הדמיון הנרטיבי בין רבי עקיבא ליעקב אבינו משפיע באופן מובהק על אפיון הדמות, על ערכיה ועל פועלה ופעולותיה. יעקב מתאהב ברחל ועובד למענה בשביל אביה שנים ארוכות שמרגישות לו כימים אחדים, רבי עקיבא מתאהב ברחל משלו ועובד למענה בשביל אביה שנים ארוכות. התכנית של יעקב משתבשת כשבמקום רחל הוא מקבל ממעסיקו את לאה, והתכנית של רבי עקיבא משתבשת כשהוא מתגלה כתלמיד חכם ונשלח מהשדה אל כיתת הלימוד.
החיבור בין יעקב ללאה הוא החיבור שאחראי על החלק הגדול ביותר בחייו, והחיבור בין רבי עקיבא לתורה הוא החיבור שאחראי על החלק הגדול ביותר בחייו. החלק הגדול ביותר בחייו של יעקב הוא האשם בכל האסונות הכי גדולים שקרו לו בחיים, וכך גם בחייו של רבי עקיבא. את הסיבה לאסונות גדולים שפוגעים באדם למדנו כבר בסיפור גן עדן – חוסר יכולת לשמוח בחלקך באמת, או כמו שראש ממשלת ישראל אחד אמר לפני עידן ועידנים – "חמוצים". צדק ראש הממשלה, רק שהוא לא יודע עד כמה הוא צדק, כי אם היה יודע לא היה מחכה לקונצנזוס בעם כדי להוביל את המהלך המתבקש – חמיצות היא שורש כל האסונות.
את שורש האסון תוכלו למצוא בכל אחד מהעדים והעדות שברומן הפסיכולוגי 'הנחמה שמעבר לאבסורד'. 10 עדים ועדות אשר ניצבים אל מול מלך מלכי המלכים, בלי לדעת שהן עומדות מולו, ונותנות עדות מלאה על חייהן – בלי לדעת שהן מזמן כבר מתו. מה היא מטרת העדות ומה הוא פשרה בעולם בו יכולו השמיים והארץ וכל צבאם, וכולם יודעים את זה. קראו בספר וגלו מדוע אתם זקוקים באופן כה נואש לספר את עצמכם לאחרים, ואיך שורש הנואשות הזו קשורה לתחושת ההחמצה הקבועה שמלווה אתכם מאז ומעולם. ספויילר – עד שתסיימו לקרוא את הספר תחושת ההחמצה תיעלם כלא הייתה. ברוכים הבאים לשארית חייכם. ברוכים הבאים לגן עדן.
אני נמצא במסע מתמיד של חיפוש אחר משמעות, תוך כדי שאני מסתכל על החיים דרך עדשת הפילוסופיה, המדע, הספרות והדת. התוכן שלי מתאר את התפיסה שלי כמערכת של מערכות, שכל אחת מתקיימת באמצעות תקשורת והעברת מסרים. אני מבין שהחיים הם מעגל של יחסי גומלין, שבו כל פעולה יוצרת שרשרת תגובות. הסיפורים הקצרים שאני כותב, מוקדשים לחיפוש אחר העצמי במציאות אבסורדית, כשהם מספרים על אנשים שמנסים למצוא את עצמם ומשמעות לחייהם. בעזרת הספר "הנחמה שמעבר לאבסורד", אני מציע דרך לקבלה והבנה של החיים, תוך שאני מחבר בין העצמי לבין הסביבה המורכבת שבה אנו חיים. הפעם אני דן בשאלת הצדיק התמים.