מזיז הרים: יש גיבורים ברומניה

הקולנוע הרומני כבר הפך מזמן לשם דבר בעולם, ועכשיו האיכות הנדירה שמייחדת את היצירה הרומנית מגיעה לנטפליקס עם יצירת המופת - מזיז הרים. המלצת צפייה חמה.
מזיז הרים - נטפליקס המלצת צפייה

למי זה מתאים: למי שאהב את Force Major ויצירות נוספות שמעמידות גיבורים במצבים בלתי אפשריים.

באיזה מצב צבירה לצפות: לבד, כשהראש פנוי והנפש מוכנה לכמה מכות כואבות.

ממה להיזהר: אם אני אגלה, אני אהרוס את הצפייה.

ציון כולל: 4.6 מתוך 5.

למה כדאי לצפות?

במילה אחת – נרקיסיזם. ככל שאנחנו נכנסים לתוך נשמתה של המאה ה – 21, נראה שהנרטיב התרבותי – פילוסופי שיוצרים ואנשי רוח ואפילו אנשי מדע בוחרים לעסוק בו יותר מכל, הוא נושא היות האדם יצור נרקיסיסטי.

האם נרקיסיזם מצדיק את הדימוי השלילי שהחברה המערבית הדביקה לו? הסרט 'מזיז הרים', בדומה ליצירות מופת נוספות שעוסקות בנפשו של אדם בצרה, מוכיח שוב שנרקיסיזם זה לא תמיד רע, ובעיקר, שזה הנושא הכי מעניין שיש לאנושות לדבר עליו, לפחות כשמתעסקים בבני האדם עצמם.

מילה על העלילה – אריסטו היה גאה

גבר שעומד להפוך לאבא בפעם השנייה, מאשתו החדשה והצעירה, מקבל בשורה שהבן הגדול שלו, מאשתו הראשונה, נעדר אחרי שיצא לטיול בהרים המושלגים של רומניה בשיא החורף.

האב, שלא היה בקשר הדוק עם הבן שלו עד לאותו רגע, עוזב הכל ויוצא לאתר ולהציל את הבן שלו. בדרך, הוא לא מתבייש להפעיל את האופי הקשה שלו, את דרכי השכנוע המפוקפקות שלו ואת קשריו האישיים, כדי להשיג את המטרה.

דוגמא מעולה לאיך בונים סיפור, מבנה ברור עם גיבור שמניע את העלילה כמו שכתוב בספר. בדיוק לזה התכוון אריסטו שהוא כתב את פואטיקה.

דעה אישית – בית ספר לפעולה דרמטית

חבר טוב ציטט איש חכם שאמר פעם משהו בסגנון הבא: 'יש שלושה דברים שאי אפשר להוריד מהם את המבט – אישה יפה, אש בוערת ובנאדם בזמן פעולה'.

אז מה תפס אותי בסרט ואיך הציטוט התלמודי הזה קשור להמלצת הצפייה הזאת בכלל? פשוט מאוד, לא הצלחתי להוריד מהבנאדם את העיניים מרגע שהסרט התחיל (והוא ממש לא אישה יפה או אש בוערת). 

אני הזדהיתי עם הגיבור מסיבה פשוטה, הוא לא מסוגל לשבת על התחת ולא לעשות כלום, גם כשהוא יודע שהמצב נואש ושאין הרבה סיכוי שהבן שלו ייצא מהסיפור הזה בחיים. 

בדעה האישית שלי, אנחנו, כבני אדם, קובעים את המציאות הפנימית שלנו באמצעות פעולות. דיבור הוא פעולה, הליכה היא פעולה, וגם מניפולציות וקשיחות כלפי העולם הם פעולות שאנחנו עושים כדי לנסות ולשנות את המציאות.

להזיז את ההר זה בערך הדבר היחיד שהאב חדור המטרה לא עושה בסרט, אבל השם בהחלט מצדיק את הסיפור הכללי ואת האווירה של היצירה המרתקת הזו.

איכות התסריט – רמה אירופאית גבוהה

אירוע מחולל משמעותי שנותן לך בעיטה בבטן כבר בתחילת הסרט מבלי לבזבז זמן, ומיד לאחר יציאה למסע חיצוני ופנימי יחד עם גיבור שלא בוחל באמצעים כדי להשיג את המטרה. במילים אחרות, 'מת לחיות' רומני, עם הרבה יותר משמעות ועומק מהמת לחיות המקורי, לפחות לדעתי.

 

אם אהבת את ההמלצה ואם יש לך חיבה לרומנים פסיכולוגיים עמוקים, לחיצה על התמונה הבאה תעשה לך את היום >>

הנחמה שעבר לאבסורד - רומן פסיכולוגי

 

לעוד סדרות מומלצות בנטפליקס>>

ארז פולק

ארז פולק

תסריטאי ומחזאי, בוגר מצטיין של מסלול תסריטאות של בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה - סם שפיגל. יצירותיו עוסקות בשאלת הזהות של האדם בתוך החברה וביחסי הגומלין שבין הפרט כמערכת שפועלת בתוך מערכת של מערכות לבין המערכות האנושיות השונות כמו - בתי חולים, צבא, משטרה, זוגיות, משפחה ועוד. המחזה 'המשחק' עלה במסגרת פסטיבל 'תאטרון קצר' של צוותא והוא זמין לצפייה ביוטיוב. בקרוב יראה אור ספרו הראשון - 'הנחמה שמעבר לאבסורד'.

מעניין? רוצה לקרוא עוד?

התורה כולה פרק 2
סדרות מומלצות בנטפליקס

התורה כולה פרק 2: ביקורת עצמית בתוך החושך הגדול

את פוסט הזה אני יושב לכתוב במדרגות שבין רחוב הנטקה לרחוב האורן בחיפה, בשעה רבע לתשע במוצאי שבת, כשמאות מפגינים עושים את דרכם חזרה ממרכז חורב הביתה. לא הייתי איתם בהפגנה, אני גר קרוב ופשוט רציתי למצוא מקום שקט לכתוב בו את ההמלצה. בבית לא שקט כרגע, והמולת הקרע בעם ישראל מהווה, באופן פרדוקסלי ואולי גם פלאי, מקום שקט ומכיל יותר מאשר הבית.

התורה כולה - פרק 1
אני (את/ה) זה הדבר החשוב בעולם

התורה כולה: סיפורו של משה – פרק 1

"התורה כולה" מנסה להציג את סיפור חייו של משה ואת יציאת מצרים מפרספקטיבות שונות, כולל הזווית האסלאמית המופיעה בקוראן. הסדרה מעלה תובנות מעניינות לגבי תהליך ההתפתחות של משה ונוגעת בנושאים כמו רצון חופשי וזכויות נשים. הסדרה מעוררת מחשבה ומהווה נקודת מבט ייחודית על אחד הסיפורים המשמעותיים ביותר בתנ"ך. בעיקון לא מתאימה לצפייה עם ילדים, אבל אני צופה עם שלי.

סדרות מומלצות בנטפליקס

גם אלוהים צריך לפרוק כמו אדם (סנדלר) SPACEMAN

מאחורי כל אלה עומד צורך תמידי לפרוק, לתור אחר אהבה עצמית חמקמקה. ואם לא אהבה אז לפחות אהדה, ואם לא אהדה אז לפחות סיבולת, ואם לא סיבולת אז לפחות שלא נסבול.

אני (את/ה) זה הדבר החשוב בעולם

שיר השירים אשר לשלמם: החבר'ה הטובים שלא מפספסים הפגנה וישרפו כולם

להורים שלנו לא היה שום דבר. מהאדמה הם בנו את עצמם, קמו מאפר. אנחנו בני שישים עכשיו, שבעים עכשיו, יתומים מאם, יתומים מאב. נתנו לכם חיים טובים ואתם מזלזלים. יושבים אצל פסיכולוגים בספה ומתבכיינים על כן חיבוקים – לא חיבוקים. שם למעלה יושב גנב על כסא מלוכה ועל ראשו כובע להבה. שלחנו יד וקיבלנו כוויה.

ייעוץ-לכותבים

מה צריך לעשות?

בתור עורך תסריט ומנחה סדנאות כתיבה וחדרי כותבים, וכנציג של איגוד התסריטאים, כותבים רבים שואלים אותי שאלות רבות שמסתירות שאלה גדולה אחת: מה צריך לעשות כדי שמה שכתבתי יצליח? אם השאלה הזו מטרידה גם אותך, אז אני מאמין שהגעת למקום הנכון.

אני (את/ה) זה הדבר החשוב בעולם

בואי נקח לנו יום (אני מתגעגע אלייך)

אני רואה שלא טוב לך בימים האחרונים ואני פוחד להאשים את עצמי בזה, אז אני שומר על מרחק. אני שונא את האינטסטינקט המחורבן והמקולל הזה. מה אם לא היינו צריכים לעבוד עכשיו? אם היינו לוקחים לנו יום ושוכבים כל היום, לא עושים כלום – רק שוכבים כל היום?

רוצה שהתוכן שלך ייצר המרות?

אני כאן כדי שהתוכן שלך יעבוד בשבילך

small_c_popup.png

Let's have a chat

Learn how we helped 100 top brands gain success.