אגדת אהבה והאסון שבא בעקבותיה: יעקב ועקיבא

המחשבה הראשונה שעלתה בי בבוקר היא על רבי עקיבא אשר עונה למוות. מה בסך הכל רצה המהנהיג הרוחני השני של צבא ישראלי שהחליט למרוד במשעבדיו? לעשות טוב. אז איך יכול להיות שהוא סיים את חייו כשמסרקי ברזל מסרקים את עורו? האם זהו סופו של צדיק תמים?

הדמיון הנרטיבי בין רבי עקיבא ליעקב אבינו משפיע באופן מובהק על אפיון הדמות, על ערכיה ועל פועלה ופעולותיה. יעקב מתאהב ברחל ועובד למענה בשביל אביה שנים ארוכות שמרגישות לו כימים אחדים, רבי עקיבא מתאהב ברחל משלו ועובד למענה בשביל אביה שנים ארוכות. התכנית של יעקב משתבשת כשבמקום רחל הוא מקבל ממעסיקו את לאה, והתכנית של רבי עקיבא משתבשת כשהוא מתגלה כתלמיד חכם ונשלח מהשדה אל כיתת הלימוד.

החיבור בין יעקב ללאה הוא החיבור שאחראי על החלק הגדול ביותר בחייו, והחיבור בין רבי עקיבא לתורה הוא החיבור שאחראי על החלק הגדול ביותר בחייו. החלק הגדול ביותר בחייו של יעקב הוא האשם בכל האסונות הכי גדולים שקרו לו בחיים, וכך גם בחייו של רבי עקיבא. את הסיבה לאסונות גדולים שפוגעים באדם למדנו כבר בסיפור גן עדן – חוסר יכולת לשמוח בחלקך באמת, או כמו שראש ממשלת ישראל אחד אמר לפני עידן ועידנים – "חמוצים". צדק ראש הממשלה, רק שהוא לא יודע עד כמה הוא צדק, כי אם היה יודע לא היה מחכה לקונצנזוס בעם כדי להוביל את המהלך המתבקש – חמיצות היא שורש כל האסונות.

את שורש האסון תוכלו למצוא בכל אחד מהעדים והעדות שברומן הפסיכולוגי 'הנחמה שמעבר לאבסורד'. 10 עדים ועדות אשר ניצבים אל מול מלך מלכי המלכים, בלי לדעת שהן עומדות מולו, ונותנות עדות מלאה על חייהן – בלי לדעת שהן מזמן כבר מתו. מה היא מטרת העדות ומה הוא פשרה בעולם בו יכולו השמיים והארץ וכל צבאם, וכולם יודעים את זה. קראו בספר וגלו מדוע אתם זקוקים באופן כה נואש לספר את עצמכם לאחרים, ואיך שורש הנואשות הזו קשורה לתחושת ההחמצה הקבועה שמלווה אתכם מאז ומעולם. ספויילר – עד שתסיימו לקרוא את הספר תחושת ההחמצה תיעלם כלא הייתה. ברוכים הבאים לשארית חייכם. ברוכים הבאים לגן עדן.

 

אני נמצא במסע מתמיד של חיפוש אחר משמעות, תוך כדי שאני מסתכל על החיים דרך עדשת הפילוסופיה, המדע, הספרות והדת. התוכן שלי מתאר את התפיסה שלי כמערכת של מערכות, שכל אחת מתקיימת באמצעות תקשורת והעברת מסרים. אני מבין שהחיים הם מעגל של יחסי גומלין, שבו כל פעולה יוצרת שרשרת תגובות. הסיפורים הקצרים שאני כותב, מוקדשים לחיפוש אחר העצמי במציאות אבסורדית, כשהם מספרים על אנשים שמנסים למצוא את עצמם ומשמעות לחייהם. בעזרת הספר "הנחמה שמעבר לאבסורד", אני מציע דרך לקבלה והבנה של החיים, תוך שאני מחבר בין העצמי לבין הסביבה המורכבת שבה אנו חיים. הפעם אני דן בשאלת הצדיק התמים.

רוצה לדעת מי אני

ארז פולק

ארז פולק

תסריטאי ומחזאי, בוגר מצטיין של מסלול תסריטאות של בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה - סם שפיגל. יצירותיו עוסקות בשאלת הזהות של האדם בתוך החברה וביחסי הגומלין שבין הפרט כמערכת שפועלת בתוך מערכת של מערכות לבין המערכות האנושיות השונות כמו - בתי חולים, צבא, משטרה, זוגיות, משפחה ועוד. המחזה 'המשחק' עלה במסגרת פסטיבל 'תאטרון קצר' של צוותא והוא זמין לצפייה ביוטיוב. בקרוב יראה אור ספרו הראשון - 'הנחמה שמעבר לאבסורד'.

מעניין? רוצה לקרוא עוד?

לחבר בין הרצון האישי לחמדנות בדרך לחיי הרמוניה

בשיחה זו עסקנו במורכבות חיי הכתיבה ובאתגרי האיזון בין היצירה האישית לחיים האישיים והמשפחתיים. דנו בצורך לטפח אהבה למעשי ידינו מבלי לגלוש לסגידה, בחשיבות ההקשבה וההרפיה, ובשאיפה להרמוניה בין הגוף, הנפש והרוח. מתוך הרעיונות הללו, גיבשנו תפילות בוקר ולילה ייחודיות לבעלי מלאכת הכתב – הורים ובני זוג העוסקים בכתיבה – שמטרתן לחזק את תחושת ההרמוניה בשלושת העולמות, ולהזכיר שהיצירה והחיים עצמם שזורים זה בזה בדרך שמבקשת איזון ושקט פנימי.

סדרות מומלצות בנטפליקס

כאוס: פרשנות צפייה תאולוגית קיומית

אום פלסטין אל חג'אזי מקדישה את חייה לסיוע הומניטרי לאנשים מוכי גורל. היא לא מאשימה את בני עמה ולא את בני עמי בצרות שבאות עליה, עיניה פקוחות ויראת שמיים מרחפת מעל ראשה. הפחד משתק, אך היא יכולה לו. היא חיה את חייה כמחאה כנגד המציאות, מחאה כנגד האלים. היא צועדת במסלול שנקבע מראש עבור אנשים מסוגה, מסלול ההתנקשות.

כאוס: פרק 1

למי זה מתאים: לך. באיזה מצב צבירה לצפות: יהיה אשר יהיה. ממה להיזהר: מהפחד עצמו. ציון כללי: 4 מתוך

בואו נדבר על ציוניזם

אדם נמדד במבחן התוצאה. התוצאה נקבעת על ידי סיבה ונסיבה. לסיבה ונסיבה אחת יכולות להיות

רוצה שהתוכן שלך ייצר המרות?

אני כאן כדי שהתוכן שלך יעבוד בשבילך

small_c_popup.png

Let's have a chat

Learn how we helped 100 top brands gain success.