איך לבחור כותב תוכן לחברות וארגונים?

כתיבת תוכן

חבר שלי, שהוא מנכ"ל של אחת מחברות הקידום המובילות בארץ, מדבר איתי מדי פעם על הדרישה של הלקוחות שלו לתוכן איכותי במחיר של 'תוכן SEO' (מטבע לשון בעולמות השיווק שמתחייסת לתוכן זול ולא איכותי שכל המטרה שלו היא כמות בלי שום דגש על איכות).

דיברנו על זה יש המון דרישה לתוכן, (כשאני אומר הרבה אני מתכוון לכל אתר אינטרנט שהבעלים שלו החליט להגיע הזמן לחשוף אותו לעולם. בניית אתרי אינטרנט היא חובה לכל מי שרוצה נוכחות דיגיטלית, אבל אתר בלי תוכן לא באמת קיים, ולא משנה כמה קישורים יחברו לו או כמה תמונות יעלו בו) ושהלקוחות, ובעיקר הלקוחות הפרטיים, הולכים כאן קצת לאיבוד. חבר שלי עובד עם כותב תוכן שגובה ממנו 15 אגורות למילה, החבר גובה עוד 10 אגורות למילה מהלקוח על התיווך ועל ניהול התוכן באתר, כך שהלקוח משלם בסופו של דבר 25 אגורות למילה. נעשה חישוב מהיר: מעמוד תוכן של 1000 מילים כותב התוכן שעובד עם חבר שלי מרוויח 250 ש"ח. 

כמה מאמרים כאלה הוא כותב ביום? הרבה, בין ארבעה לחמישה מאמרים. וזה לא כי מדובר בכותב תוכן גרידי, אלא כי מדובר באתרים קטנים שצריכים 'בוסט' ראשוני של תוכן לאתר בזמן מאוד מצומצם כדי שהם יוכלו להתחרות באתרים של חברות וארגונים גדולים. זה הסיכוי היחיד שיש להם. אז האם כותב תוכן כזה יתאים לכתיבת תוכן לאתר של ארגונים וחברות? התשובה היא בדרך כלל – לא. אני אומר את זה מתוך ניסיון של לקוחות שאיתם אני עובד. 

אני אתן דוגמא מהזמן האחרון. מנהלת שיווק של חברת ריצוף גדולה פנתה אליי כדי שאני אכתוב תוכן לאתר של החברה. היא קיבלה ממני הצעת מחיר שנראתה לה גבוהה מדי והחליטה לפנות לכותב תוכן זול יותר. אחרי ניסיון היא חזרה אליי ואישרה את הצעת המחיר שלי בכפוף לטקסט ניסיון – שהיה מוצלח מאוד מבחינתה. אחרי שעבדנו יחד תקופה שאלתי אותה למה היא חזרה אליי והיא ענתה לי בכנות שהחברה ניסתה לחסוך ושהם לא חשבו לעומק על איכות התוכן. היא סיפרה לי שהעבודה מול כותב התוכן שאותו הם ניסו הייתה מתסכלת מאוד, שהוא שלח טקסט מכאני שנראה כמו שיעתוק לא מאוד מוצלח של כל טקסט אחר שנמצא בעמוד הראשון ביחס לנושא שעליו היא ביקשה ממנו לכתוב.

אני מודע ליתרונות וגם למגבלות שלי, אני אוהב מאוד להעמיק בתוכן ואני לא מכונת כתיבה. את הסטאז' שלי בתוך מכונת ירייה של תוכן בינוני סיימתי לפני כמה שנים טובות כשהחלטתי להפסיק להיות כותב תוכן בחברת קידום שדרשה ממני לספק 5000 מילה ביום, ובמקום זה לפתוח עסק ולעבוד עם חברות גדולות שמחפשות כותב תוכן שיספק להן תוכן שיווקי ו/או מקצועי איכותי.

רוצה לדבר על התוכן באתר החברה שלך? אפשר ליצור איתי קשר ואני אשמח לשוחח >>

ארז פולק

ארז פולק

תסריטאי ומחזאי, בוגר מצטיין של מסלול תסריטאות של בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה - סם שפיגל. יצירותיו עוסקות בשאלת הזהות של האדם בתוך החברה וביחסי הגומלין שבין הפרט כמערכת שפועלת בתוך מערכת של מערכות לבין המערכות האנושיות השונות כמו - בתי חולים, צבא, משטרה, זוגיות, משפחה ועוד. המחזה 'המשחק' עלה במסגרת פסטיבל 'תאטרון קצר' של צוותא והוא זמין לצפייה ביוטיוב. בקרוב יראה אור ספרו הראשון - 'הנחמה שמעבר לאבסורד'.

מעניין? רוצה לקרוא עוד?

wix SEO
קידום אתרים

קידום אתר WIX: שישה תובנות של מקדם אתרים ושל – AI

בנית אתר בוויקס ורוצה למשוך לקוחות פוטנציאליים? הגיע הזמן לקדם אותו בגוגל. כאן אני אסביר לך איך עובד קידום אתרים אורגני על פי תוכנות – AI מובילות, ועל סמך הניסיון שלי כמקדם אתרים וכותב תוכן לקידום אתרים, כך שהאתר שלך יגיע למקומות הראשונים בתוצאות האורגניות של מנועי החיפוש בתוך זמן קצר.

- Vector graphic of a three-step process to embark on an informed SEO campaign. Step 1 titled 'Exposure' has a lightbulb symbolizing new ideas and strat
קידום אתרים

7 טיפים מקצועיים לקידום אתר הסטארטאפ שלך בעזרת תוכן

כמומחה לתוכן וקידום אתרים עם ניסיון רב בעבודה עם סטארטאפים, אני יודע שפיתוח הנוכחות המקוונת היא אתגר מרכזי עבור חברות הזנק צעירות. המטרה הסופית היא למשוך לקוחות פוטנציאליים למוצר או השירות החדשני שלכם. אבל קודם כל, עליכם להביא אותם לאתר שלכם. כאן נכנסות לפעולה אסטרטגיות קידום אתרים ממוקדות תוכן. בהסתמך על הניסיון שלי, הנה 7 הטיפים הטובים ביותר לקידום SEO של אתרי סטארטאפ:

קידום אתרים חד פעמי לסטארט-אפים
קידום אתרים

איך קידום אתרים יכול לעזור לסטארט-אפים לגייס סבב מימון נוסף

קידום דיגיטלי הוא כלי חשוב עבור כל סטארטאפ ששואף לגייס סבב מימון נוסף. באמצעות קידום דיגיטלי, אתה יכול למשוך את תשומת לבם של משקיעים פוטנציאליים, להציג את המוצר או השירות שלך בצורה הטובה ביותר ולגדיל את הסיכויים שלך לגייס את הכסף שאתה צריך כדי להצליח.

טיפים לקידום אתרים חד פעמי בעזרת סרטוני טיקטוק ויוטיוב
קידום אתרים

טיפים לקידום אתרים חד פעמי בעזרת סרטוני טיקטוק ויוטיוב

תוכן וידאו הוא כלי חזק לקידום אתרים. הוא יכול לעזור לך למשוך יותר תנועה לאתר שלך, לשפר את דירוג החיפוש שלך ולבנות מותג חזק יותר. כדי למנף את תוכן הווידאו שלך, עליך להתמקד ביצירת תוכן איכותי, רלוונטי ומעניין. תוכן הווידאו שלך צריך להיות מתויג כהלכה עם מילות מפתח רלוונטיות, ועלייך להפיץ אותו במגוון פלטפורמות. מדובר באסטרטגיה יעילה מאוד לקידום אתרים חד פעמי, שכן תוכן וידאו הוא סוג התוכן הנצפה ביותר באינטרנט, ואפשר לייצר אותו בקלות, באופן מקצועי ובלי לשבור את הכיס – מהטלפון הנייד.

Image for a blog post about recommended books, featuring the book 'Ai HaEfshar' by Dubi Zakhai. This image should depict a rich fantasy world where te
ספרים מומלצים

7 ספרים מומלצים בעברית שיחממו לכם את הלב

ברוכים הבאים למדריך המלצות הספרים שלנו, המוקדש במיוחד לספרות העברית העכשווית. במדריך זה, תמצאו אוסף מקיף של ספרים מומלצים בעברית שיצאו בהוצאה עצמית: מיצירות פורצות דרך ועד לספרים קלאסיים שעוצבו מחדש. אם אתם מחפשים חוויית קריאה מעמיקה, מרגשת, ומעשירה בעברית, אתם במקום הנכון.

ספרים מומלצים

אהבה, שלום ורדיפתם: המלצת קריאה אופטימית לזמן מלחמה

הספר הנפלא של הרב אריה גולדמן מביט על היחסים הבין אישיים דרך עדשה תורה. הרב אריה גולדמן עוסק בשאלות בסיסיות על יחסי גומלין בין בני אדם, כגון מדוע זה מאתגר לשמור על תקשורת נעימה וליצור קשרים חיוביים. הוא מתעמק בנושאים אלה על ידי מתן תובנות מבוססות תורה בשפה נגישה וניתנת להקשר.

רוצה שהתוכן שלך ייצר המרות?

אני כאן כדי שהתוכן שלך יעבוד בשבילך

small_c_popup.png

Let's have a chat

Learn how we helped 100 top brands gain success.