נקודת מפנה: קונספירציית מלחמה שעושה את העבודה

לא הרבה זוכרים, אבל תיאוריות הקונספירציה הגלובליות לא התחילו בתקופת הקורונה. מי שמעמיק בנושא הקונספירציה העולמית, יכול להגיע בקלות לבונים החופשיים ומשם לתיאוריות נאציות רדיקליות שמאשימות את היהודים בכל זוועות העולם. 'נקודת מפנה' של נטפליקס מזכירה לנו איך אפשר לקחת רצת אירועים היסטוריים וליצור סביבם נרטיב קונספירטיבי שבהחלט יכול לשכנע אתכם שיש משהו במה שהם אומרים.
נקודת מפנה - נטפליקס

למי זה מתאים: לכל מי שמחייך בכל פעם שמישהו אומר לידו את המילים 'גרון עמוק'.

באיזה מצב צבירה לצפות: אפשר להתעסק בטלפון תוך כדי ולחזור לתוך הסיפור הריטואלי מתי שרוצים.

ממה להיזהר: מלפתח יותר מדי ציפיות בנוגע לגיוליים חדשים ומסעירים, במיוחד למי שראה כבר יצירה או שתיים שמדברת על 9/11.

ציון כולל: 4.4 מתוך 5.

למה כדאי לצפות – בגלל הטראומה

בתור יוצר ישראלי – יהודי, שסוחב על הגב שלו, כמו רוב האנשים שאני מכיר, טראומות לאומיות בלי סוף, תמיד מעניין אותי לחזור לטראומה הגדולה ביותר בתולדות המעצמה הגדולה בעידן המודרני. 'נקודת מפנה' לא מתביישת להפשיל את מכנסיי הטראומות האמריקאיות לדורותיהן, ולהראות מדוע 9/11 היא הטראומה הגדולה ביותר בתולדות ארה"ב, אם לא בתולדות האנושות בכלל. 

אז מה עושה המעצמה הגדולה בעולם אחרי הטראומה הגדולה (הנצפית) ביותר בתולדותיה? כמו כל גיבור הוליוודי קלאסי – יוצאת לפעולה. הבעיה, כמו שהסדרה מראה יפה מאוד, היא שהחיים הם לא סיפור הוליוודי, וארה"ב היא לא רמבו. רחוק מזה.

מילה על העלילה – התנעה איטית והמשך סוחף

'נקודת מפנה' מנסה לעשות משהו מאתגר, אולי מאתגר מדי עבור סדרה דוקומנטרית אחת. היא מנסה לעסוק בשני נושאים במקביל – בפיגועי 9/11, ובתגובה של החברה ושל הפוליטיקאים האמריקאיים למתקפה והחיפוש אחרי אשמים ואחרי נקמה.

הבעיה היא שהסדרה מנסה להרחיב ולתת מקום לשני הנושאים הגדולים מאוד הללו, מה שיוצר התחלה קצת מסורבלת, כזו שמדברת בשתי שפות אומנותיות. 

מה הכוונה? תנסו לחשוב שביום הזיכרון לחללי צה"ל, הייתם רואים סרט שהיה מכניס אתכם לתוך האובדן האינטימי של כמה משפחות ישראליות בתחילת שנות השמונים בעקבות ירי רקטות מלבנון.

תחשבו על החדר הורים שמדברים על הילד ששיחק בחצר ונהרג בעקבות פגיעת רסיס, על אישה שמספרת על בעלה שנהרג כשעמד בעמדת שמירה על גבול לבנון מבלי שהוכרז מצב מלחמה, ועל עוד שניים – שלושה סיפורים קורעי לב דומים שמכניסים אותכם למצב שירי חוה אלברשטיין ויהודה פוליקר. יש? 

עכשיו תחשבו על מעבר חד, עוד באותו פרק, שלוקח אתכם לתגובה של בגין ומשה דיין, לכניסה ללבנון, ולהסלמה שאריק שרון ורפול הביאו, עם כל ה – 40 קילומטר וההפגנות שהיו בארץ שקראו להוציא את החיילים מלבנון. אז זה בערך מה שקורה בסדרה.

דעה אישית – חילופי תפקידים מרתקים

אני צפיתי בסדרה בזמן שהייתי בבידוד, חולה בקורונה, בקושי מצליח להחזיק את עצמי ער, ובכל זאת הסדרה הצליחה להשאיר אותי במתח ולסיים אותה תוך ארבעה ימים.

זה לא שלא ידעתי שג'ורג' בוש הכניס את ארה"ב לסחרור לא מובן עם עיראק, בלי שהיה לסדאם חוסיין קשר לפיגועים בניו יורק ובוושינגטון, וזה לא שלא ידעתי שקולין פאוול שיקר לעיתונאים בפנים כשהוא אמר שיש לו מידע מדויק שמעיד שבעיראק יש נשק להשמדה המונית, אבל דווקא הסיפור האפגאני מחזיק את הסדרה והופך אותה ליצירה רלוונטית ל – 2021.

אחרי היציאה הסופית של ארה"ב מאפגניסטן, מעניין לראות איזה תהליך עברה המדינה מאז שארה"ב החליטה לצאת למלחמה ולפלוש מדינה, ועד לרגע בו היא החליטה, כמו בכל מלחמה בה ארה"ב השתתפה מאז ומעולם, לצאת.

אלא שהפעם זו לא גרמניה הגדולה שזכתה לתוכנית מרשל לשיקום מלא, זו מדינה קטנה ומוסלמית בקצה העולם, מדינה שלא באמת מעניינת את העולם המערבי, מדינה שסבלה מפיגועי הטרור של – 9/11, יותר מכל מדינה אחרת בעולם. 

אז מי התוקף ומי הקורבן? שווה לצפות בסדרה ולקבל פרספקטיבה חדשה לעימות הצבאי בין ארה"ב לעם האפגני ב – 19 השנים האחרונות.

 

אם אהבת את ההמלצה ואם יש לך חיבה לרומנים פסיכולוגיים עמוקים, לחיצה על התמונה הבאה תעשה לך את היום >>

הנחמה שעבר לאבסורד - רומן פסיכולוגי

 

לעוד סדרות מומלצות בנטפליקס>>

ארז פולק

ארז פולק

תסריטאי ומחזאי, בוגר מצטיין של מסלול תסריטאות של בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה - סם שפיגל. יצירותיו עוסקות בשאלת הזהות של האדם בתוך החברה וביחסי הגומלין שבין הפרט כמערכת שפועלת בתוך מערכת של מערכות לבין המערכות האנושיות השונות כמו - בתי חולים, צבא, משטרה, זוגיות, משפחה ועוד. המחזה 'המשחק' עלה במסגרת פסטיבל 'תאטרון קצר' של צוותא והוא זמין לצפייה ביוטיוב. בקרוב יראה אור ספרו הראשון - 'הנחמה שמעבר לאבסורד'.

מעניין? רוצה לקרוא עוד?

התורה כולה פרק 2
סדרות מומלצות בנטפליקס

התורה כולה פרק 2: ביקורת עצמית בתוך החושך הגדול

את פוסט הזה אני יושב לכתוב במדרגות שבין רחוב הנטקה לרחוב האורן בחיפה, בשעה רבע לתשע במוצאי שבת, כשמאות מפגינים עושים את דרכם חזרה ממרכז חורב הביתה. לא הייתי איתם בהפגנה, אני גר קרוב ופשוט רציתי למצוא מקום שקט לכתוב בו את ההמלצה. בבית לא שקט כרגע, והמולת הקרע בעם ישראל מהווה, באופן פרדוקסלי ואולי גם פלאי, מקום שקט ומכיל יותר מאשר הבית.

התורה כולה - פרק 1
אני (את/ה) זה הדבר החשוב בעולם

התורה כולה: סיפורו של משה – פרק 1

"התורה כולה" מנסה להציג את סיפור חייו של משה ואת יציאת מצרים מפרספקטיבות שונות, כולל הזווית האסלאמית המופיעה בקוראן. הסדרה מעלה תובנות מעניינות לגבי תהליך ההתפתחות של משה ונוגעת בנושאים כמו רצון חופשי וזכויות נשים. הסדרה מעוררת מחשבה ומהווה נקודת מבט ייחודית על אחד הסיפורים המשמעותיים ביותר בתנ"ך. בעיקון לא מתאימה לצפייה עם ילדים, אבל אני צופה עם שלי.

סדרות מומלצות בנטפליקס

גם אלוהים צריך לפרוק כמו אדם (סנדלר) SPACEMAN

מאחורי כל אלה עומד צורך תמידי לפרוק, לתור אחר אהבה עצמית חמקמקה. ואם לא אהבה אז לפחות אהדה, ואם לא אהדה אז לפחות סיבולת, ואם לא סיבולת אז לפחות שלא נסבול.

אני (את/ה) זה הדבר החשוב בעולם

שיר השירים אשר לשלמם: החבר'ה הטובים שלא מפספסים הפגנה וישרפו כולם

להורים שלנו לא היה שום דבר. מהאדמה הם בנו את עצמם, קמו מאפר. אנחנו בני שישים עכשיו, שבעים עכשיו, יתומים מאם, יתומים מאב. נתנו לכם חיים טובים ואתם מזלזלים. יושבים אצל פסיכולוגים בספה ומתבכיינים על כן חיבוקים – לא חיבוקים. שם למעלה יושב גנב על כסא מלוכה ועל ראשו כובע להבה. שלחנו יד וקיבלנו כוויה.

ייעוץ-לכותבים

מה צריך לעשות?

בתור עורך תסריט ומנחה סדנאות כתיבה וחדרי כותבים, וכנציג של איגוד התסריטאים, כותבים רבים שואלים אותי שאלות רבות שמסתירות שאלה גדולה אחת: מה צריך לעשות כדי שמה שכתבתי יצליח? אם השאלה הזו מטרידה גם אותך, אז אני מאמין שהגעת למקום הנכון.

אני (את/ה) זה הדבר החשוב בעולם

בואי נקח לנו יום (אני מתגעגע אלייך)

אני רואה שלא טוב לך בימים האחרונים ואני פוחד להאשים את עצמי בזה, אז אני שומר על מרחק. אני שונא את האינטסטינקט המחורבן והמקולל הזה. מה אם לא היינו צריכים לעבוד עכשיו? אם היינו לוקחים לנו יום ושוכבים כל היום, לא עושים כלום – רק שוכבים כל היום?

רוצה שהתוכן שלך ייצר המרות?

אני כאן כדי שהתוכן שלך יעבוד בשבילך

small_c_popup.png

Let's have a chat

Learn how we helped 100 top brands gain success.