Easy של נטפליקס: קל שחייבים לראות אותה

סדרה מומלצת בנטפליקס - easy

אם אהבת את הקונפליקטים האנושיים שבסדרות כמו מראה שחורה, ו – Love, Death & Robots, ואם יש לך סבלנות לקבל את העומק האנושי (רק בלי כל הגאדג'טים והאפקטים), Easy של נטפליקס זה הבינג' הבא שלך.

למה זה שווה בארבע מילים: מלא סקס ועדיין עמוק.

לאיזה מצב צבירה זה מתאים: לראות ביחד ולהיות עם האצבע על השלט להפסקות ויכוחים.

ממה להיזהר: יש שני פרקים ששוברים את הקונספט בצורה לא קוּלית בכלל.

ציון – 4.5 כוכבים (מתוך 5)

אל תחכו שנטפליקס יעלו אליכם את הסדרה ממרתפי – 2017

הטרגדיה שבאלגוריתם של נטפליקס היא שבאופן בסיסי הוא מתייחס אל הצופים כאל אנשי מערות. Give me more of the same, only different, זה מה שחשבון הנטפליקס מבין ממך בכל לחיצה. 

שלא תהיינה אי הבנות, באופן כללי אני בעד. סיפור מסוג מסוים או מז'אנר מסוים, עובד עבור אנשים מסוימים יותר משהוא עובד עבור אנשים אחרים. זה נכון עוד מאז שבני האדם ישבו וסיפרו סיפורים סביב מדורות וניסו לעבור עוד יום בלי שחיה גדולה תאכל אותם, ולהצליח לשמור איך שהוא על שפיות.

מספרי הסיפורים ניסו משהו אחד, ראו אם זה עובד ועד כמה זה עובד, והתאימו את עצמם לקהל. הבעיה עם סדרת המופת Easy, היא שאלגוריתם ה – Caveman של נטפליקס לא בדיוק יודע איך לאכול אותה, וחבל, כי הסדרה הזו מפרקת את האופי ואת צורת ההתנהגות האנושית עד לרמת אנשי מערות. אז לפני שאנחנו צוללים לתוך כל אחת מהסיבות שהופכות את Easy ליצירת מופת שאסור לפספס, המלצה חמה, לא לחכות לאלגוריתם אנשי המערות של נטפליקס, ופשוט לחפש 'easy'.

לא חייבים לשכב עם חזיר כדי להבין משהו על עצמנו

למה ובשביל מה אנשים מבטלים את עצמם?

הסיבה הראשונה שגרמה לי להמליץ על Easy היא הרעיון המרכזי העומד בבסיס היצירה, רעיון שאומר – מה אם הדברים הרגילים שאנחנו עושים בשביל עצמנו, דברים יומיומיים שעושים אותנו מאושרים, גורמים לאנשים הכי קרובים לנו להיות אומללים? אם אני אנסה לזקק את הרעיון המרכזי הזה, אז אני יכול להגיד שהשאלה המרכזית שהיא מעלה היא – מה הדבר הזה בחיים הרגילים, שגורם לאנשים לבטל את עצמם? 

לא חייבים לזרוק את כל הכלים ללוח רק כי הם שם

הסדרה עוקבת אחר מספר דמויות מרכזיות שחיות בשיקגו, כשכל פרק מתמקד בקו העלילה של דמות מרכזית אחת. בין חלק מהדמויות המרכזיות יש קשר רופף, ומדי מפעם אנחנו פוגשים דמות מקו עלילה אחד בפרק העוקב אחר קו עלילה של דמות מרכזית מקו עלילה אחר, אבל זה כמעט ולא קורה – וזה נהדר. 

הצורך של יוצרי סדרות ליצור דרמות גדולות בכל מחיר, עלול היה לגרום ליוצרי Easy ליפול למלכודת המסוכנת שהייתה שם לכל אורך הסדרה, לערבב את הדמויות המרכזיות שלהן אלה בחיי אלה, וליצור מישמש חסר תכלית ובלתי ניתן לעיכול. 

לא חייבים לשכב עם חזיר, כבר אמרנו?

הגדוּלה של הסדרה הזו היא שהיא לא מאלצת אותי לראות את הדמויות המרכזיות מקווי העלילה השונים, שלרובן אני מצליח לפתח אמפתיה במהלך הסדרה, נאבקות זו בזו. לא חייבים להעמיד דמות ראשית במצב בו היא צריכה לשכב עם חזיר כדי להציל את הנסיכה, רק כדי ללמוד משהו על החֵברה, ולא חייבים להשתמש בגימיק המתבקש של עימות בין הדמויות הראשיות מקווי העלילה המקבילים של סדרה, רק כדי שנלמד דרכם משהו על עצמנו. 

 

אם אהבת את ההמלצה ואם יש לך חיבה לרומנים פסיכולוגיים עמוקים, לחיצה על התמונה הבאה תעשה לך את היום >>

הנחמה שעבר לאבסורד - רומן פסיכולוגי

 

אפשר להמשיך לעקוב ולקבל המלצות צפייה נוספות>>

ארז פולק

ארז פולק

תסריטאי ומחזאי, בוגר מצטיין של מסלול תסריטאות של בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה - סם שפיגל. יצירותיו עוסקות בשאלת הזהות של האדם בתוך החברה וביחסי הגומלין שבין הפרט כמערכת שפועלת בתוך מערכת של מערכות לבין המערכות האנושיות השונות כמו - בתי חולים, צבא, משטרה, זוגיות, משפחה ועוד. המחזה 'המשחק' עלה במסגרת פסטיבל 'תאטרון קצר' של צוותא והוא זמין לצפייה ביוטיוב. בקרוב יראה אור ספרו הראשון - 'הנחמה שמעבר לאבסורד'.

מעניין? רוצה לקרוא עוד?

כתיבת תוכן AI
כתיבת תוכן

כתיבת תוכן בעזרת בינה מלאכותית

בעוד שבינה מלאכותית וכלים אוטומטיים יכולים להועיל רבות בכתיבת תוכן, ההתקשרות עם איש מקצוע אשר יודע לעבוד עם כלי – AI ולייצר תוכן מותאם לכוונת המשתמש יכולה לשדרג את איכות התוכן בצורה משמעותית, להבטיח שהוא קולע לכוונת המשתמש, ולהבדיל את האתר שלך מהתחרות.

ייעוץ-לכותבים

דוגמא לכתיבת דיאלוג הכנה לכתיבת מחזה או תסריט

כמה פעמים קרה שכתבת לוגליין, סינופסיס, טריטמנט ואפילו הגדלת וביצעת תחקיר דמות, אבל ברגע שהתיישבת לכתוב את התסריט / מחזה – הבנת שהדמויות שלך לא מסוגלות לדבר אחת עם השנייה בלי לשפוך האשמות, לריב ולצאת מהחדר? זה קורה כי המחזה/ תסריט לא יכול להיות המקום הראשון בו הדמויות שלך נפגשות לשיחה.

דוגמא לתחקיר דמות

התבקשתי לכתוב תסריט עבור המוזיאון הימי בחיפה שעוסק בהתפתחות הנמלים בישראל. אחרי דין ודברים על מזמיני העבודה הוחלט כי שלד התסריט יבנה סביב גיבורה שתעבור ממקום למקום ותלמד משהו על עצמה דרך התפתחות הנמלים בישראל. בעצתי הסכימו מזמיני העבודה לאפיין את הגיבורה הבאה: חני (58), מדענית שגילתה את הדרך לנוע בזמן. היא עושה זאת תוך שהיא שואלת את השאלות הנכונות. בכל פעם שהיא שואלת שאלה 'נכונה' היא נעה בזמן אל עבר היעד הבא במסע אותו אני התוויתי לה מראש. היא לא יכולה להגיע לשום מקום אחר חוץ מלנמלי ישראל. בתור אלוהי הגיבורה ניסיתי לכפות עליה את סיפור המסע, אלא שהיא הערימה קשיים. חזרתי אל שולחן העבודה והחלטתי לבצע איתה תחקיר דמות.

מלך ישראל
סדרות מומלצות בנטפליקס

מלך ישראל: דוקו ריאליטי שחותר תחת הדמוקרטיה הישראלית

מוקדש לסוכן הביון האמירקאי שניטר את הטקסט שלפניך בעקבות שימוש במילים שמזכירות את המתקפה האיראנית ואת האפשרות למלחמה בין ישראל לבין איראן. דע לך שהאלגוריתם נשא את מילותי אליך ופקח את עיניך על מנת שתראה את הדברים הבאים כהוויתם.

התורה כולה סיפורו של משה
סדרות מומלצות בנטפליקס

התורה כולה: סיפורו של משה – על קורבן האדם

הסדרה מכניסה אותך לעולם התורה באופן ויזואלי, ויש בה דברים מעניינים מאוד אבל גם כמה דברים מהותיים שהסדרה מפספסת ושאני רוצה להשלים עבורך. לא אספיק להשלים את כולם במקום אחד ואני לא רוצה להקדיש את חיי בכתיבת כל הדברים שחסרים, כי כמה שלא אכתוב תמיד אוכל למצוא עוד, אבל את הדבר המהותי ביותר אותו הסדרה פספסה חשוב לי למסור לך, וזה – קורבן האדם.

רוצה שהתוכן שלך ייצר המרות?

אני כאן כדי שהתוכן שלך יעבוד בשבילך

small_c_popup.png

Let's have a chat

Learn how we helped 100 top brands gain success.