איך לבחור כותב תוכן לחברות וארגונים?

כתיבת תוכן

חבר שלי, שהוא מנכ"ל של אחת מחברות הקידום המובילות בארץ, מדבר איתי מדי פעם על הדרישה של הלקוחות שלו לתוכן איכותי במחיר של 'תוכן SEO' (מטבע לשון בעולמות השיווק שמתחייסת לתוכן זול ולא איכותי שכל המטרה שלו היא כמות בלי שום דגש על איכות).

דיברנו על זה יש המון דרישה לתוכן, (כשאני אומר הרבה אני מתכוון לכל אתר אינטרנט שהבעלים שלו החליט להגיע הזמן לחשוף אותו לעולם. בניית אתרי אינטרנט היא חובה לכל מי שרוצה נוכחות דיגיטלית, אבל אתר בלי תוכן לא באמת קיים, ולא משנה כמה קישורים יחברו לו או כמה תמונות יעלו בו) ושהלקוחות, ובעיקר הלקוחות הפרטיים, הולכים כאן קצת לאיבוד. חבר שלי עובד עם כותב תוכן שגובה ממנו 15 אגורות למילה, החבר גובה עוד 10 אגורות למילה מהלקוח על התיווך ועל ניהול התוכן באתר, כך שהלקוח משלם בסופו של דבר 25 אגורות למילה. נעשה חישוב מהיר: מעמוד תוכן של 1000 מילים כותב התוכן שעובד עם חבר שלי מרוויח 250 ש"ח. 

כמה מאמרים כאלה הוא כותב ביום? הרבה, בין ארבעה לחמישה מאמרים. וזה לא כי מדובר בכותב תוכן גרידי, אלא כי מדובר באתרים קטנים שצריכים 'בוסט' ראשוני של תוכן לאתר בזמן מאוד מצומצם כדי שהם יוכלו להתחרות באתרים של חברות וארגונים גדולים. זה הסיכוי היחיד שיש להם. אז האם כותב תוכן כזה יתאים לכתיבת תוכן לאתר של ארגונים וחברות? התשובה היא בדרך כלל – לא. אני אומר את זה מתוך ניסיון של לקוחות שאיתם אני עובד. 

אני אתן דוגמא מהזמן האחרון. מנהלת שיווק של חברת ריצוף גדולה פנתה אליי כדי שאני אכתוב תוכן לאתר של החברה. היא קיבלה ממני הצעת מחיר שנראתה לה גבוהה מדי והחליטה לפנות לכותב תוכן זול יותר. אחרי ניסיון היא חזרה אליי ואישרה את הצעת המחיר שלי בכפוף לטקסט ניסיון – שהיה מוצלח מאוד מבחינתה. אחרי שעבדנו יחד תקופה שאלתי אותה למה היא חזרה אליי והיא ענתה לי בכנות שהחברה ניסתה לחסוך ושהם לא חשבו לעומק על איכות התוכן. היא סיפרה לי שהעבודה מול כותב התוכן שאותו הם ניסו הייתה מתסכלת מאוד, שהוא שלח טקסט מכאני שנראה כמו שיעתוק לא מאוד מוצלח של כל טקסט אחר שנמצא בעמוד הראשון ביחס לנושא שעליו היא ביקשה ממנו לכתוב.

אני מודע ליתרונות וגם למגבלות שלי, אני אוהב מאוד להעמיק בתוכן ואני לא מכונת כתיבה. את הסטאז' שלי בתוך מכונת ירייה של תוכן בינוני סיימתי לפני כמה שנים טובות כשהחלטתי להפסיק להיות כותב תוכן בחברת קידום שדרשה ממני לספק 5000 מילה ביום, ובמקום זה לפתוח עסק ולעבוד עם חברות גדולות שמחפשות כותב תוכן שיספק להן תוכן שיווקי ו/או מקצועי איכותי.

רוצה לדבר על התוכן באתר החברה שלך? אפשר ליצור איתי קשר ואני אשמח לשוחח >>

ארז פולק

ארז פולק

תסריטאי ומחזאי, בוגר מצטיין של מסלול תסריטאות של בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה - סם שפיגל. יצירותיו עוסקות בשאלת הזהות של האדם בתוך החברה וביחסי הגומלין שבין הפרט כמערכת שפועלת בתוך מערכת של מערכות לבין המערכות האנושיות השונות כמו - בתי חולים, צבא, משטרה, זוגיות, משפחה ועוד. המחזה 'המשחק' עלה במסגרת פסטיבל 'תאטרון קצר' של צוותא והוא זמין לצפייה ביוטיוב. בקרוב יראה אור ספרו הראשון - 'הנחמה שמעבר לאבסורד'.

מעניין? רוצה לקרוא עוד?

לחבר בין הרצון האישי לחמדנות בדרך לחיי הרמוניה

בשיחה זו עסקנו במורכבות חיי הכתיבה ובאתגרי האיזון בין היצירה האישית לחיים האישיים והמשפחתיים. דנו בצורך לטפח אהבה למעשי ידינו מבלי לגלוש לסגידה, בחשיבות ההקשבה וההרפיה, ובשאיפה להרמוניה בין הגוף, הנפש והרוח. מתוך הרעיונות הללו, גיבשנו תפילות בוקר ולילה ייחודיות לבעלי מלאכת הכתב – הורים ובני זוג העוסקים בכתיבה – שמטרתן לחזק את תחושת ההרמוניה בשלושת העולמות, ולהזכיר שהיצירה והחיים עצמם שזורים זה בזה בדרך שמבקשת איזון ושקט פנימי.

סדרות מומלצות בנטפליקס

כאוס: פרשנות צפייה תאולוגית קיומית

אום פלסטין אל חג'אזי מקדישה את חייה לסיוע הומניטרי לאנשים מוכי גורל. היא לא מאשימה את בני עמה ולא את בני עמי בצרות שבאות עליה, עיניה פקוחות ויראת שמיים מרחפת מעל ראשה. הפחד משתק, אך היא יכולה לו. היא חיה את חייה כמחאה כנגד המציאות, מחאה כנגד האלים. היא צועדת במסלול שנקבע מראש עבור אנשים מסוגה, מסלול ההתנקשות.

כאוס: פרק 1

למי זה מתאים: לך. באיזה מצב צבירה לצפות: יהיה אשר יהיה. ממה להיזהר: מהפחד עצמו. ציון כללי: 4 מתוך

בואו נדבר על ציוניזם

אדם נמדד במבחן התוצאה. התוצאה נקבעת על ידי סיבה ונסיבה. לסיבה ונסיבה אחת יכולות להיות

רוצה שהתוכן שלך ייצר המרות?

אני כאן כדי שהתוכן שלך יעבוד בשבילך

small_c_popup.png

Let's have a chat

Learn how we helped 100 top brands gain success.