יש לך עסק עם שאיפות גדולות, אבל כדי להגשים את השאיפות האלה צריך לחשוף אותו לקהל היעד והדרך לעשות את זה היא דרך קידום אורגני בגוגל. כדי לקדם את האתר צריך לכתוב תוכן איכותי שנותן למשתמשים אופציות נוספות ולא עוד מאותו דבר. אז איך מזהים הזדמנויות ואיך אפשר 'להשתחל' עם תוכן חדש, מקורי ורלוונטי למקומות הראשונים בגוגל?
1. אפשר להגיע למקומות ראשונים בגוגל גם בלי מילת מפתח אחת
אם תכתבו בגוגל את הביטוי 'איך לכתוב מחזה' תמצאו את האתר שלי במקומות הראשונים (נכון ל – 31.10.22 הוא במקום השני בגוגל). למה דווקא האתר שלי? מה שהעמוד שלי מספק לקורא זה מידע, אבל לא רק מידע אלא מידע עם דוגמאות ויזואליות (וידאו של ההצגה ותמונות של המחזה הכתוב).
מה שעשיתי לפני שהעלתי את העמוד שמדבר על איך לכתוב מחזה לאתר שלי פשוט בדקתי את השטח. ידעתי אילו חומרים יש לי ביד וראיתי לפי סוג החיפושים ולפי העדיפות שגוגל נותן לתוצאות – מה שחסר לאנשים אלה דוגמאות ספציפיות. יחד עם זאת, מה שמעניין בעמוד הזה, זה שכמעט ואין בו תוכן כתוב, מה גם שאין בו כלל את הביטוי – 'איך לכתוב מחזה', ויחד עם זאת גוגל זיהה רלוונטיות גבוהה של התוכן שלי לצרכי המשתמשים ולכן הוא מציג את התוצאה הזו במקומות גבוהים באופן עקבי.
2. המטרה העיקרית של התוכן היא לייצר אפשרויות נוספות למשתמש
אז אם נמשיך עם הדוגמא הקודמת, תוכלו לראות שאמנם בתוכן הפנימי של העמוד אין את הביטוי המבוקש, אבל בהחלט שילבתי אותו בכותרת ה – META של העמוד. האם גוגל לא היה מדרג את האתר שלי במיקום גבוה אם לא הייתי עושה את זה? קשה לי להאמין, שהרי האלגוריתם של גוגל הגיע למצב בו הוא מסוגל לזהות רלוונטיות ולשנות את תגיות ה – META שהצעת בהתאם לצרכיו (ואני מדגיש, אנחנו בסך הכל מציעים תגיות מטא כשאנחנו כותבים אותם במערכת ניהול האתר שלנו).
אם לא הייתי משלב את הביטוי 'איך לכתוב מחזה' בתגיות המטא אז ככל הנראה גוגל היה משנה את התגיות ומציג את הכותרת הזו על אפי ועל חמתי. בסופו של דבר התוכן שלי מייצר אפשרות נוספת שלא קיימת בצורה הזו עבור הגולש, כך שבין אם הודעתי על כך לגוגל ובין אם לא – הוא כבר יידע להציג את העמוד שלי למי שהתוכן הזה רלוונטי עבורו.
3. הכי חשוב זה לשלב את הביטויים בכותרות
אני לא אומר שהכי חשוב זה – לשלב ביטויים, אבל אני גם לא אומר שצריך להימנע מלשלב אותם, ממש לא. צריך לכתוב את מה שאנחנו רוצים לכתוב בצורה טבעית וזורמת, והמקומות הנכונים לשלב בהם את מילות המפתח יהיו בדרך כלל הכותרות הפנימיות. אתן דוגמא נוספת מעמוד מהאתר שלי שנמצא במקומות גבוהים מאוד בביטוי תחרותי מאוד: סדרות מומלצות בנטפליקס (9900 חיפושים בממוצע בחודש). נכון ל – 31.10.22 העמוד שלי ממוקם במקום השלישי בגוגל:
אז מה סוד הקסם? האמת שאים פה סוד, גדול, פשוט הצגתי לגוגל רלוונטיות וסוג תוצאה חדש (המלצות של תסריטאי, זה לא היה קיים לפני), ואת המילים: 'סדרות' ו – 'נטפליקס' שילבתי בכותרות הפנימיות של עמוד הקטגורייה, זה הכל:
רוצה לקדם את האתר שלך בעזרת תוכן איכותי ולהביא אותו למקומות הראשונים בגוגל? אני כאן כדי לעזור לך לבנות אסטרטגייה נכונה לאתר שלך ולמצוא את הדרך הנכונה לחשוף את האתר שלך לכמה שיותר אנשים. אשמח לדבר >>