זמנכם עבר: קומדיה על תרבות פרוגרסיבית שקורסת לתוך עצמה

באחת הסצנות המעניינות של הסרט, בעיצומה של אסיפת הורים, אחד האבות האחרים מסרב להכיר בעצמו כאדם לבן וזועק בגאווה את תוצאות הבדיקה הגנטית שלו. "אני 3% סרילנקי!", הוא מוחה בתוקף. אז נכון, יוצרי הסרט בחרו להציג את בני דור ה – Y כאלו המתחכשים לעצמם ולזהותם, ובעצם כאלו שמובילים את הקו הפרוגרסיבי שמקריס את התרבות המערבית לתוך עצמה - אבל האמת היא שהאמירה של הסרט הזה היא הרבה מעבר למאבק בין דורי. זה מאבק בין חיים למוות.
זמנכם עבר - נטפליקס

למי זה מתאים: לישראלים שלא מבינים מאיפה באו לנו הפרוגרסיביים הדפוקים בראש האלה מארה"ב.

לאיזה מצב צבירה לצפות: כשבא לכם לצחוק על טמטום וצביעות מוסרית וכשאתם רוצים להכיר מקרוב את האויב הגדול הבא של העם היהודי.

ממה להיזהר: מהניסיונות הכושלים של היוצרים להצדיק את הכנסיה הפרוגרסיבית של ארה"ב.

ציון כללי: 4.6 כוכבים מתוך 5.

הביצ'יות הפרוגרסיבית אכולת האשמה

בתור ישראלי – יהודי שחי בישראל פוסט 10/7, הסרט החביב "זמנכם עבר" עזר לי לראות את ההתבוששות המטרידה של התרבות האמריקנית הפריבילגית שלא מוכנה לקבל את גורלה האכזר כשליטה הבלתי המעורערת של העולם. קרן מור הייתה אומרת זה – "אוי יוי יוי… יש לי הכל ואני שונאת את עצמי בגלל זה…" הניסיון התמים של יוצרי הסרט להתמקד בפן הבין – דורי הוא, כשלעצמו, ניסיון "בומרי" על פי הסטנדרטים של "זמנכם עבר".

כל אחת ממנהלות מכללות היוקרה של ארה"ב יכולה לגלם את דמות המנהלת

הביצ'יות הפרוגרסיבית, שאת עזות רוחה גילינו במגוון התגובות / אי התגובות של ארגוני זכויות האדם שמוקמים ונשלטים על ידי בעלי עניין אמריקאים ובני בריתם במערב, מוצגת בסרט בדמותה של מנהלת בית הספר הפרטי בו נמצאים ילדיהם של שלושת גיבורי הסרט. יוצרי הסרט אולי חשבו שהם מקצינים את דמותה של המנהלת הביצ'ית, אבל אני מבטיח לך שאם אני מלהק במקום השחקנית ששיחקה אותה את אחת משלוש מנהלות מוסדות האקדמיה המובילות בארה"ב, שנחשפו בערוותן הצבועה בשימוע המביש בקונגרס, אף אחד לא היה מתלונן על חוסר אמינות.

אהדה עצמית פרוגרסיבית עוברת דרך כניעה וביטול עצמי

אין פה שום עניין בין – דורי. המאבק של שלושה גברים בני – 50, שרידים אחרונים בעולם ההורות המערבית המתחדשת שמקדשת את החירות הילדית גם במחיר של פגיעה בזולת, הוא מאבק חסר משמעות. אף אחד לא רוצה לשמוע מה יש לשלושה גברים פריבלגיים להגיד בשום נושא שבעולם. למה? כי מעצם היותם גברים שמקבלים את זהותם הגברית ואפילו (השם ישמור) מחבבים את עצמם – הם מסומנים כאויב הציבור מספר 1.

אהדה עצמית בעולם הפרוגרסיבי של "זמנכם עבר" יכולה לסוב אך ורק סביב הלקאה עצמית. אדם נחשב בעיני החברה רק אם הוא נכנע ומבטל את עצמו, שזו בעצם תחפושת מאוד מתוחכמת ומאוד לא אמינה של אותה נצרות ישנה ורעה שמפיצה את רעל המוות בעולם, אמונה שאומרת שהחיים עצמם לא שווים שום דבר ושהדרך לחיות אותם חייבת לעבור דרך ביטול עצמי והכאה על חטא.

חלק מייצוגי תעמולת הכנסיה הפרוגריסבית – נוצרית בסרט

באחת הסצנות המעניינות של הסרט, בעיצומה של אסיפת הורים, אחד האבות האחרים מסרב להכיר בעצמו כאדם לבן וזועק בגאווה את תוצאות הבדיקה הגנטית שלו. "אני 3% סרילנקי!", הוא מוחה בתוקף. אז נכון, יוצרי הסרט בחרו להציג את בני דור ה – Y כאלו המתחכשים לעצמם ולזהותם, ובעצם כאלו שמובילים את הקו הפרוגרסיבי שמקריס את התרבות המערבית לתוך עצמה. אבל מי שמובילים את הקריסה הזו הם אותם מנהלים עזי רוח וחמורי סבר, כמרי הכניסה הפרוגרסיבית שמתחפשים לאנשי העולם הגדול מאחורי הרבה מאוד ספרים שאף אחד חוץ מהם לא קרא. נחשים צמאי דם שרוצים להרוג את העולם ולהתאבד, רק כי אף אחד, אף פעם, לא באמת אהב אותם.

צפייה מהנה.

אם אהבת את ההמלצה ואם יש לך חיבה לרומנים פסיכולוגיים עמוקים, לחיצה על התמונה הבאה תעשה לך את היום >>

הנחמה שעבר לאבסורד - רומן פסיכולוגי

 

לעוד המלצות צפייה בנטפליקס >>

ארז פולק

ארז פולק

תסריטאי ומחזאי, בוגר מצטיין של מסלול תסריטאות של בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה - סם שפיגל. יצירותיו עוסקות בשאלת הזהות של האדם בתוך החברה וביחסי הגומלין שבין הפרט כמערכת שפועלת בתוך מערכת של מערכות לבין המערכות האנושיות השונות כמו - בתי חולים, צבא, משטרה, זוגיות, משפחה ועוד. המחזה 'המשחק' עלה במסגרת פסטיבל 'תאטרון קצר' של צוותא והוא זמין לצפייה ביוטיוב. בקרוב יראה אור ספרו הראשון - 'הנחמה שמעבר לאבסורד'.

מעניין? רוצה לקרוא עוד?

לחבר בין הרצון האישי לחמדנות בדרך לחיי הרמוניה

בשיחה זו עסקנו במורכבות חיי הכתיבה ובאתגרי האיזון בין היצירה האישית לחיים האישיים והמשפחתיים. דנו בצורך לטפח אהבה למעשי ידינו מבלי לגלוש לסגידה, בחשיבות ההקשבה וההרפיה, ובשאיפה להרמוניה בין הגוף, הנפש והרוח. מתוך הרעיונות הללו, גיבשנו תפילות בוקר ולילה ייחודיות לבעלי מלאכת הכתב – הורים ובני זוג העוסקים בכתיבה – שמטרתן לחזק את תחושת ההרמוניה בשלושת העולמות, ולהזכיר שהיצירה והחיים עצמם שזורים זה בזה בדרך שמבקשת איזון ושקט פנימי.

סדרות מומלצות בנטפליקס

כאוס: פרשנות צפייה תאולוגית קיומית

אום פלסטין אל חג'אזי מקדישה את חייה לסיוע הומניטרי לאנשים מוכי גורל. היא לא מאשימה את בני עמה ולא את בני עמי בצרות שבאות עליה, עיניה פקוחות ויראת שמיים מרחפת מעל ראשה. הפחד משתק, אך היא יכולה לו. היא חיה את חייה כמחאה כנגד המציאות, מחאה כנגד האלים. היא צועדת במסלול שנקבע מראש עבור אנשים מסוגה, מסלול ההתנקשות.

כאוס: פרק 1

למי זה מתאים: לך. באיזה מצב צבירה לצפות: יהיה אשר יהיה. ממה להיזהר: מהפחד עצמו. ציון כללי: 4 מתוך

בואו נדבר על ציוניזם

אדם נמדד במבחן התוצאה. התוצאה נקבעת על ידי סיבה ונסיבה. לסיבה ונסיבה אחת יכולות להיות

רוצה שהתוכן שלך ייצר המרות?

אני כאן כדי שהתוכן שלך יעבוד בשבילך

small_c_popup.png

Let's have a chat

Learn how we helped 100 top brands gain success.