למה ניסיתי להגיע לעמוד הראשון בגוגל עם הביטוי 'סדרות מומלצות בנטפליקס'?
התחלתי לכתוב פוסטים על סדרות מומלצות בנטפליקס באתר שלי,
כי אני תסריטאי, סופר ומחזאי (האהבות שלי בחיים)
אבל אני גם כותב תוכן שיווקי ומומחה SEO (בנאדם צריך להתפרנס)
הרבה כותבים פוחדים ממילים גסות כמו SEO, תוכן, אלגוריתם, תחרות..
בסדרת הפוסטים הזו, אני אנסה להראות לכל מי שיש לו אתר קטן ונישתי,
איך אפשר להשתמש בכלים בסיסיים כדי לקדם את התוכן של האתר ולהתחרות,
אפילו עם המתחרים החזקים ביותר בתחום שלך.
היום נתחיל מהבחירה הראשונה שעשיתי בעמוד שלי – בחירת כתובת URL.
באיזה כלי אני משתמש כדי לבחור כתובת URL לעמוד שלי?
אני אישית משתמש בתוכנה ייעודית שמראה לי כמה חיפושים יש לביטוי מסוים,
ומי מופיע בתוצאות הראשונות של אותו ביטוי, אבל ממש לא חייבים להשתמש בשום תוכנה.
כשאני מחפש את הביטוי 'סדרות בנטפליקס',
אלה התוצאות שאני מקבל:
האם יש משמעות לזה שה – URL שלך יהיה בעברית או באנגלית?
לא ממש. העיקר שהוא יכיל את הביטוי המרכזי – סדרות מומלצות בנטפליקס,
ועדיף בלי הקדמות מיותרות. התוצאה השנייה של אתר פטריה, עושה את זה מצוין.
אז למה לא לכתוב פשוט את הביטוי 'סדרות בנטפליקס'?
כי הביטוי הזה הוא ביטוי כללי מדי, והוא לא מכוון ספציפית לגולשים שמחפשים המלצות צפייה,
אלא גולשים שמחפשים רעיונות כלליים לצפייה בסדרות.
איך אני יודע מה אנשים מחפשים ומה לא?
זה פשוט, גוגל אומר לי. כשאני מחפש את המילה 'נטפליקס' ונותן לגוגל להשלים לי את מילות החיפוש,
שימו לב מה אני מקבל:
כשאני לוחץ על תוצאת החיפוש הרלוונטית 'נטפליקס סדרות מומלצות',
הדבר הבא שאני עושה זה לרדת לתחתית העמוד,
ולראות מה אנשים מחפשים בהקשר של אותו ביטוי
(את הביטויים הנוספים אני אשלב בעמוד עצמו, אבל על זה נדבר כשנדבר על תוכן).