אינטרנט 

מה זה תוכן לבלוג ומה המטרה של התוכן באתרי אינטרנט של חברות גדולות, לקוחות פרטיים ואפילו באתרים שלכם? כמה אגרסיבי צריך להיות תוכן הבלוג מבחינה שיווקית ואיך מאזנים בין הצורך השיווקי למטרת הבלוג כמקור סמכות לידע? איך בוחרים נישה לפתיחת בלוג עצמאי לצורך תיק עבודות? 

מפגש שישי:  כתיבת תוכן מיתוגי 

מה החשיבות של תוכן מיתוגי לאתר אינטרנט? איך מוצאים נישה מיתוגית לכתיבה? מה ההבדל בין כתיבה מיתוגית נישתית לכתיבה מיתוגית בנושאים כלליים לאתרי אינטרנט? למה חברות גדולות יכולות להרשות לעצמן להתפזר עם תוכן מעולמות שונים ולקוחות קטנים לא? דוגמאות לתוכן מיתוגי, תרגול, דיון, ש.ב.

מפגש שביעי: כתיבת תוכן מקצועי 

מה זה תוכן מקצועי לאתר אינטרנט ומה החשיבות שלו? איזה סוגי תוכן מקצועי יש? איך כותבים תוכן מקצועי בלי לעשות דוקטורט? איך מתאימים את הטון, את השפה, את כמות המילים ואת סוג ואופי הכותרות לסוג התוכן המקצועי אותו כותבים? 

דוגמאות לתוכן מיתוגי, תרגול, דיון, ש.ב.

מפגש שמיני: כתיבת תוכן קידומי 

מה זה קידום אתרים? (היכרות בסיסית עם עולם ה – SEO), מה החשיבות של תוכן לקידום אתרים? איך נראה תוכן לקידום אתרים? חוקים בסיסיים לכתיבת תוכן לקידום אתרים. דוגמאות לתוכן מיתוגי, תרגול, דיון, ש.ב.

נושא שלישי – עבודה מול לקוחות

מפגש תשיעי: איך מתאימים את התוכן ללקוח? 

איך מבינים את השפה בה הלקוח רוצה שתכתבו? זה ההבדל בין שפה קלילה לשפה מקצועית ועד כמה מקצועית השפה שלכם צריכה להיות? האם כדאי לקחת כל עבודת כתיבה שהיא גם אם אין לכם שום רקע בתחום?

מפגש עשירי: איך עובדים עם בריף? 

נציג דוגמאות שונות לבריף, נלמד מה הדרישות של הלקוחות השונים, מה רמת המעורבות של כותב התוכן בתהליך, נבין מה זה שיחת אפיון עם לקוח ומה חשוב שתקחו אתכם מהשיחה הזאת ונראה מה ההבדל בין כתיבת תוכן ללקוח עם פרופיל וטון כתיבה מבוססים לבין כתיבה ללקוח שדורש מכם ליצור את הפרופיל והטון בעצמכם.

מפגש אחד עשר: איזה סוגי עבודות כתיבת תוכן קיימים ומה ההבדל ביניהם? 

האם כל כתיבת תוכן היא כתיבת מאמר תוכן? מה ההבדל בין כתיבת מאמר תוכן לבין עריכת מאמר תוכן? איך כותבים תוכן 'מיוחד' כמו תוכן להפצה בניוזלטר, ראיון עם מומחה, תוכן לעמוד נחיתה או תוכן לברושור? דוגמאות לתוכן מיתוגי, תרגול, דיון + טיפים לתמחור עבודות ולכניסה לשוק עבודות כתיבת התוכן.

למידע נוסף ולבירורים בנוגע למועדי הרשמה לסדנה, צור קשר באתר >>

ארז פולק

ארז פולק

תסריטאי ומחזאי, בוגר מצטיין של מסלול תסריטאות של בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה - סם שפיגל. יצירותיו עוסקות בשאלת הזהות של האדם בתוך החברה וביחסי הגומלין שבין הפרט כמערכת שפועלת בתוך מערכת של מערכות לבין המערכות האנושיות השונות כמו - בתי חולים, צבא, משטרה, זוגיות, משפחה ועוד. המחזה 'המשחק' עלה במסגרת פסטיבל 'תאטרון קצר' של צוותא והוא זמין לצפייה ביוטיוב. בקרוב יראה אור ספרו הראשון - 'הנחמה שמעבר לאבסורד'.

מעניין? רוצה לקרוא עוד?

סדרות מומלצות בנטפליקס

להשאיר את העולם מאחור: עולמה של שונאת אדם

אני רוצה לדבר אתך רגע על דמות בסרט מותחן פסיכולוגי עם אלמנטים פנטסטיים שפתח לי את הראש לכיווני מחשבה חדשים. ג'וליה רוברטס משחקת בסרט חדש שזמין לצפייה בנטפליקס – להשאיר את העולם מאחור.

כתיבת תוכן AI
כתיבת תוכן

כתיבת תוכן בעזרת בינה מלאכותית

בעוד שבינה מלאכותית וכלים אוטומטיים יכולים להועיל רבות בכתיבת תוכן, ההתקשרות עם איש מקצוע אשר יודע לעבוד עם כלי – AI ולייצר תוכן מותאם לכוונת המשתמש יכולה לשדרג את איכות התוכן בצורה משמעותית, להבטיח שהוא קולע לכוונת המשתמש, ולהבדיל את האתר שלך מהתחרות.

ייעוץ-לכותבים

דוגמא לכתיבת דיאלוג הכנה לכתיבת מחזה או תסריט

כמה פעמים קרה שכתבת לוגליין, סינופסיס, טריטמנט ואפילו הגדלת וביצעת תחקיר דמות, אבל ברגע שהתיישבת לכתוב את התסריט / מחזה – הבנת שהדמויות שלך לא מסוגלות לדבר אחת עם השנייה בלי לשפוך האשמות, לריב ולצאת מהחדר? זה קורה כי המחזה/ תסריט לא יכול להיות המקום הראשון בו הדמויות שלך נפגשות לשיחה.

רוצה שהתוכן שלך ייצר המרות?

אני כאן כדי שהתוכן שלך יעבוד בשבילך

small_c_popup.png

Let's have a chat

Learn how we helped 100 top brands gain success.