שניים עשר: חבר מושבעים מבלגיה והצרות שלהם מהבית

האם אישה שנאשמת בזה שרצתה את הבת שלה ואת חברתה הטובה עוד קודם לכן, באמת עשתה את זה? אולי יוצרי הסדרה שניים - עשר רצו שזו השאלה שתשאלו את עצמכם, אבל היא רחוקה מלהיות השאלה המעניינת בסדרה הזו. אז מה בכל זאת הופך אותה לכל כך מעניינת? תשובות בפנים.
שניים - עשר סדרה

למי זה מתאים: למי שאוהב סרטי who done it, אבל אמריקה הספיקה לו.

באיזה מצב צבירה לצפות: אז נכון, יש שני מקרי רצח, אבל האווירה רגועה ואפילו די נעימה.

ממה להיזהר: מלפתח יותר ציפיות לגבי העלילה. זה לא העיקר פה.

ציון כולל: 4.2 מתוך 5.

על מה העלילה?

שני מקרי רצח, בהפרש של 18 שנה זה מזה, כשהנאשמת היא אותה אישה – החברה הכי טובה של האישה שנרצחה בעבר, והאמא של הילדה שנרצחה לאחרונה. יש 12 חברי מושבעים (ועוד 2 מושבעים ספייר) שמקבלים את התפקיד להכריע את גורל האישה, ואף אחד מהם לא באמת רוצה שם.

בין הדמויות המרכזיות בסדרה יש את עורך דינה הצבעוני והמזוקן של הנאשמת, את המושבעת שחיה לצד בעל ספק אלים ספק קריפי ברמות מבהילות, מושבע שמעסיק מהגרי עבודה לא חוקיים, מושבע מבוגר בלי חברים שמטפל בקוף מזדקן בגן חיות ויושבת ראש חברת המושבעים, שסובלת מבעיות בדימוי העצמי כתוצאה מטראומות מהעבר. 

יש גם מושבע נוסף שמתקשה להבין את המציאות, ועוד מושבע שמדליף לתקשורת. חוץ מזה יש את אבא של החברה שנרצחה, את עורכת הדין שלו והיחסים המורכבים שלהם, את אבא של הילדה שנרצחה, את בת הזוג שלו, את אמא של בת הזוג שלו, וכמובן את הנאשמת עצמה.

איזה כיף לנהל שיחה!

בקיצור, יש המון דמויות, וזה עוד אחרי שההפקה חסכה מאיתנו את הסיפור של כל אחד ואחת מ – 14 המושבעים (לא יודע למה קוראים לזה שניים עשר..). מבחינתי, גולת הכותרת של הסדרה הזו היא לא העלילה, והיא לא השאלה 'האם היא עשתה את זה'. מה שתפס אותי בסדרה הזו היה צורת השיח בבית המשפט הבלגי. 

סוף סוף אפשר לדבר בבית הזה! הנאשמת עומדת למשפט, והיא, אשכרה, עומדת. יש דיון, הוא לא יבש ואטום כמו אינספור הדיונים שיצא לכם לראות בסדרות מבית היוצר של בתי המשפט של ארה"ב, הדיון הוא אמיתי, הוא ענייני, הוא חותר לקבל תשובות.

השיא של סדרות בית משפט רבות שנעשות בהוליווד מסתכם הדילמה, האם להעלות את הנאשם לדוכן או לא להעלות אותו לדוכן. כאן, אין בכלל שאלה! הנאשמת כל הזמן על הדוכן! אני לא יודע עד כמה השיטה הזו נכונה משפטית, אני לא יודע מה זכויות הנאשם שנפגעות במהלך הזה, אבל מבחינה דרמטית אני רוצה להגיד 'כל הכבוד בלגיה! עשית את זה!'.

 

אם אהבת את ההמלצה ואם יש לך חיבה לרומנים פסיכולוגיים עמוקים, לחיצה על התמונה הבאה תעשה לך את היום >>

הנחמה שעבר לאבסורד - רומן פסיכולוגי

 

להמלצות צפייה נוספות>>

ארז פולק

ארז פולק

תסריטאי ומחזאי, בוגר מצטיין של מסלול תסריטאות של בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה - סם שפיגל. יצירותיו עוסקות בשאלת הזהות של האדם בתוך החברה וביחסי הגומלין שבין הפרט כמערכת שפועלת בתוך מערכת של מערכות לבין המערכות האנושיות השונות כמו - בתי חולים, צבא, משטרה, זוגיות, משפחה ועוד. המחזה 'המשחק' עלה במסגרת פסטיבל 'תאטרון קצר' של צוותא והוא זמין לצפייה ביוטיוב. בקרוב יראה אור ספרו הראשון - 'הנחמה שמעבר לאבסורד'.

מעניין? רוצה לקרוא עוד?

לחבר בין הרצון האישי לחמדנות בדרך לחיי הרמוניה

בשיחה זו עסקנו במורכבות חיי הכתיבה ובאתגרי האיזון בין היצירה האישית לחיים האישיים והמשפחתיים. דנו בצורך לטפח אהבה למעשי ידינו מבלי לגלוש לסגידה, בחשיבות ההקשבה וההרפיה, ובשאיפה להרמוניה בין הגוף, הנפש והרוח. מתוך הרעיונות הללו, גיבשנו תפילות בוקר ולילה ייחודיות לבעלי מלאכת הכתב – הורים ובני זוג העוסקים בכתיבה – שמטרתן לחזק את תחושת ההרמוניה בשלושת העולמות, ולהזכיר שהיצירה והחיים עצמם שזורים זה בזה בדרך שמבקשת איזון ושקט פנימי.

סדרות מומלצות בנטפליקס

כאוס: פרשנות צפייה תאולוגית קיומית

אום פלסטין אל חג'אזי מקדישה את חייה לסיוע הומניטרי לאנשים מוכי גורל. היא לא מאשימה את בני עמה ולא את בני עמי בצרות שבאות עליה, עיניה פקוחות ויראת שמיים מרחפת מעל ראשה. הפחד משתק, אך היא יכולה לו. היא חיה את חייה כמחאה כנגד המציאות, מחאה כנגד האלים. היא צועדת במסלול שנקבע מראש עבור אנשים מסוגה, מסלול ההתנקשות.

כאוס: פרק 1

למי זה מתאים: לך. באיזה מצב צבירה לצפות: יהיה אשר יהיה. ממה להיזהר: מהפחד עצמו. ציון כללי: 4 מתוך

בואו נדבר על ציוניזם

אדם נמדד במבחן התוצאה. התוצאה נקבעת על ידי סיבה ונסיבה. לסיבה ונסיבה אחת יכולות להיות

רוצה שהתוכן שלך ייצר המרות?

אני כאן כדי שהתוכן שלך יעבוד בשבילך

small_c_popup.png

Let's have a chat

Learn how we helped 100 top brands gain success.