רחובות הפשע של מרסיי – סרט אחד יותר מדי

אני אסכם את השערוריה מאחורי הסרט במשפט אחד, לפני שאני אנתח את הסרט עצמו: השמאל בצרפת חושב שהסרט מציג את המצב בצורה פשטנית מדי, הימין בצרפת חושב שכך בדיוק נראית המציאות. ומה לגבי הסרט עצמו? יכול היה להיות יופי של סדרה, במקום זה יצא ליוצרים שני סרטים בתוך סרט אחד/
רחובות הפשע של מרסיי - נטפליקס

שני סרטים בסרט אחד

אני אתחיל בזה שהשעה הראשונה של הסרט הייתה מרתקת. נכנסתי לעולם השלישי של רחובות מארסיי, פגשתי בלשים וכנופיות ואת היחסים המורכבים, שלא לומר חוסר האונים של השוטרים הצרפתיים, שאינם יכולים למלא את העבודה שלהם כי אסור להם להיכנס לשיכונים המסוכנים של העיר. 

יש סיפור מעניין, יש חברות בין שלושה שוטרים, יש שוטר שעומד להפוך לאבא, שוטר מבוגר שאין לו כלום בחיים חוץ מהמשטרה ושוטר שמרשה לעצמו לעשן ג'וינטים כי למה לא בעצם?

הבעיה מתחילה כשהסרט נגמר באמצע הסרט ואז מתחיל סרט חדש.

החלק השני לא מצליח להמריא

אני לא חושב שהנתון הזה צריך לגרום לך שלא לראות את הסרט. גם בחלק הזה, בו העלילה הראשית כביכול נגרמת ומתחילה פתאום עלילה חדשה וקצת תלושה מהסרט עצמו, יש הרבה רגעים קולנועיים יפים, יש עניין והחיבור לדמויות הראשיות בסרט עדיין קיים. אבל לא כמו מקודם.

יכלה להיות אחלה של סדרה

המהירות בה החלק השני של הסרט מגיע למיצוי, במיוחד אחרי שהחלק הראשון הוא כל כך מפורט וכל כך מכניס אותך לתוך העולם התחתון של מרסיי, פוגעת בחווית הצפייה בו. 

זה מעניין לצפות ביחסים המורכבים בין בלש לבין מישהי שהיא גם המקור המודיעיני שלו, אבל גם כנראה הרבה יותר מזה, זה תמיד מעניין לראות איך שוטר מבוגר שמאוהב בעבודה שלו רואה את מפעל החיים שלו מתרסק לו מול הפנים, בזמן שהממונים שלו לא נותנים לו לפרוק כל עול ולהשתולל על העבריינים שהורסים לו את הרחובות, גם הסיפור השלישי והקצת נדוש, על שוטר שהופך לאבא, מעניין בסך הכל.

הבעיה היא שפתאום, באמצע הסרט, העלילות האלה נגרמות ואז מתחילה עלילה חדשה ולא מפותחת, בה השוטרים מנסים לחלץ את עצמם מצרה אליה הם נקלעו עוד בתחילת הסרט.

במילים של תסריטאי, האירוע המחולל שמניע את העלילה מגיע מאוחר מדי, מה שגורם לאירוע להשפיע על העלילה עצמה מאוחר מדי, מה שגורם לסרט להיגמר עוד לפני שהוא התחיל.

זה קורה לפעמים עם סרטים שמבוססים על סיפורים אמיתיים, אבל היה אפשר למנוע את זה בקלות, אילו רק נטפליקס היו מזהים את הפוטנציאל בזמן ומכוונים את היוצרים ליצור מהסיפור הזה סדרה ולא שני סרטים, שמנסים לדחוס שתי עונות של סדרה אחת לתוך 90 דקות.

 

אם אהבת את ההמלצה ואם יש לך חיבה לרומנים פסיכולוגיים עמוקים, לחיצה על התמונה הבאה תעשה לך את היום >>

הנחמה שעבר לאבסורד - רומן פסיכולוגי

 

להמלצות צפייה נוספות>>

ארז פולק

ארז פולק

תסריטאי ומחזאי, בוגר מצטיין של מסלול תסריטאות של בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה - סם שפיגל. יצירותיו עוסקות בשאלת הזהות של האדם בתוך החברה וביחסי הגומלין שבין הפרט כמערכת שפועלת בתוך מערכת של מערכות לבין המערכות האנושיות השונות כמו - בתי חולים, צבא, משטרה, זוגיות, משפחה ועוד. המחזה 'המשחק' עלה במסגרת פסטיבל 'תאטרון קצר' של צוותא והוא זמין לצפייה ביוטיוב. בקרוב יראה אור ספרו הראשון - 'הנחמה שמעבר לאבסורד'.

מעניין? רוצה לקרוא עוד?

התורה כולה פרק 2
סדרות מומלצות בנטפליקס

התורה כולה פרק 2: ביקורת עצמית בתוך החושך הגדול

את פוסט הזה אני יושב לכתוב במדרגות שבין רחוב הנטקה לרחוב האורן בחיפה, בשעה רבע לתשע במוצאי שבת, כשמאות מפגינים עושים את דרכם חזרה ממרכז חורב הביתה. לא הייתי איתם בהפגנה, אני גר קרוב ופשוט רציתי למצוא מקום שקט לכתוב בו את ההמלצה. בבית לא שקט כרגע, והמולת הקרע בעם ישראל מהווה, באופן פרדוקסלי ואולי גם פלאי, מקום שקט ומכיל יותר מאשר הבית.

התורה כולה - פרק 1
אני (את/ה) זה הדבר החשוב בעולם

התורה כולה: סיפורו של משה – פרק 1

"התורה כולה" מנסה להציג את סיפור חייו של משה ואת יציאת מצרים מפרספקטיבות שונות, כולל הזווית האסלאמית המופיעה בקוראן. הסדרה מעלה תובנות מעניינות לגבי תהליך ההתפתחות של משה ונוגעת בנושאים כמו רצון חופשי וזכויות נשים. הסדרה מעוררת מחשבה ומהווה נקודת מבט ייחודית על אחד הסיפורים המשמעותיים ביותר בתנ"ך. בעיקון לא מתאימה לצפייה עם ילדים, אבל אני צופה עם שלי.

סדרות מומלצות בנטפליקס

גם אלוהים צריך לפרוק כמו אדם (סנדלר) SPACEMAN

מאחורי כל אלה עומד צורך תמידי לפרוק, לתור אחר אהבה עצמית חמקמקה. ואם לא אהבה אז לפחות אהדה, ואם לא אהדה אז לפחות סיבולת, ואם לא סיבולת אז לפחות שלא נסבול.

אני (את/ה) זה הדבר החשוב בעולם

שיר השירים אשר לשלמם: החבר'ה הטובים שלא מפספסים הפגנה וישרפו כולם

להורים שלנו לא היה שום דבר. מהאדמה הם בנו את עצמם, קמו מאפר. אנחנו בני שישים עכשיו, שבעים עכשיו, יתומים מאם, יתומים מאב. נתנו לכם חיים טובים ואתם מזלזלים. יושבים אצל פסיכולוגים בספה ומתבכיינים על כן חיבוקים – לא חיבוקים. שם למעלה יושב גנב על כסא מלוכה ועל ראשו כובע להבה. שלחנו יד וקיבלנו כוויה.

ייעוץ-לכותבים

מה צריך לעשות?

בתור עורך תסריט ומנחה סדנאות כתיבה וחדרי כותבים, וכנציג של איגוד התסריטאים, כותבים רבים שואלים אותי שאלות רבות שמסתירות שאלה גדולה אחת: מה צריך לעשות כדי שמה שכתבתי יצליח? אם השאלה הזו מטרידה גם אותך, אז אני מאמין שהגעת למקום הנכון.

אני (את/ה) זה הדבר החשוב בעולם

בואי נקח לנו יום (אני מתגעגע אלייך)

אני רואה שלא טוב לך בימים האחרונים ואני פוחד להאשים את עצמי בזה, אז אני שומר על מרחק. אני שונא את האינטסטינקט המחורבן והמקולל הזה. מה אם לא היינו צריכים לעבוד עכשיו? אם היינו לוקחים לנו יום ושוכבים כל היום, לא עושים כלום – רק שוכבים כל היום?

רוצה שהתוכן שלך ייצר המרות?

אני כאן כדי שהתוכן שלך יעבוד בשבילך

small_c_popup.png

Let's have a chat

Learn how we helped 100 top brands gain success.