רחובות הפשע של מרסיי – סרט אחד יותר מדי

אני אסכם את השערוריה מאחורי הסרט במשפט אחד, לפני שאני אנתח את הסרט עצמו: השמאל בצרפת חושב שהסרט מציג את המצב בצורה פשטנית מדי, הימין בצרפת חושב שכך בדיוק נראית המציאות. ומה לגבי הסרט עצמו? יכול היה להיות יופי של סדרה, במקום זה יצא ליוצרים שני סרטים בתוך סרט אחד/
רחובות הפשע של מרסיי - נטפליקס

שני סרטים בסרט אחד

אני אתחיל בזה שהשעה הראשונה של הסרט הייתה מרתקת. נכנסתי לעולם השלישי של רחובות מארסיי, פגשתי בלשים וכנופיות ואת היחסים המורכבים, שלא לומר חוסר האונים של השוטרים הצרפתיים, שאינם יכולים למלא את העבודה שלהם כי אסור להם להיכנס לשיכונים המסוכנים של העיר. 

יש סיפור מעניין, יש חברות בין שלושה שוטרים, יש שוטר שעומד להפוך לאבא, שוטר מבוגר שאין לו כלום בחיים חוץ מהמשטרה ושוטר שמרשה לעצמו לעשן ג'וינטים כי למה לא בעצם?

הבעיה מתחילה כשהסרט נגמר באמצע הסרט ואז מתחיל סרט חדש.

החלק השני לא מצליח להמריא

אני לא חושב שהנתון הזה צריך לגרום לך שלא לראות את הסרט. גם בחלק הזה, בו העלילה הראשית כביכול נגרמת ומתחילה פתאום עלילה חדשה וקצת תלושה מהסרט עצמו, יש הרבה רגעים קולנועיים יפים, יש עניין והחיבור לדמויות הראשיות בסרט עדיין קיים. אבל לא כמו מקודם.

יכלה להיות אחלה של סדרה

המהירות בה החלק השני של הסרט מגיע למיצוי, במיוחד אחרי שהחלק הראשון הוא כל כך מפורט וכל כך מכניס אותך לתוך העולם התחתון של מרסיי, פוגעת בחווית הצפייה בו. 

זה מעניין לצפות ביחסים המורכבים בין בלש לבין מישהי שהיא גם המקור המודיעיני שלו, אבל גם כנראה הרבה יותר מזה, זה תמיד מעניין לראות איך שוטר מבוגר שמאוהב בעבודה שלו רואה את מפעל החיים שלו מתרסק לו מול הפנים, בזמן שהממונים שלו לא נותנים לו לפרוק כל עול ולהשתולל על העבריינים שהורסים לו את הרחובות, גם הסיפור השלישי והקצת נדוש, על שוטר שהופך לאבא, מעניין בסך הכל.

הבעיה היא שפתאום, באמצע הסרט, העלילות האלה נגרמות ואז מתחילה עלילה חדשה ולא מפותחת, בה השוטרים מנסים לחלץ את עצמם מצרה אליה הם נקלעו עוד בתחילת הסרט.

במילים של תסריטאי, האירוע המחולל שמניע את העלילה מגיע מאוחר מדי, מה שגורם לאירוע להשפיע על העלילה עצמה מאוחר מדי, מה שגורם לסרט להיגמר עוד לפני שהוא התחיל.

זה קורה לפעמים עם סרטים שמבוססים על סיפורים אמיתיים, אבל היה אפשר למנוע את זה בקלות, אילו רק נטפליקס היו מזהים את הפוטנציאל בזמן ומכוונים את היוצרים ליצור מהסיפור הזה סדרה ולא שני סרטים, שמנסים לדחוס שתי עונות של סדרה אחת לתוך 90 דקות.

 

אם אהבת את ההמלצה ואם יש לך חיבה לרומנים פסיכולוגיים עמוקים, לחיצה על התמונה הבאה תעשה לך את היום >>

הנחמה שעבר לאבסורד - רומן פסיכולוגי

 

להמלצות צפייה נוספות>>

ארז פולק

ארז פולק

תסריטאי ומחזאי, בוגר מצטיין של מסלול תסריטאות של בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה - סם שפיגל. יצירותיו עוסקות בשאלת הזהות של האדם בתוך החברה וביחסי הגומלין שבין הפרט כמערכת שפועלת בתוך מערכת של מערכות לבין המערכות האנושיות השונות כמו - בתי חולים, צבא, משטרה, זוגיות, משפחה ועוד. המחזה 'המשחק' עלה במסגרת פסטיבל 'תאטרון קצר' של צוותא והוא זמין לצפייה ביוטיוב. בקרוב יראה אור ספרו הראשון - 'הנחמה שמעבר לאבסורד'.

מעניין? רוצה לקרוא עוד?

לחבר בין הרצון האישי לחמדנות בדרך לחיי הרמוניה

בשיחה זו עסקנו במורכבות חיי הכתיבה ובאתגרי האיזון בין היצירה האישית לחיים האישיים והמשפחתיים. דנו בצורך לטפח אהבה למעשי ידינו מבלי לגלוש לסגידה, בחשיבות ההקשבה וההרפיה, ובשאיפה להרמוניה בין הגוף, הנפש והרוח. מתוך הרעיונות הללו, גיבשנו תפילות בוקר ולילה ייחודיות לבעלי מלאכת הכתב – הורים ובני זוג העוסקים בכתיבה – שמטרתן לחזק את תחושת ההרמוניה בשלושת העולמות, ולהזכיר שהיצירה והחיים עצמם שזורים זה בזה בדרך שמבקשת איזון ושקט פנימי.

סדרות מומלצות בנטפליקס

כאוס: פרשנות צפייה תאולוגית קיומית

אום פלסטין אל חג'אזי מקדישה את חייה לסיוע הומניטרי לאנשים מוכי גורל. היא לא מאשימה את בני עמה ולא את בני עמי בצרות שבאות עליה, עיניה פקוחות ויראת שמיים מרחפת מעל ראשה. הפחד משתק, אך היא יכולה לו. היא חיה את חייה כמחאה כנגד המציאות, מחאה כנגד האלים. היא צועדת במסלול שנקבע מראש עבור אנשים מסוגה, מסלול ההתנקשות.

כאוס: פרק 1

למי זה מתאים: לך. באיזה מצב צבירה לצפות: יהיה אשר יהיה. ממה להיזהר: מהפחד עצמו. ציון כללי: 4 מתוך

בואו נדבר על ציוניזם

אדם נמדד במבחן התוצאה. התוצאה נקבעת על ידי סיבה ונסיבה. לסיבה ונסיבה אחת יכולות להיות

רוצה שהתוכן שלך ייצר המרות?

אני כאן כדי שהתוכן שלך יעבוד בשבילך

small_c_popup.png

Let's have a chat

Learn how we helped 100 top brands gain success.